sammenstød og beskyttelse...
Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 14-04-07 22:54

Hej NG

jeg har involveret i et trafikuheld for leden. der var en bilist der ikke
overholdte sin vigepligt, og kørte ud foran mig. jeg kørte heldigvis kun
omkring 50km/t, men bragede ind i hans snude. jeg fik en flyvetur henover
hans køler og ned på vejen. Jeg slap meget billigt, fik 3 blåmærker, et
hudafskrabning og et meget ømt skidt ;( cyklen venter sin dom af
taksatoren. Men jeg kan ikke være den eneste der har slået skidtet ved sådan
et styrt? mit spg, er så: hvorfor er der ikke en cup i et par mcbukser?

Hilsen Mikkel

Fra : Armand

Dato : 14-04-07 23:12

"Mikkel Lyngbye" <"lyngbye@gmail.com"> skrev i en meddelelse

>...... jeg kan ikke være den eneste der har slået skidtet ved sådan et
>styrt? mit spg, er så: hvorfor er der ikke en cup i et par mcbukser?

En bekendt ligefrem moset halvdelen af kapaciteten i et lignende sammenstød,
så du er ikke den første der slår sig; men mon en sådan protector kan
produceres så den ikke generer under kørsel - I den mere sportsbetonede
genre er det jo ligefrem mestendels indelårene man sidder på og jeg tror nu
ikke at særligt mange gad købe/benytte en sådan potector hvis man skulle
sidde og vippe på den til dagligt, såvel som hele vejen til Nordkap

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-04-07 23:13

On Sat, 14 Apr 2007 23:53:42 +0200, "Mikkel Lyngbye"
<"lyngbye@gmail.com"> wrote:

Hej Mikkel.
>Men jeg kan ikke være den eneste der har slået skidtet ved sådan
>et styrt? mit spg, er så: hvorfor er der ikke en cup i et par mcbukser?

De moderne tanke der er meget høje ind mod sædet er meget farlige.
De står for størsteparten af de bækkenskader MC piloter får ved
påkørsler, og jeg tvivler på at en "cup" vil gøre nogen forskel.
Du kan tage en tur på Tower of London, eller rettere, deres museum.
Der har de den ultimative MC dragt med "cup".
Sidste ejer var Henrik d. VIII, ham med alle konerne.
PS: De benyttede en kran for at løfte ham på hesten

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 14-04-07 23:15

On Sat, 14 Apr 2007 23:53:42 +0200, Mikkel Lyngbye wrote:

> [...]
> et styrt? mit spg, er så: hvorfor er der ikke en cup i et par mcbukser?

Vær 'glad' for at det kun var klokkespillet der kom i klemme!

En bekendt fik nærmest rykket rygraden af bækkenet, og der skulle grumme
mange skruer til at få ham samlet igen!

Sådanne hofteskader skule være blevet mere almindelige p.gr.a. tankens
udformning på en moderne MC. Man glider ikke op over, men bliver ligesom
hængende fast med bækkenet.

--
/Hekto

Fra : per biker

Dato : 15-04-07 08:45

On Apr 15, 12:14 am, "Hekto" <u...@urxgb.qx> wrote:
> [...]
[SNIP]

En bekendt af mig var involveret i en lignende ulykke, der var faktisk
en meget tydelig bule der hvor
klokkevaerket havde ramt. Da jeg saa tanken, gik der kuldegysninger
ned af ryggen, og jeg taenkte ' at der kommer nok aldrig andet en
piger ud af det senere'.
Han klynklede ogsaa noget de naeste par uger, nar han skulle pisse..

Mvh

Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 09:50

"per biker" <per_biker@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> piger ud af det senere'.
> Han klynklede ogsaa noget de naeste par uger, nar han skulle pisse..

Jeg har låst et sted, at man skal rejse sig op lige før sammenstødet for at
undgå at skade bækken mm.
Men det er nok svært at huske i en presset situation.

Mvh Kim

Fra : Western

Dato : 15-04-07 18:10

"Mikkel Lyngbye" <"lyngbye@gmail.com"> skrev mit spg, er så: hvorfor er der
ikke en cup i et par mcbukser?

Ifølge Søren Bjerre, kommentator på dagens SB-løb på Eurosport, kører Troy
Bayliss p.t. med skridtbeskytter.

I forbindelse med sit styrt på Donington (hvilket kostede ham det meste af
højre lillefinger) havde han også fået klokkeværket i klemme, og pga. den
følgende ømhed havde han altså forsøgt at gardere sig i dag.

mvh.
Leif Westen

Fra : H&M

Dato : 15-04-07 19:03

> taksatoren. Men jeg kan ikke være den eneste der har slået skidtet ved
> sådan et styrt? mit spg, er så: hvorfor er der ikke en cup i et par
> mcbukser?

Når jeg læser dette, kommer jeg til at tænke på om det ikke ville være en
god ide at hopppe lige før "Impact"

Tror du at, du kunne være hoppet lidt, lige før "Impact" hvis det var noget
du havde tænkt på før selve ulykken, og dermed var klar til det/havde det
som en af mulighederne. Kunne du have nået det ???

Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 15-04-07 22:16

"H&M" <mosvad@nullspammail.dk> wrote in message

> [...]
> noget du havde tænkt på før selve ulykken, og dermed var klar til
> det/havde det som en af mulighederne. Kunne du have nået det ???

På de 3-4 sekunder der gik fra jeg så han kørte ud til jeg ramte han, nåede
jeg at tænke, fjols. Jeg ved ikke endgang om jeg nåede at koble ud og
bremse... Har også tænkt på det med om man kunne rejse sig op i sædet lige
inden, men når jeg tænker tilbage, så tror jeg det går for stærkt, det skal
sidde som en refleks, hvis det skal lykkes.

Fra : Armand

Dato : 16-04-07 00:39

"H&M" <mosvad@nullspammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget du havde tænkt på før selve ulykken, og dermed var klar til
> det/havde det som en af mulighederne. Kunne du have nået det ???

Det er ikke alle der moser kuglerne, der er også nogle der går "ballistic".
Fælles for de to situationer er at få, hvis nogen, husker præcist hvad de
gjorde, hvorfor at det er svært at rådgive :-/
Personligt vil jeg fraråde for megen forsøg med at hoppe ud fra at det såvel
er impact som faldhøjden der skader, og flere motorcyklister har i tidens
løb været i højde med gadelygterne som følge af sammenstød

--
Armand.
(ex ballistic headlander)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-07 22:39

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Det er ikke alle der moser kuglerne, der er også nogle der går "ballistic".

Hvis forhjulet rammer (noget hårdt) først, så vipper cyklen forover
som en gal hest. En kammerat trynede anhængertrækket på en bil med
forhjulet (40 km/t eller noget) og der røg han bare henover
cyklen. Der skete nu heller ikke mere end at han var lidt fortumlet et
øjeblik.

Til de nysgerrige: Vi kom kørende og han kørte forrest og ville
overhale en bil, der kørte lidt mistænkeligt langsomt. Bilen drejer
så til venstre mens han er godt på vej til at overhale, så han prøver
at nå højre om, hvilket han så ikke helt når. Bilen blinkede lidt
sent, men helt galt tror jeg ikke at det var. Moralen: Pas meget på
med køretøjer, der kører mistænkeligt langsomt - de gør snart et eller
andet man ikke regner med.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R