Cbr 600 hakker
Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 12-04-07 16:23

Min MC er begyndt at hakke temmelig meget når den er blevet ordentlig
varm. Når den ikke er gennemvarmet kører den som den skal. Det er kun
på ture over 10 km. Der var ikke noget imorges da jeg kørte på arbejde
(ca 5km). Da jeg skulle hjem tænkte at jeg ville nyde det gode vejr og
køre en omvej. Efter lidt frisk kørsel, dog med ikke alt for mange
omdrejninger da den ikke var ordentlig varm, begyndte den at hakke
vildt meget under gasgivning. Den sætter ikke helt ud. Den kan også
godt accelerere, sådan da, men ikke nær så meget som den nu kan når
den kører som den skal. Jeg har prøvet at dræne karburatorne og har
også kontrolleret om der er undertryk i tanken. Det hjalp heller ikke
at åbne tanken for at lufte den ud. Hvis der er nogen som kan hjælpe
ville jeg være meget taknemmelig.

Mvh Rune

Fra : Armand

Dato : 12-04-07 16:51

"Rune F. Christiansen" <rfc987456@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også kontrolleret om der er undertryk i tanken. Det hjalp heller ikke
> at åbne tanken for at lufte den ud. Hvis der er nogen som kan hjælpe

Leg med chokergrebet og kig ind til karbunaderne for at se hvad der bevæges
af kablet: Det er nogle messing-tappe der trækkes ud!
Kontrollér at alle fire kommer helt i bund når chokeren fjernes. det gøres
ved at se om man med en fingerspids eller skruetrækkerklinge, kan presse dem
dybere!
Hvis de hænger: Rense + smøre!

--
Armand.

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 12-04-07 20:18

On 12 Apr., 17:51, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> ved at se om man med en fingerspids eller skruetrækkerklinge, kan presse dem

ok, det vil jeg prøve at se på imorgen, vender tilbage med en melding.
Tak for det hurtige svar.

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 13-04-07 19:30

> ok, det vil jeg prøve at se på imorgen, vender tilbage med en melding.
> Tak for det hurtige svar.

Nu lovede jeg jo at vende tilbage, er desværre ikke blevet færdig,
tænkte at jeg også lige ville kigge tændrørene efter nu jeg var igang.
Det var så lige et lidt større projekt end jeg regnede med(første gang
jeg har fingrene i det). Men skal nok vende tilbage når jeg nu bliver
færdig. Sikkert imorgen da jeg syntes at jeg er kørt lidt død i det og
ikke gider mere idag.

Mvh Rune

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 14-04-07 13:50

> [...]
> ved at se om man med en fingerspids eller skruetrækkerklinge, kan presse dem

Så blev jeg endelig færdig. Er lige kommet tilbage fra en tur på 25
km, med masser af stop and go trafik, hvor jeg sørgede for at motoren
blev godt varm. Resultat: 25km fuldstændig smærtefri og et stort smil
på læben. Nu kan jeg endelig nyde det gode vejr ordentlig. Det virkede
godt nok som om at chokeren hang lidt så jeg rensede op og smurte, det
ser ud som om det virker. Tusind tak for hjælpen Armand, du er min nye
helt :)

Mvh Rune

Fra : Armand

Dato : 14-04-07 17:41

> [...]
> godt nok som om at chokeren hang lidt så jeg rensede op og smurte, det
> ser ud som om det virker. Tusind tak for hjælpen Armand, du er min nye

Tak hellere min krystalkugle, der ikke kunne harmonere god koldkørsel med
hakkende varmkørsel med andet end for meget bensin!

--
Armand.