TomTom Rider 2nd edition
Fra : Jacob

Dato : 15-04-07 09:35

Hej i gruppen
Har i set at der kommer en ny TomTom rider sidst i maj?
Der er bl.a. kommer nyt BT headset og en ny holder...

Presse meddelelse:
http://www.tomtom.com/news/category.php?ID=4&NID=352&Language=1

og produktside:
http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=335&Category=1&Lid=14

/Jacob

Fra : bigOne

Dato : 15-04-07 09:38

"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
> Har i set at der kommer en ny TomTom rider sidst i maj?
> Der er bl.a. kommer nyt BT headset og en ny holder...

> [...]
det ser ud til at den har samme design som den gamle....

Fra : Bongo

Dato : 15-04-07 10:47

> det ser ud til at den har samme design som den gamle....

Jeg havde faktisk planlagt en Rider men forlod den igen idet ingen i DK kan
levere den pt. Nu venter jeg på en Garmin Zümo 550. Gad vide om jeg skulle
vente med at vente på en Rider 2. Hvad er forskellen, jeg syntes ikke lige
jeg kan se den, altså forskellen mellem Rider 1 og Rider 2. Jeg kan derfor
heller ikke afgøre om Zümo 550 er et bedre valg.

Vh Bongo

Fra : MikeSpeed.dk

Dato : 15-04-07 11:35

Hej

Jeg købet for 3år siden en Garmin Quest og jeg er meget glad for den. den
holder strøm i op til 22timer. så lange ture er ingen problemer..

Hilsen Michael K

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-04-07 13:35

Bongo skrev den 15 apr 2007 i

> Jeg havde faktisk planlagt en Rider men forlod den igen idet ingen i DK
> kan levere den pt. Nu venter jeg på en Garmin Zümo 550. Gad vide om jeg

Da har Louis og HG ellers kørt med et nærmest fast tilbud, Rider til 499 øv.
Louis leverer nu også en bilholder med.

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10059069

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Bongo

Dato : 15-04-07 17:31

> Da har Louis og HG ellers kørt med et nærmest fast tilbud, Rider til 499
> øv.
> Louis leverer nu også en bilholder med.

Jeg ved det, handel i udlandet er bare ikke en mulighed i denne sammenhæng.

Vh Bongo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-07 10:45

> det ser ud til at den har samme design som den gamle....

Hvis man kan bruge samme holder, så er det jo også lækkert, for så kan os
med den gamle Rider måske få en holder som ikke går i stykker..

Holderen og BT headsettet var netop to svage punkter på den gamle, så vi må
håbe at de har forbedret dem begge.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob

Dato : 15-04-07 12:27

> Holderen og BT headsettet var netop to svage punkter på den gamle, så vi må
> håbe at de har forbedret dem begge.

Det må være det de har indset... Nu bruger de et headset der hedder
Cardo scala-rider, altså ikke deres eget... Det kan måske hjælpe på
det.
Jeg har da ikke hørt at holderen til 1st edition skulle være dårlig...
Er den det??

/Jacob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-07 16:52

> [...]
> det.
> Jeg har da ikke hørt at holderen til 1st edition skulle være dårlig...

Den er ret skrøbelig - min flækkede allerede inden jeg fik den monteret på
motorcyklen, tror det var fordi jeg brugte en skrue der var 1 mm for lang
(der var to længder i pakken med minimal forskel, men der stod ikke noget om
i manualen hvad der skulle bruges hvor). Flere har også oplevet at gevindene
på skruerne går i stykker da de er ret små i forhold til hvad de skal kunne
holde til.

BT modulet var også defekt ved leveringen. Begge dele fik jeg byttet, men
det gør jo ikke kvaliteten bedre og jeg frygter at det bare er et spørgsmål
om tid før der går noget i stykker igen.

--
signing off.. Martin Sørensen