/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Drosling på Honda CB 400 N
Fra : Ole Axelsen


Dato : 15-04-07 21:49

Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet? Ifølge
papirerne har den 20 KW.
Jeg er tidligere stødt på tilfælde, hvor det har været nævnt at der kræves
en anden knastaksel, for at få den fulde effekt.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Richard (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-04-07 21:53

Ole Axelsen wrote:

> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet? Ifølge
> papirerne har den 20 KW.

Heldigvis dokumenterer Honda D sine droslinger på forbilledlig vis
Find CB400N på siden Leisungsumrüstungen under
http://honda.de/content/service/mc/index.html

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ole Axelsen (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 16-04-07 06:14

Richard wrote:
> Ole Axelsen wrote:
>
>> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet?
>> Ifølge papirerne har den 20 KW.
>
> Heldigvis dokumenterer Honda D sine droslinger på forbilledlig vis
> Find CB400N på siden Leisungsumrüstungen under
> http://honda.de/content/service/mc/index.html

Ja, den er jo rigtig god den side. Den bekræfter, at det er knastakslen. Dog
kan jeg ved nærmere granskning af Fahrzeugbrief se, at den korrekte
typebetegnelse er CB 400 T, og en sådan skal også have skiftet karburatorer.




Armand (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-07 15:08


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:4623055c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Richard wrote:
>> Ole Axelsen wrote:
>>
>>> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet?
>>> Ifølge papirerne har den 20 KW.
>>
>> Heldigvis dokumenterer Honda D sine droslinger på forbilledlig vis
>> Find CB400N på siden Leisungsumrüstungen under
>> http://honda.de/content/service/mc/index.html
>
> Ja, den er jo rigtig god den side. Den bekræfter, at det er knastakslen.
> Dog kan jeg ved nærmere granskning af Fahrzeugbrief se, at den korrekte
> typebetegnelse er CB 400 T, og en sådan skal også have skiftet
> karburatorer.
>
Jeg kan ikke tro at det er hele karbunaden der skal skiftes, selvom det
godtnok står skrevet.
Hvis du har papirerne i hånden står det tydeligt at læse hvorledes den er
droslet til benævnte effekt!
Hvis du skulle komme til at mangle karburatorer, har jeg et sæt til en 450S
liggende til billige penge!

--
Armand.
--
Armand.



Armand (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-07 01:23


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:46228ee6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet? Ifølge
> papirerne har den 20 KW.
> Jeg er tidligere stødt på tilfælde, hvor det har været nævnt at der kræves
> en anden knastaksel, for at få den fulde effekt.
>
Jup!
Og de er ikke til at opdrive i Tyskland.
Måske at davidsilverspares har dem til sædvanlig lav pris. :-/

--
Armand.



Ukendt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-07 16:33


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4622c0d4$0$52169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
> news:46228ee6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet?
>> Ifølge papirerne har den 20 KW.
>> Jeg er tidligere stødt på tilfælde, hvor det har været nævnt at der
>> kræves en anden knastaksel, for at få den fulde effekt.
>>
> Jup!
> Og de er ikke til at opdrive i Tyskland.
> Måske at davidsilverspares har dem til sædvanlig lav pris. :-/

De er af til på Ebay Tyskland, har flere kunder der har købt dem der. En
enkelt har enda hentet den i US, på Ebay der.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Armand (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-07 21:52


"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:46239734$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4622c0d4$0$52169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
>> news:46228ee6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet?
>>> Ifølge papirerne har den 20 KW.
>>> Jeg er tidligere stødt på tilfælde, hvor det har været nævnt at der
>>> kræves en anden knastaksel, for at få den fulde effekt.
>>>
>> Jup!
>> Og de er ikke til at opdrive i Tyskland.
>> Måske at davidsilverspares har dem til sædvanlig lav pris. :-/
>
> De er af til på Ebay Tyskland, har flere kunder der har købt dem der. En
> enkelt har enda hentet den i US, på Ebay der.
>
Det er næsten altid 27 og 34 HK's knaster der sælges og når der endelig
annonceres en med fuldt løft byder folk den voldsomt op!

--
Armand.



Ukendt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-07 22:17


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4623e0e8$0$52124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
> news:46239734$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4622c0d4$0$52169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
>>> news:46228ee6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Er der nogen, der ved, hvordan en "tysk" Honda CB 400 N er droslet?
>>>> Ifølge papirerne har den 20 KW.
>>>> Jeg er tidligere stødt på tilfælde, hvor det har været nævnt at der
>>>> kræves en anden knastaksel, for at få den fulde effekt.
>>>>
>>> Jup!
>>> Og de er ikke til at opdrive i Tyskland.
>>> Måske at davidsilverspares har dem til sædvanlig lav pris. :-/
>>
>> De er af til på Ebay Tyskland, har flere kunder der har købt dem der. En
>> enkelt har enda hentet den i US, på Ebay der.
>>
> Det er næsten altid 27 og 34 HK's knaster der sælges og når der endelig
> annonceres en med fuldt løft byder folk den voldsomt op!
>

Jeg ved godt at David Silvers har rigtige gode priser på vise dele, men man
kan stadig få dem til en bedre pris på Ebay, hvis det da ikke har ændret sig
inden for det sidste år :-|

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Torben Scheel (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-04-07 07:38

Flemming Disc wrote:

>> Det er næsten altid 27 og 34 HK's knaster der sælges og når der
>> endelig annonceres en med fuldt løft byder folk den voldsomt op!
>>
>
> Jeg ved godt at David Silvers har rigtige gode priser på vise dele, men
> man kan stadig få dem til en bedre pris på Ebay, hvis det da ikke har
> ændret sig inden for det sidste år :-|
>
Min kammerat købte en hos LC sidste år - jeg tror han måtte bløde 1000,-

På ebay ligger de typisk også deromkring. Der er _mange_ 27hk
skolecykler derude der sukker efter 44hk.

Min (cb450S) var 25kw efter farzeugsbrief - det var vist skiver i
indsugningen den var droslet med - de var faldet ud da jeg fik den.

--
vh
Torben

Armand (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-07 23:33


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46246b31$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Disc wrote:
>
>>> Det er næsten altid 27 og 34 HK's knaster der sælges og når der endelig
>>> annonceres en med fuldt løft byder folk den voldsomt op!
>>>
> Min kammerat købte en hos LC sidste år - jeg tror han måtte bløde 1000,-
> På ebay ligger de typisk også deromkring. Der er _mange_ 27hk skolecykler
> derude der sukker efter 44hk.
> Min (cb450S) var 25kw efter farzeugsbrief - det var vist skiver i
> indsugningen den var droslet med - de var faldet ud da jeg fik den.
>
Det burde eller være v.h.a. knastakslen!
Knasternes største diameter er 37mm på en udroslet (og dét skulle gælde for
alle Honda's tre-ventilede Twin's!) hvor målet på en 27Hk's er nede på
34,5mm!
Jeg har ikke målet for 36-hk's droslingen

Desværre er knastakslen godt skjult af leje-overpart og vippearme, hvorved
det er umuligt at tage målet uden at pille leje-overparten af først

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste