/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
min mc trækker mod højre????. ideer søges!~
Fra : Esben


Dato : 14-04-07 16:42

hej alle.

jeg har for kort tid siden købt en zxr750 årgang 1994 i tyskland.
men den er ret træls da den trækker en smule mod højre.
det er ikke ret meget men dog nok til at man skal styre en lille smule
kontra hele tiden.. det bliver man sgu helt øm i skulderen af.
hvis man slipper styret kan jeg mærke det meget tydeligt og cyklen
begynder med det samme at dreje til højre med det samme.

nå men jeg søger hermed ideer til hvad jeg skal tjekke.

mvh Esben, Odense
ww.bikez.dk
www.youngpunks.dk


 
 
Thomas Jensen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 14-04-07 17:56


>nå men jeg søger hermed ideer til hvad jeg skal tjekke.
>

skævt monteret bagfælg efter dækskift ?
Forgaffel skæv, måske kunne du prøve at løsne gaffelbenene og spænde dem
igen for at se om forgaflen hopper på plads.

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Ukendt (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-07 17:59

check om dækkene er slidt skæve, hjulene er monteret lige, at forgaflen er
lige, lejer i bagsvingeren, evt. er selve stellet skævt.

Poul


"Esben" <ebo@oncable.dk> wrote in message
news:1176565313.207633.188130@n59g2000hsh.googlegroups.com...
hej alle.

jeg har for kort tid siden købt en zxr750 årgang 1994 i tyskland.
men den er ret træls da den trækker en smule mod højre.
det er ikke ret meget men dog nok til at man skal styre en lille smule
kontra hele tiden.. det bliver man sgu helt øm i skulderen af.
hvis man slipper styret kan jeg mærke det meget tydeligt og cyklen
begynder med det samme at dreje til højre med det samme.

nå men jeg søger hermed ideer til hvad jeg skal tjekke.

mvh Esben, Odense
ww.bikez.dk
www.youngpunks.dk



Matthias H Matthiess~ (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 14-04-07 17:59


"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:1176565313.207633.188130@n59g2000hsh.googlegroups.com...
hej alle.

jeg har for kort tid siden købt en zxr750 årgang 1994 i tyskland.
men den er ret træls da den trækker en smule mod højre.
det er ikke ret meget men dog nok til at man skal styre en lille smule
kontra hele tiden.. det bliver man sgu helt øm i skulderen af.
hvis man slipper styret kan jeg mærke det meget tydeligt og cyklen
begynder med det samme at dreje til højre med det samme.

nå men jeg søger hermed ideer til hvad jeg skal tjekke.

Du kan måske trænge til nyt kronrørsleje. Et bagdæk, der er meget slidt på
midten kan også gøre, at den trækker mod højre på grund af vejens hældning.
Hilsen Matthias



Henrik Davidsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 14-04-07 18:15

> nå men jeg søger hermed ideer til hvad jeg skal tjekke.

Det skulle vel ikke bare være så simpel en ting som at du måske sidder lidt
skævt på mc'en? Det havde jeg nemlig en periode hvor jeg gjorde en del, og
jeg tænkte ikke selv over det - og der trak cyklen også til en af siderne.

/Sjang



Esben (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-04-07 20:59

tja jeg må jo igang med at tjekke,
forgaffel skævhed,
olie i forgaffel
skæve dæk, de er nemlig helt nye,
om fælgen sidder lige i bagsvingeren
lejer i kronrør
lejer i bagsvinger
og om stellet er skævt,

det er i hvert fald de tinge jeg har blevet rådet til indtil videre.
men flere gode råd ideer modtages gerne!!!!!
håber bare ikke det er det sidste. det kunne sgu være lidt skod.

mvh Esben, Odense
ww.bikez.dk
www.youngpunks.dk


Armand (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-04-07 21:16


"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:1176580764.681794.93930@y5g2000hsa.googlegroups.com...
>
> tja jeg må jo igang med at tjekke,.......
> skæve dæk, de er nemlig helt nye,.....
> og om stellet er skævt,
>
> ....håber bare ikke det er det sidste. det kunne sgu være lidt skod.
>
Heelt skeptisk set, så kán dét jo være årsagen til at sælger har monteret
friske dæk - For at skjule at de (kun halv-)gamle dæk var skævt slidte :-|

Kan det virkelig passe at du har lagt så mange penge i en motorcykel uden at
have kunnet prøvekøre den?

--
Armand.



