Japanerfælge på harley
Fra : Martin Jensen

Dato : 13-04-07 18:27

Hej

Jeg tænker på at sætte nogle Japaner fælge på min harley.
Men jeg har hørt at skatte far er ekstram agresiv omkring denne ombygning.
Er der nogen som kender afgift prisen, på sådan en opbygning?

Mvh
Martin

Fra : Futte & Co.

Dato : 13-04-07 18:58

Martin Jensen wrote:
> [...]
> Men jeg har hørt at skatte far er ekstram agresiv omkring denne ombygning.
> Er der nogen som kender afgift prisen, på sådan en opbygning?

Ja, det ska nok passe
Afgiften bliver yderligere fordoblet hvis du også sætter tyske dæk på
. Helt galt bliver det hvis du fylder norsk benzin på

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : hamselv (dkmc)

Dato : 13-04-07 21:51

Futte & Co. skrev:
> Ja, det ska nok passe
> Afgiften bliver yderligere fordoblet hvis du også sætter tyske dæk på
> . Helt galt bliver det hvis du fylder norsk benzin på

Jeg kom engang til at pumpe importeret luft i dækkene.
Desværre for mig, stod vores lokale told og skattemand ved siden af og
opdagede.
Der røg så den ferie til Grønland.

Hvis bare Q8 havde sat mærker på luftslangerne, så var jeg
grønlænderfuld nu hohohooo

hamselv herfra

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 01:54

Du er nu ikke helt forkert på den

Ja det lyder mærkelig , men bremserne var været medbestemmende til at
årgangbestemme Harley , så gamle tromlebremse Harleyer blev 10-15 år nyerer
ved at sætte andre og meget bedre

Japaner hjul påmed skive , men mener nu ikke loven gælder mere

Men hvis man i gamle dage satte en bremse forstærker fra en Dansun 120 a
over i en 100 a så var balladen der

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : bigOne

Dato : 14-04-07 06:44

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis du har fået tilladelse til at kører med skiver bremser, så sker der
intet ved det....
Hvilken Harley er der tale om??

Fra : Martin Jensen

Dato : 14-04-07 17:46

Hej solvang

Endlig en seriøs NG skibent
Der er tale om en softail fra 1989.

Mvh
Martin

Fra : bigOne

Dato : 14-04-07 20:30

"Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> skrev i en meddelelse
> Hej solvang
>
> Endlig en seriøs NG skibent
> Der er tale om en softail fra 1989.
>
> Mvh
> Martin

Så er der overhoved ingen problemer i det.
I 1989 lavede Harley selv alu-hjul og din MC er jo født med skiver )

- men det kan give problemer hvis du monterte en meget bredsvinger på den,
der må du spørge Skat.dk...

Fra : Martin Jensen

Dato : 14-04-07 20:56

Hej

Super super

Manger tak for hjælpen

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-07 23:04

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> Ja, det ska nok passe

Man behøver da ikke skilte med sin uvidenhed?

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 16-04-07 08:01

Claus Rittig wrote:

> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> Man behøver da ikke skilte med sin uvidenhed?

Hvorfor dog ikke ?

mvh
Orla, som aner en vis forskelsbehandling af hvor humor må bruges :-/

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-04-07 13:03

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog ikke ?

> Orla, som aner en vis forskelsbehandling af hvor humor må bruges :-/

Næh, sådan var det nu ikke ment, men staklen fik jo ikke et eneste brugbart
svar, kun pjank. (De brugbare kom senere).
Iøvrigt gav jeg 1500 i afgift pga en ekstra skivebremse på min, så det kan
vel ikke være alverden man bliver flået for at skifte tromlebremser ud med
skiver?

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 16-04-07 13:30

Claus Rittig wrote:

> [...]
> vel ikke være alverden man bliver flået for at skifte tromlebremser ud med

Lidt forskelsbehandling alligevel, en kammerat monterede skive på en R5,
det gav ikke anledning til anden bemærkning end at "nu kunne den jo bremse"

Og som sådan har det jo så heller ikke noget med hjulene at gøre ? Lidt
vagt formuleret spørgsmål, eller ?

mvh
Orla

Fra : BigMac

Dato : 16-04-07 13:56

> [...]
Harley`en her er født med skiver!!

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-04-07 15:10

"BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> skrev i en meddelelse

> Harley`en her er født med skiver!!

Ork, det er længe siden vi forlod den faktuelle del af tråden, nu snakker vi
generelt og teoretisk

(Da den er født med skiver kan det - som allerede nævnt i tråden -
ihvertfald ikke været et afgiftsproblem at montere andre hjul med skiver).

Rittig

Fra : bigOne

Dato : 16-04-07 16:55

> "BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> skrev i en meddelelse

> Ork, det er længe siden vi forlod den faktuelle del af tråden, nu snakker
> vi generelt og teoretisk

nå...
hvis du spørger Skat.dk om du må skifte fra tromle til skiverbrems, så er
svaret: ja det må du gerne, og uden at skulle betale afgift for det.
Hvis du importere en MC født med tromlebrems, og skifter til skivebrems ved
toldsyn/afgift, så kommmer du til at betale extra for det.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-04-07 21:56

"Men jeg har hørt at skatte far er ekstram agresiv omkring denne ombygning"

Der kører nogle sager for tiden på forskellige typer MC'er. Så der er fokus
på det lige nu. Tror de sager som kører nu er prøvesager, og vil danne
præcedens (eget udsagn).

Det hele handler om hvornår der er tale om identitets ændring. Og der
behøver ikke at være ændringer i selve stellet. T&S ser også på bremser,
for- og baggaffel, herunder hjul.

Svjv så er der en Harley ejer som for ikke længe siden vandt en sag over
T&S.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til T&S. Hvis de acceptere ombygningen, så
SKAL du have det på skrift. Og det skal være detaljeret, så det fremgår
hvilke hjul der er tale om.
Straffen er meget hård, hvis du senere bliver indkaldt til vurdering... Og
det er ikke sikkert, at det er nok at den er synet med denne ændring...!!!!
Det er ikke en garanti for at T&S ikke kommer efter dig....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.