En grådens dag idag.
Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 15-04-07 17:29

Som subj. siger er det med gråd på tastaturet at jeg må meddele, at jeg ikke
længere er ejer af en motorcykel.
Jeg fik solgt den idag, og det skar i hjertet at høre ham køre væk på min
lille skat. De efterfølgende timer troede jeg hele tiden jeg hørte den, og
håbede på at han ville bringe min baby hjem igen, men nej, det gjorde han
ikke. Den er nu væk for evigt..

SUK....

Nå men nu må jeg så nøjes med at være skabslæser indtil jeg igen får råd og
tid til denne dejlige hobby som har givet mig og min forlovede så mange
glæder..

Der venter nu, lige om hjørnet, et liv med bleskift, barnegråd og gylperier,
samt at sidde klistret til skærmen når der er race.

En trist mc'ist byder jer på glædeligt gensyn..

Signing off........ KLIK...

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-04-07 18:18

Jon&Ann-Rikka skrev den 15 apr 2007 i
snip
> Nå men nu må jeg så nøjes med at være skabslæser indtil jeg igen får råd
> og tid til denne dejlige hobby som har givet mig og min forlovede så
> mange glæder..

heyheyhey.... nu ikke så ked
Snart vil der dukke et behov for at transportere ungen i dagplejen
eller vuggestuen, og der er en sidevognscykel altså mægtig anvendelig! Mine
blev kørt i sidevogn på Nimmeren i mange år, til stor forargelse for de
strømlinet omsorgsfulde og særligt ansvarsbevidste nybagte mødre jeg traf på
i den forbindelse.

Og:
Jeg har aldrig læst nogen steder at det at eje en MC, skulle være en
forudsætning for at kunne skrive med her, så bare byd ind.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-07 21:35

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> strømlinet omsorgsfulde og særligt ansvarsbevidste nybagte mødre jeg traf på

Nemlig. Disse underskønne væsener, for hvem sikkerheden er så vigtig,
at de sætter ungerne i bur. Et bur, hvor man drikker kaffe, snakker
telefon, indstiller radioen, vender sig og skriger "Ka I SÅ være
stille!" og lignende gode ting. Men sikker... Det er man.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Bo Nielsen

Dato : 15-04-07 23:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefon, indstiller radioen, vender sig og skriger "Ka I SÅ være
> stille!" og lignende gode ting. Men sikker... Det er man.

- og alle sammen kører ungerne til skolen fordi trafikken er så stærk, og
bliver taget for at køre for hurtigt ved samme skole! Alt i alt sender man
jo glimrende signaler til børnene om hvordan man begår sig i livet ;-/

ScooterBo
(som måske burde holde kæft, når han ikke selv har børn?)

Fra : Anders Majland

Dato : 16-04-07 08:23

> (som måske burde holde kæft, når han ikke selv har børn?)

Nej kæft du endeligt op - jo mere kommer du til at æde i dig selv igen en
dag (groups.google.com husker alt ...

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-04-07 22:26

> Nej kæft du endeligt op - jo mere kommer du til at æde i dig selv igen en
> dag (groups.google.com husker alt ...

Ouch!!!

ScooterBo

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-04-07 18:32

On Sun, 15 Apr 2007 18:28:59 +0200, "Jon&Ann-Rikka"
<jonslarsen@FJERNMIGstofanet.dk> wrote:

Hej Jon.

>Der venter nu, lige om hjørnet, et liv med bleskift, barnegråd og gylperier,
>samt at sidde klistret til skærmen når der er race.

Ikke at det er nogen trøst, men du er ikke den første, og med garanti
heller ikke den sidste der skifter MC'en ud med barnevogn for en
periode..

>En trist mc'ist byder jer på glædeligt gensyn..

For mit vedkommende blev der 30 år mellem farvel og goddag
Det blev det ikke mindre kedeligt af.
Nyd "møgungerne" - den tid kommer aldrig tilbage.
Held og lykke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : tp

Dato : 15-04-07 18:56

> For mit vedkommende blev der 30 år mellem farvel og goddag
> Det blev det ikke mindre kedeligt af.
> Nyd "møgungerne" - den tid kommer aldrig tilbage.
> Held og lykke.

og en lidt mere positiv opmuntring : Fra da vi fik unge (og dermed mc ud,
bil ind), og til at bilen fik supplement af en mc igen, gik kun tre år (ja
faktisk 2, men et år ekstra inden pengene til afgift var klar også), såeeee
det behøver ikke være så slemt

en anden faktor du måske ikke har med er dog, at kvinder (YES - Her starter
en generalisering har et latent gen der hedder bekymring/sikkerhed, som
aktiveres i det øjeblik de får børn. Fra den dag er en bil uden 6 airbags
helt udelukket. DET bliver den største overvindelse når du igen vil sætte
dig op på sådan et "selvmordsinstrument" igen

men fat mod

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-04-07 19:29

> [...]
> helt udelukket. DET bliver den største overvindelse når du igen vil sætte
> dig op på sådan et "selvmordsinstrument" igen

Ja det er der noget om....
Heldigvis vil min 10 årige datter meget gerne med ud at køre, og det er
faktisk lykkedes mig, at få konens accept på, at hun gerne må køre med
bagpå.. Selvfølgelig udstyret - med alt det nødvendige udstyr.
Og man kan jo også få barnestole til MC, så det kan da være at pausen ikke
behøver at være så lang.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : fdsf

Dato : 15-04-07 19:59

"Jon&Ann-Rikka" <jonslarsen@FJERNMIGstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
> Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Har selv de helt små, men hvorfor droppe MC på grund af det ??

/Kurt Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-07 21:32

> Som subj. siger er det med gråd på tastaturet at jeg må meddele, at jeg
> ikke længere er ejer af en motorcykel.
> Jeg fik solgt den idag

Egen beslutning, en fælles eller en der blev tager for dig af bank/bedre
halvdel ?

Hvis det ikke er 100% din egen beslutning så er det bare med "tilfældigt" at
have print af annoncer med "billige" mc'er liggende og kigge langt efter alt
der kommer forbi på 2 hjul... (kommer nok af sig selv) og så går der nok
ikke længe inden i sammen vælger at prioritere 2 ekstra hjul igen ...

Onde tunger påstor godt nok at min første mc intet har med en motorcykel at
gøre, men afgiftspladen er god nok og jeg har haft stor glæde af den.
Aprilia'en er fra 1998 og da vi i 2001 fik en søn var den pga helårskørsel
alligevel så lidt værd at der ikke var nogen økonomisk grund til at skille
sig af med den. Og jeg brugte den jo også stadig til/fra arbejde ...

I 2002 købte vi så hus og jeg fik "langt" til arbejde - Opsparingen røg jo i
huset og hun havde bilen til dagligt. Så kunne jeg selvfølgelig have
overvejet at skifte apriliaen ud med en bil #2, men undlod da jeg alligevel
hellere ville køre på den knallert end en eller anden anden gammel bil ...

Efter huskøbet blev det så til ~25000km/år indtil den i efteråret 2003
brækkeden en ventil. 2 uger med toget til arbejdet holdt jeg ikke til så
anden uge kørte jeg hjem på en ældre sag af en 1988'er xt600z.

I 2004 fik fruen en ny bil og i 2006 opgradere jeg til en XTZ750'er. I
mellemtiden havde jeg kørt over 50000km på XT'en så dens værdi var jo ikke
stor og XTZ'en skal ikke lige ud og køre vinterkørsel så pludseligt var der
3 mc'er i stalden ...

Her i januar lykkedes der så endeligt med barn #2 og fruen har fået en
større stationcar så det må blive min tur næste gang igen Men lige nu vi
istedet taget os den luksus at jeg har gået hjemme på 2 månedes (gamle
barselsregler til #1) til 60% dagpengesats. Det er imho meget værd at man
som familie tager sig tid til at der kommer en mere ind i billedet.

I sidste uge fik jeg lige lavet service på Aprilia'en og selvom 14hk jo ikke
er meget i dagens trafik er den stadig et godt match til bytrafik. Det blev
ikke til mere end godt tusinde km på den sidste år, xtz nåede kun omkring
6500 og så 10000km på xt'en. Så sidste år fik da jeg da kørt en smule selvom
jeg har kørt ~7000km med en kollega til/fra arbejde.

I år har jeg ikke kørt ret mange tusinde km endnu - Men det skal jeg trods
bleskift mm nu nok nå alligevel. Ihvertfald nok til ikke at få abstinenenser

Hvor jeg vil hen - Op på hesten igen. Hvis ikke denne sæson så snart igen.
Og hellere end billig 20år gammel krikke (og et Abb hos DAH)du kommer til at
skrue på mellem bleskiftene end helt at undvære kørslen på 2hjul. Hvis du er
en typisk motorcyklist bliver du uudholdelig at være i nærheden af til
sommer når der motorcyklerne summer rundt omkring og du er grounded ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Stadig med flere MC'er end børn. Der står 3:2

Fra : tp

Dato : 15-04-07 22:53

> [...]
> du er en typisk motorcyklist bliver du uudholdelig at være i nærheden af
> til sommer når der motorcyklerne summer rundt omkring og du er grounded

og lad os lige dvale ved den igen.... en mc er ikke en bil. 20 år er ikke
noget problem for en velholdt maskine der ikke har set salt..

mvh TP (1 gang har jeg haft en 1½ år gammel MC, ellers har de været fra
13 - 22 år gammel - og de gamle har IKKE været dyere i service end den nyere
var!!!)

pt 14 år gammel BMW R1100RS, ex 20 år gammel CBR1K - begge velkørende...

Fra : Anders Majland

Dato : 16-04-07 08:39

> og lad os lige dvale ved den igen.... en mc er ikke en bil. 20 år er ikke
> noget problem for en velholdt maskine der ikke har set salt..

Nej men den anden vej rundt er det de færreste motorcykler der er bygget til
at holde 20år eller bare 100.000km før der skal mere end alm service til.
Typiske fejl på mine mc'er har været ledninger der knækker ved stikkene pga
vibrationer. Ikke noget der er dyrt at fixe, men ikke sjovt at stå langt fra
hjemmet i regnvejr med en mc der ikke vil med hjem ... På min 1998'er har
jeg skiftet leget til starteren omkring 50000km og den knækkede en ventil
ved 64000km. Min 1988 havde fået ny motor hos Fisker MC ved kun 37000km i
2003 efter at den gamle var eksploderet uden at årsagen bagefter var til at
finde. Men den nye motor har jeg så kørt ~60000km
XTZ'en har jeg bla. valgt da den har ry for at holde godt

Og mhs til salt er det imho mest et kosmetisk problem. Teknikken er ikke
væsenligt mere udsat end i motorrummet på en bil hvor salttågerne jo også
kommer ind. Så hvis bare stikkene er fyldt med fedt går det sikkert fint....
(Dog er XT'ens 3år gamle marving udstødning ved at være gennemtæret og
beslaget er knækket så den er monteret med et rustfrit spændebånd )

Dernæst er der "problemet" med at ikke alle hjemmeskruere er lige heldige -
Så en gammel OG billig mc kan nemt vise sig forskruet nogle steder man ikke
lige venter det.

> mvh TP (1 gang har jeg haft en 1½ år gammel MC, ellers har de været fra
> 13 - 22 år gammel - og de gamle har IKKE været dyere i service end den
> nyere var!!!)

Laver man selv service er der jo ikke meget andet i det en regelmæssig frisk
olie og smøring og justering. Og så kæder og bremsedele ved behov. Der hvor
forskellen opstår er når større ting begynder at brække ned.

/A

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 18-04-07 15:41

Hej Anders.
Det var nu en fælles beslutning taget ud fra at den var for dyr at holde
kørende i kraft af at man stort set intet uoriginalt kan få, samt at der
ikke findes nogen desideret skrue-manual. Ud over det kniber det også med
tiden til skrue, og jeg vil da også helst køre, vi vil jo også gerne have
noget større på et tidspunkt. Vi venter jo som sagt barn, og har et bryllup
forude, så det var det mest fornuftige valg.

Faktisk var det min dejlige forlovede Ann-Rikka der fællede en tåre da han
kørte bort på bæstet, så hun var faktisk hårdest ramt af os 2..

Dertil kommer at hun jo nok også har lidt skyldfølelse over at have 2 heste
når nu jeg ikke kan få min MC, men igen er det jo en fælles beslutning der
gør at vi har prioriteret som vi har

Så mon ikke jeg snart er tilbage i sadlen igen ?!?!

I hvert fald på gensyn til jer alle ude på vejene ;-:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-04-07 07:23

Jon&Ann-Rikka wrote:
> Det var nu en fælles beslutning taget ud fra at den var for dyr

> Vi venter jo som sagt barn

> Faktisk var det min dejlige forlovede

> at have 2 heste

> fælles beslutning

Ynkeligt..... men jeg håber da de kan syes på igen....

/jim

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 19-04-07 14:49

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Jon&Ann-Rikka wrote:
>
> Ynkeligt..... men jeg håber da de kan syes på igen....
>
> /jim

2 heste er bestemt også en hestekraft der er værd at bruge tid og penge på,
men de tager mere tid (og penge) end en MC, så måske bliver den ene af dem
med tiden skiftet ud til fordel for en MC der kan opfylde vores krav om mere
komfort og mere acceleration end den lille gixxer.

Gixxeren har kostet en del penge i årets løb pga. af reparationer, jeg ved
ikke hvad i andre bruger på vedligehold, men den var dyrere end bilen 8-O.
For det beløb kunne jeg næsten holde en hest mere

Der er nu ikke blevet amputeret noget her.... HAM i maven skal jo ikke gerne
blive enebarn
Jeg har skam også kortet, og skal have en større maskine med tiden, når
pengene bliver større, så hvad skal der sys på mig???? ;-P

VH. Hende med den store mave der hver dag kørte på arbejde på MC, mens hun
var gravid, indtil tøjet ikke længere passede.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 23:02

"Jon&Ann-Rikka" <jonslarsen@FJERNMIGstofanet.dk> writes:

Hejsa Ann-Rikka

> Gixxeren har kostet en del penge i årets løb pga. af reparationer,
> jeg ved ikke hvad i andre bruger på vedligehold, men den var dyrere
> end bilen 8-O. For det beløb kunne jeg næsten holde en hest mere

Det er jo egentlig et godt argument for at købe en nyere mc næste
gang. Jeg er blevet tilbudt 55k for min Fazer hos en forhandler, og
det betyder at det ikke har kostet andet end 15.000,- i værditab plus
benzin, dæk og bremseklodser (nåja, og en stumper til 500,- fordi en
kæde knækkede) for at køre 60k km. Man kan altså spare en del ved at
køre på en nyere cykel, også selvom der evt. skal betales renter på et
lån. Jeg fik den også billigt, men alligevel.

> VH. Hende med den store mave der hver dag kørte på arbejde på MC,
> mens hun var gravid, indtil tøjet ikke længere passede.

Go' stil!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R