Esben (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-04-07 21:37

hejsa

skal måske lige sige at det er mig selv som har sat nye dæk på.
de var ikke vildt slidte men bagdækket var dog lige under mål, og
tænkte en nyt sæt ville være rart.
overvejer lidt om et af de nye dæk et kommet en smule skævt på,,,,...
hvis det ellers kan lade sig gøre?

hæhæ og ja, har købt den i tyskland, lidt et sats. så håber på et det
er en mindre fejl så jeg ikke er blevet helt snydt.
resten af cyklen ser fin ud og kører godt.
men det er bare en træls ting når det ikke spiller som det skal.

hilsen Esben


Esben (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-04-07 21:50

jeg tror egentlig heller ikke jeg ville have lagt mærke til det på en
prøvetur.
har først lagt mærke til det nu hvor jeg har været ude på et par
længere ture her de sidste par dage.
ved bykørsel synes jeg egentlig ikke rigtigt at jeg ligger mærke til
det.
så værre er det heller ikke.....bare lidt træls...



Christian Ewald (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian Ewald


Dato : 16-04-07 08:12

Det kan jo også være så banalt, at vedkommende, der har haft den før
har forsøgt at balancere nogle vibrationer i styret
ud, så der er forskellige vægte på knopperne på styret?


Esben (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 16-04-07 19:32

nej det ser godt nok ens ud.


min plan er at jeg prøver at låne forgaffel med hjul og det hele fra
min kærestes cykel som er magen til og så se om den stadig trækker til
højre.
så håber jeg på den ikke gør det. så er problemer da sådan nogenlunde
lokaliseret.



Armand (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-07 22:19


"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:1176748324.282432.84170@q75g2000hsh.googlegroups.com...
>
> min plan er at jeg prøver at låne forgaffel med hjul og det hele fra
> min kærestes cykel som er magen til og så se om den stadig trækker til
> højre. så håber jeg på den ikke gør det. så er problemer da sådan
> nogenlunde
> lokaliseret.
>
Dejligt enkelt med en tvillinge-donor

Ellers kunne du flugte hjulene af med en ret-skinne (som ikke behøver at
være andet end et høvlet brædt): læg retskinnen an mod baghjulet så den også
befinder sig på siden af forhjulet. Baghjulet er ca. 40 mm. bredere end
forhjulet og med forhjulet parallel med skinnen skal der være ca. 20 mm luft
mellem hjul og skinne - men mere vigtigt: der skal være eksakt samme afstand
når seancen gennemføres på den anden side af baghjulet!
Lås forhjule i denne parallelle position (spænd f.eks. en snor/skraldestrop
mellem hjulene) og kontrollér atter at forhjulet vitterligt ér parallel med
skinnen/flugtningen, og mål derefter loddet på baghjulet med et digitalt
waterpas - På samme side af forhjulet skal digital-angivelsen være ens -
ellers vrider hjulene i forhold til hinanden.

Man kan også skelne grov skævhed i begge ovennævnte plan gennem en visuel
vurdering: Kør med tilpas fart (á så høj at man ikke slingerer under
kørslen) stik imod en kammerat der sidder på hug og vurderer det bredere
baghjuls placering i forhold til begge sider af forhjulet: Hvis baghjulet er
spændt skævt op vil man tydeligt kunne se at det kun er synlig på den ene
side af forhjulet og hvis begge hjuls lod ikke stemmer vil man kunne
fornemme at hjulenes lodrette konturer ikke er parallelle

--
Armand.



Arne Lorenzen (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 17-04-07 16:55

Armand skrev den 16 apr 2007 i
news:4623e74a$0$52084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:1176748324.282432.84170@q75g2000hsh.googlegroups.com...
>> min plan er at jeg prøver at låne forgaffel med hjul og det hele fra
>> min kærestes cykel som er magen til og så se om den stadig trækker til
>> højre. så håber jeg på den ikke gør det. så er problemer da sådan
>> nogenlunde lokaliseret.
>>
> Dejligt enkelt med en tvillinge-donor
>
> Ellers kunne du flugte hjulene af med en ret-skinne (som ikke behøver at
> være andet end et høvlet brædt):

Ja, det er vel nøjagtigt nok, men hvor filen var det jeg den anden dag på
en eller anden hjemmeside så en "lasersigteting" til opmåling af sporing? Nå
det dukker nok op (eller ikke)
Koster så nogen penge, men hvis det nu er rigtig godt?

I hvert fald hvis man er villig til at skifte en hel forgaffel over fra en
anden model i sin fejlsøgning. :-/

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Armand (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-07 23:54


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9915B63AB6B40alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> Armand skrev den 16 apr 2007 i
> news:4623e74a$0$52084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>
>> Ellers kunne du flugte hjulene af med en ret-skinne (som ikke behøver at
>> være andet end et høvlet brædt):
>
> Ja, det er vel nøjagtigt nok, men hvor filen var det jeg den anden dag på
> en eller anden hjemmeside så en "lasersigteting" til opmåling af sporing?
> Koster så nogen penge, men hvis det nu er rigtig godt?
>
Den gadget er beregnet til at flugte kædens "sporing", á kædehjulet ligger
helt på langs med kædens retning, hvilket er betydende for tandhjulsslitage
og kædestøj; men ikke siger en disse om baghjulets flugtning i forhold til
forhjulet

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste