/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erstatning fra forsikringsselskab
Fra : Boye Wildt


Dato : 13-04-07 09:22

Hejsa.
Jeg blev kørt ned af en bil hvorved min MC blev skadet. Modpartens
forsikringsselskab (Topdanmark) fik hele skylden og skal betale reparation
og udskiftning af dele.
Mit spørgsmål er: Gælder samme regler for MCer i fht. bil reperation, hvor
forsikringselskaberne max betaler op til 50% af handeldsværdien?

Mvh
Boye



 
 
Anders Majland (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-04-07 10:47

> Mit spørgsmål er: Gælder samme regler for MCer i fht. bil reperation, hvor
> forsikringselskaberne max betaler op til 50% af handeldsværdien?

Ja - men jeg kan ikke huske om det er præcist 50%. Men derudover opererer de
vist også med en bagatelgrænse så man altid kan få repppet for omkring 20kkr
uden at der dømmes totalskade ...

Hvis der endnu ikke har været taksator på hver der evt selv når kommer. Er
det lige på vippen og du ikke ønsker at den skal erklæres for totalskadet så
fortæl det til taksator/værksted. Måske taksatoren er lydhør, og værkstedet
alligevel kan få den fin for det afsatte beløb.

Er den først erklæret totalskadet skal afgiften betales på ny, hvis der skal
plader på

/A



Hekto (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-04-07 11:42

on 13-04-2007, Anders Majland supposed :
>> Mit spørgsmål er: Gælder samme regler for MCer i fht. bil reperation, hvor
>> forsikringselskaberne max betaler op til 50% af handeldsværdien?
>
> Ja - men jeg kan ikke huske om det er præcist 50%. Men derudover opererer de
> vist også med en bagatelgrænse så man altid kan få repppet for omkring 20kkr
> uden at der dømmes totalskade ...
>
> Hvis der endnu ikke har været taksator på hver der evt selv når kommer. Er
> det lige på vippen og du ikke ønsker at den skal erklæres for totalskadet så
> fortæl det til taksator/værksted. Måske taksatoren er lydhør, og værkstedet
> alligevel kan få den fin for det afsatte beløb.
>
> Er den først erklæret totalskadet skal afgiften betales på ny, hvis der skal
> plader på
>
> /A

Mener det er 70%; men ikke sikker.

Det vigtigste er at HVIS den totalskades og man
får et tåbeligt tilbud på erstatningen, kan man
gå ind på Skattebassens hjemmeside og se hvad
handelsværdien er! En offentlig myndighed er jo
meeeeget troværdig.
Iøvrigt får forsikringsselskabet refunderet
afgiften på det skadede køretøj, så der er ingen
grund til at pleje aktionærerne overdrevent!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Leif Poulsen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 13-04-07 17:15


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.6afa7d7486846dae.41842@urxgb.qxROT13...

-klip-

> Mener det er 70%; men ikke sikker.

Hvis den er skadet op til 65% kan den reppes uden problemer. hvis den er
skadet mellem 65 og 75 % kan man vælge rep. eller dagsværdi af cyklen. Hvis
skaden er over 75% er den DØD.

Bagatelgrænsen er 15.000,00


> Det vigtigste er at HVIS den totalskades og man
> får et tåbeligt tilbud på erstatningen, kan man
> gå ind på Skattebassens hjemmeside og se hvad
> handelsværdien er! En offentlig myndighed er jo
> meeeeget troværdig.

Evt. totalskade erstatning ydes som en dagsværdierstatning, altså hvad et
tilsvarende køretøj kan anskaffes for i Danmark.


> Iøvrigt får forsikringsselskabet refunderet
> afgiften på det skadede køretøj, så der er ingen
> grund til at pleje aktionærerne overdrevent!

Sludder............. Forsikringsselskaberne får ikke refunderet en øre af
afgiften. De kan, på biler,få skrotafgiften på lige fod med alle andre der
skrotter en bil, men kan ikke på stående fod huske om det også gives på
MC'ere.

VH/Leif



SmaRTrxxv (13-04-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 13-04-07 17:35

Leif Poulsen wrote:
>
>
> Hvis den er skadet op til 65% kan den reppes uden problemer. hvis den er
> skadet mellem 65 og 75 % kan man vælge rep. eller dagsværdi af cyklen. Hvis
> skaden er over 75% er den DØD.
>
Enig..

Det var det jeg blev oplyst da jeg skrottede på min RSV Mille i 2005.
Den blev rep. for 90.440,87 kr..

Thore

Armand (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-07 20:00


"Leif Poulsen" <leif@VAEKedb.dk> skrev i en meddelelse
news:461fac6e$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.6afa7d7486846dae.41842@urxgb.qxROT13...
>
> -klip-
>
>> Mener det er 70%; men ikke sikker.
>
> Hvis den er skadet op til 65% kan den reppes uden problemer. hvis den er
> skadet mellem 65 og 75 % kan man vælge rep. eller dagsværdi af cyklen.
> Hvis skaden er over 75% er den DØD.
>
Og så alligevel: Især Yamaha-importøren har gjort det til en forretning at
sælge reservedele frem for nye motorcykler - Læs: Give tilbud på
reservedelspakken når takseringen ligger og vipper lige over
totalskade-grænsen. Det ændrer ikke noget på selve de ovennævnte satser, men
reservedels-udgiften reduceres qua rabatten og kan således holde den samlede
genopbygnings-udgift under grænsen hvor der totalskades!

--
Armand.



Hekto (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-04-07 20:21

Leif Poulsen wrote on 13-04-2007 :
> Sludder............. Forsikringsselskaberne får ikke refunderet en øre af
> afgiften. De kan, på biler,få skrotafgiften på lige fod med alle andre der
> skrotter en bil, men kan ikke på stående fod huske om det også gives på
> MC'ere.

Og dagsprisen er jo netop hvad Skattebassen
lægger til grund for sine vurderinger - at de så
bruger de høje priser på DBA gør jo i DETTE
tilfælde ingen skade.

Det vedr. godtgørelse af at afgiften ikke sker
.... har du det på tryk ét eller andet sted???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Leif Poulsen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 13-04-07 20:32


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.6d007d741d49d040.41842@urxgb.qxROT13...


> Og dagsprisen er jo netop hvad Skattebassen
> lægger til grund for sine vurderinger - at de så
> bruger de høje priser på DBA gør jo i DETTE
> tilfælde ingen skade.

Når en taksator skal fastsætte prisen sætter han den ud fra hvad maskinen
handles til og ikke hvad der står i nogle lister fra Skat.....

>
> Det vedr. godtgørelse af at afgiften ikke sker
> ... har du det på tryk ét eller andet sted???

Lovgivningen er jo ikke indrettet således at man skriver at afgiften ikke
refunderes. Men HVIS der var mulighed for refusion ville det fremgå af en
lov....f.eks lov om registreringsafgift som du kan læse her:
http://147.29.40.91/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

Af denne lov fremgår det hvad man betaler i registreringsafgift og hvornår
køretøjer er totalskadede.

Men tro mig..... Selskabet får IKKE refunderet afgiften.... Jeg har arbejdet
med sådanne ting i rigtig mange år

VH/Leif



Perminator (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 13-04-07 21:20

> Men tro mig..... Selskabet får IKKE refunderet afgiften.... Jeg har
> arbejdet med sådanne ting i rigtig mange år

Hvorfor eksporterer selskabet så ikke den totalskadede maskine til Libanon?
Så må afgiften da komme retur, ligesom når "Ali" køber min (meget) aflagte
HiAce for en for danskere urealistisk høj pris, og eksporterer den??
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057




Armand (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-07 23:34


"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:461fe535$0$48624$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Men tro mig..... Selskabet får IKKE refunderet afgiften.... Jeg har
>> arbejdet med sådanne ting i rigtig mange år
>
> Hvorfor eksporterer selskabet så ikke den totalskadede maskine til
> Libanon?
> Så må afgiften da komme retur, ligesom når "Ali" køber min (meget) aflagte
> HiAce for en for danskere urealistisk høj pris, og eksporterer den??
>
Fordi der skal gennemføres toldsyn som ved import!
I begge tilfælde tjerner inspektionen dels at dokumentere køretøjers
afgiftsmæssige værdi, dels at køretøjet overhovedet er i synsmæssig stand!

--
Armand.



Perminator (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 14-04-07 22:17

Hej Armand

>> Hvorfor eksporterer selskabet så ikke den totalskadede maskine til
>> Libanon?
>> Så må afgiften da komme retur, ligesom når "Ali" køber min (meget)
>> aflagte HiAce for en for danskere urealistisk høj pris, og eksporterer
>> den??
>>
> Fordi der skal gennemføres toldsyn som ved import!
> I begge tilfælde tjerner inspektionen dels at dokumentere køretøjers
> afgiftsmæssige værdi, dels at køretøjet overhovedet er i synsmæssig stand!

Jeg tager dit udsagn til troendes. Jeg undrer mig dog stadig over at der er
så mange "Ali-er" der sætter visitkort i min gamle bil, for at få lov til at
købe den. Der må gemme sig nogle penge et eller andet sted? Ingen dansker
ville gøre det samme for at erhverve en Hi-Ace fra 1991, som er "voldsynet"
for at klare de næste par år, og som for mit vedkommende er skrevet ned til
nul i starten af 2008?
Hvad handler det her om? Eksportregler?
Venlig hilsen
Perminator




Ukendt (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-04-07 08:42

On Sat, 14 Apr 2007 23:16:31 +0200, Perminator wrote:

> Hej Armand
>
>>> Hvorfor eksporterer selskabet så ikke den totalskadede maskine til
>>> Libanon?
>>> Så må afgiften da komme retur, ligesom når "Ali" køber min (meget)
>>> aflagte HiAce for en for danskere urealistisk høj pris, og eksporterer
>>> den??
>>>
>> Fordi der skal gennemføres toldsyn som ved import!
>> I begge tilfælde tjerner inspektionen dels at dokumentere køretøjers
>> afgiftsmæssige værdi, dels at køretøjet overhovedet er i synsmæssig stand!
>
> Jeg tager dit udsagn til troendes. Jeg undrer mig dog stadig over at der er
> så mange "Ali-er" der sætter visitkort i min gamle bil, for at få lov til at
> købe den. Der må gemme sig nogle penge et eller andet sted? Ingen dansker
> ville gøre det samme for at erhverve en Hi-Ace fra 1991, som er "voldsynet"
> for at klare de næste par år, og som for mit vedkommende er skrevet ned til
> nul i starten af 2008?
> Hvad handler det her om? Eksportregler?

Nu er bilen jo allerede synet, og på plader. Og da den er til fast
stykafgift, á over 3 tons totalvægt, så skal der jo ingen vurdering på, og
som sådan måske end ikke et toldsyn ?

Det handler vist om at indkassere Kr. 12.000,- pr. udført eksemplar, og det
kan godt betale en skrotning i Polen. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Perminator (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 16-04-07 20:47


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse > Nu er bilen jo allerede synet, og på plader. Og da den er til
fast
> stykafgift, á over 3 tons totalvægt, så skal der jo ingen vurdering på, og
> som sådan måske end ikke et toldsyn ?
>
> Det handler vist om at indkassere Kr. 12.000,- pr. udført eksemplar, og
> det
> kan godt betale en skrotning i Polen. :-/

OK! Så blev jeg så klog på de ihærdige købere. Takker
Perminator




Armand (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-07 23:27


"Leif Poulsen" <leif@VAEKedb.dk> skrev i en meddelelse
news:461fda9f$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> Men tro mig..... Selskabet får IKKE refunderet afgiften.... Jeg har
> arbejdet med sådanne ting i rigtig mange år
>
Dét ville sq også være en uretfærdighed i forhold til de muligheder den
jævne borger har - Men alligevel fandeme sært at man så er i stand til at
genindkræve afgift ved senere genindregistrering!

--
Armand.



Kent Nielsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 14-04-07 15:16


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46200262$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men alligevel fandeme sært at man så er i stand til at genindkræve afgift
> ved senere genindregistrering!

Det er fordi SKAT ansér at køretøjet har tabt sin afgiftmæssige identitet
ved en så stor skade.


--
Mvh
Kent Nielsen



Jansen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 14-04-07 17:02

Kent Nielsen wrote:
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:46200262$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Men alligevel fandeme sært at man så er i stand til at genindkræve
>> afgift ved senere genindregistrering!
>
> Det er fordi SKAT ansér at køretøjet har tabt sin afgiftmæssige
> identitet ved en så stor skade.
>

Undskyld min uvidenhed, men hvordan får SKAT at vide at der er tale om en
skade på køretøjet, og hvorfor skal de vide det, køretøjer får vel bare
fjernet Plader/Ansvarsforsikring, det har da ikke noget at gøre med den
betalte afgift at gøre.
Skat kommer vel først ind i billedet hvis afgiften ønskes retur, eller
køretøjet udførers af det Danske afgiftsystem (udlandet/ophug), ellers ved
de vel ikke noget om køretøjets stand ??
Eller er jeg helt ude i torvene?

--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K 100 RT
http://dfmc.dk/?id=999



Leif Poulsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 14-04-07 17:09


"Jansen" <Ole.Jansen@Gmail.kom> skrev i en meddelelse
news:4620fb3d$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

-klip

> Undskyld min uvidenhed, men hvordan får SKAT at vide at der er tale om en
> skade på køretøjet, og hvorfor skal de vide det, køretøjer får vel bare
> fjernet Plader/Ansvarsforsikring, det har da ikke noget at gøre med den
> betalte afgift at gøre.
> Skat kommer vel først ind i billedet hvis afgiften ønskes retur, eller
> køretøjet udførers af det Danske afgiftsystem (udlandet/ophug), ellers ved
> de vel ikke noget om køretøjets stand ??
> Eller er jeg helt ude i torvene?


Forsikringsselskabet har pligt til at indberette til Skat, når de udbetaler
kontanterstatning for en skade.

VH/Leif




Jansen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 14-04-07 19:09

Leif Poulsen wrote med sikker pen :
Klip
>
> Forsikringsselskabet har pligt til at indberette til Skat, når de
> udbetaler kontanterstatning for en skade.
>
Ok, det er da ganske forskrækkeligt, hvad man sådan går og er uvidende om,
det ender vel med at jeg opdager min sagsbehandler, i benenden, i stedet for
hunden

--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K 100 RT
http://dfmc.dk/?id=999



Jim Andersen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 13-04-07 12:50

Boye Wildt wrote:
> Hejsa.
> Jeg blev kørt ned af en bil hvorved min MC blev skadet. Modpartens
> forsikringsselskab (Topdanmark) fik hele skylden og skal betale
> reparation og udskiftning af dele.

Når du er i gang, så få dem til at betale for ny hjelm samt evt rep/nyt tøj.

/jim



FSO (13-04-2007)
Kommentar
Fra : FSO


Dato : 13-04-07 13:42

On Fri, 13 Apr 2007 13:49:54 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>Boye Wildt wrote:
>> Hejsa.
>> Jeg blev kørt ned af en bil hvorved min MC blev skadet. Modpartens
>> forsikringsselskab (Topdanmark) fik hele skylden og skal betale
>> reparation og udskiftning af dele.
>
>Når du er i gang, så få dem til at betale for ny hjelm samt evt rep/nyt tøj.
>
>/jim
>

hejsa !

husk også at få erstatning for værdiforringelsen, det er der mange der
glemmer i farten og det kan godt beløbe sig til en del penge


Finn

Armand (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-07 15:01


"FSO" <finn.olesen@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:2fuu131c9upfi06ge2slk024s689oghdfc@4ax.com...
>
> husk også at få erstatning for værdiforringelsen, det er der mange der
> glemmer i farten og det kan godt beløbe sig til en del penge
>
Værdiforringelse gælder oftest kun for køretøjer under ét år!

Som udgangspunkt skal man holdes skadesløs, og omkring totalskade har man
mulighed for at forlange et tilsvarende køretøj udleveret istedet for
kontant betaling!

--
Armand.



Leif Poulsen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 13-04-07 17:21


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:461f8c07$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Værdiforringelse gælder oftest kun for køretøjer under ét år!

På biler er der mulighed for værdiforringelseserstatning op til 3 år. På
motorcykler er det sværere at opnå værdiforringelseserstatning, alene af den
årsag at der i modsætning til biler, ofte sker udskiftning af samtlige
beskadigede dele.


> Som udgangspunkt skal man holdes skadesløs, og omkring totalskade har man
> mulighed for at forlange et tilsvarende køretøj udleveret istedet for
> kontant betaling!

Det er korrekt at man skal holdes skadesløs, men man kan ikke _forlange_ et
tilsvarende køretøj. Man kan forlange en erstatning svarende til værdien af
det beskadigede, og hvis man ikke er tilfreds med det tilbudte beløb, kan
erstatningsspørgsmålet indbringes for domstolene ( Ankenævnet, hvis der er
kasko)

VH/Leif



Armand (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-07 20:06


"Leif Poulsen" <leif@VAEKedb.dk> skrev i en meddelelse
news:461fadd7$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:461f8c07$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>> Værdiforringelse gælder oftest kun for køretøjer under ét år!
>
> På biler er der mulighed for værdiforringelseserstatning op til 3 år.
Ups - Ja!
Men kun gældende for den første ejer (á næste ejer har i praksis ikke købt
en ny bil)!

>> Som udgangspunkt skal man holdes skadesløs, og omkring totalskade har man
>> mulighed for at forlange et tilsvarende køretøj udleveret istedet for
>> kontant betaling!
>
> Det er korrekt at man skal holdes skadesløs, men man kan ikke _forlange_
> et tilsvarende køretøj. Man kan forlange en erstatning svarende til
> værdien af det beskadigede, og hvis man ikke er tilfreds med det tilbudte
> beløb, kan erstatningsspørgsmålet indbringes for domstolene ( Ankenævnet,
> hvis der er kasko)
>
Dét er jeg nu ikke så sikker på; men jeg er heller ikke sikker på at kunne
grave dokumentation frem på det
En klubkammerat brugte engang for flere år siden trick'et til at nøde
forsikringsselskabet markant op i pris.

--
Armand.



Leif Poulsen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 13-04-07 20:15


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:461fd371$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Ups - Ja!
> Men kun gældende for den første ejer (á næste ejer har i praksis ikke købt
> en ny bil)!

Nix..... Det er underordnet om det er første ejer.... det er alene et
spørgsmål om man kan sansynliggøre er erstatningberettiget krav. Måske du
blander reglerne om nyværdierstatning på en kaskoforsikring, ind i billedet




> Dét er jeg nu ikke så sikker på; men jeg er heller ikke sikker på at kunne
> grave dokumentation frem på det
> En klubkammerat brugte engang for flere år siden trick'et til at nøde
> forsikringsselskabet markant op i pris.

Det er jeg ikke bare sikker på.....Det ved jeg
Men når der skal forhandles pris kan man jo forsøge sig med alle kneb

VH/Leif



Hekto (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-04-07 20:23

Leif Poulsen pretended :
> Det er korrekt at man skal holdes skadesløs, men man kan ikke _forlange_ et
> tilsvarende køretøj. Man kan forlange en erstatning svarende til værdien af
> det beskadigede, og hvis man ikke er tilfreds med det tilbudte beløb, kan
> erstatningsspørgsmålet indbringes for domstolene ( Ankenævnet, hvis der er
> kasko)

Flere forsikringer har en klausul - med meget
lille skrift - hvor der står at man kan få
udbetalt erstatning ELLER at forsikringen
fremskaffer it tilsvarende køretøj i (det de
mener er -) i tilsvarende stand.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Leif Poulsen (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 13-04-07 20:37


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.6d037d74e8496e88.41842@urxgb.qxROT13...


> Flere forsikringer har en klausul - med meget
> lille skrift - hvor der står at man kan få
> udbetalt erstatning ELLER at forsikringen
> fremskaffer it tilsvarende køretøj i (det de
> mener er -) i tilsvarende stand.

Ja.....mange selskaber påberåber sig retten til at vælge om de vil lade
genstandene reparere, kontanterstatte eller genanskaffe.
Men bemærk at det er selskabet der har retten og ikke
forsikringstageren........

Derfor: Man kan ikke _forlange_ et andet tilsvarende køretøj

VH/Leif





Boye Wildt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 16-04-07 09:05

Hejsa.
Tak for megen forskellig og god information.
Nu er jeg spændt på at høre taksatoren og værkstedets vurdering.
Hilsen
Boye

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:461f8c07$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "FSO" <finn.olesen@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:2fuu131c9upfi06ge2slk024s689oghdfc@4ax.com...
> >
> > husk også at få erstatning for værdiforringelsen, det er der mange der
> > glemmer i farten og det kan godt beløbe sig til en del penge
> >
> Værdiforringelse gælder oftest kun for køretøjer under ét år!
>
> Som udgangspunkt skal man holdes skadesløs, og omkring totalskade har man
> mulighed for at forlange et tilsvarende køretøj udleveret istedet for
> kontant betaling!
>
> --
> Armand.
>
>



Hekto (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-04-07 09:47

On Fri, 13 Apr 2007 21:31:36 +0200, Leif Poulsen wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.6d007d741d49d040.41842@urxgb.qxROT13...
>
>
>> Og dagsprisen er jo netop hvad Skattebassen
>> lægger til grund for sine vurderinger - at de så
>> bruger de høje priser på DBA gør jo i DETTE
>> tilfælde ingen skade.
>
> Når en taksator skal fastsætte prisen sætter han den ud fra hvad maskinen
> handles til og ikke hvad der står i nogle lister fra Skat.....
>


tjaaaa ... det er nu brugt for nyligt som et godt argument for at hæve
erstatningen far at ligge i 20'erne og få den op i 40'erne. Hvis
Skattebassens 'priser' er dem der vurderes afgift af, må de samme 'priser'
jo også gælde for forsikringsselskaberne. Ikke fordi man kan tale om nogen
som helst form for rationel tænkning eller retfærdighed, hos nogen af
dem; men hvis ikke det er tilfældet må een af dem få et problem på et
eller andet tidspunkt.
>>

> Lovgivningen er jo ikke indrettet således at man skriver at afgiften
> ikke refunderes. Men HVIS der var mulighed for refusion ville det fremgå
> af en lov....f.eks lov om registreringsafgift som du kan læse her:
> http://147.29.40.91/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl
>
> Af denne lov fremgår det hvad man betaler i registreringsafgift og
> hvornår køretøjer er totalskadede.
>
> Men tro mig..... Selskabet får IKKE refunderet afgiften.... Jeg har
> arbejdet med sådanne ting i rigtig mange år

Der er meget af den slags der IKKE er styret af lovgivning direkte; men
ved cirkulærer og bekendtgørelser. Skattebassens depositum-cirkus var der
heller ike lovgivet om.

'Har' arbejdet eller 'arbejder'? Refusuion af afgiften har en vis
interesse, så er det gældende praksis nu?



--
/Hekto

Hekto (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-04-07 18:10

On Sun, 15 Apr 2007 14:46:37 +0200, Leif Poulsen wrote:

> Arbejder stadig med det.....
>
> Og lovgivningen på nuværende tidspunkt åbner ikke mulighed for refusion.
> Og muligheden har ikke været der i de 29 år jeg har beskæftiget mig med
> behandlig af skader på motorkøretøjer.
>
> Og efter min mening ville sådanne ting ALDRIG blive styret af praksis, men
> alene af en lovgivning.

OK - takker!

--
/Hekto

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste