Chrombolt
Fra : Tine

Dato : 12-04-07 16:10

Har en Honda Shadow 750 C2 fra 1999

Jeg har et problem med at få fremskaffet den bagerste chrombolt der spænder
bagskærmen sammen med chrombjælken(chrombjælken der følger skærmen rundet.)

Ja det er lidt svært at forklare - håber der er en der ved hvad jeg mener

Bolten er knækket og jeg vil selv forsøge at fremskaffe en ny.
Det lokale værksted er ikke særlig behjælpelig og skal jeg til en aut. Honda
forhandler, koster sådan en bolt nok en bondegård.

Bolten er chrom belagt
30 mm fra gevind ende til underside bolthoved - Opdelt i 2 x 15 mm, hvor den
ene del er glat og den anden del med gevind - Gevind: ø8 mm
38 mm fra gevind ende til overside bolthoved
12 mm nøgle til at skrue skidtet af med.

Nogen der kan hjælpe, evt. med et link hvor der kan købes chrombolte.
....og findes der et sted, hvor jeg kan få oplyst reservedelsnumrerne på de
enkelte bolte/dele?

(Har erhvervet mig en Haynes, og der står der ikke noget)

Hilsen en amatør (der helst vil selv i forste omgang)
Tine

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-04-07 18:56

"Tine" <Rds_Tine@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg kan da hjælpe med et par ORD.

> Jeg har et problem med at få fremskaffet den bagerste chrombolt der
> spænder bagskærmen sammen med chrombjælken(chrombjælken der følger skærmen
> rundet.)

Den chrombjælke hedder en fender strut på udenbysk.

> 30 mm fra gevind ende til underside bolthoved - Opdelt i 2 x 15 mm, hvor
> den ene del er glat og den anden del med gevind - Gevind: ø8 mm

Så hedder den en 8mm x 30mm bolt med 15mm krave.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 12-04-07 22:34

> "Tine" <Rds_Tine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kan da hjælpe med et par ORD.
>
> Så hedder den en 8mm x 30mm bolt med 15mm krave.

Krave??
Bryst! :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 21:13

On Thu, 12 Apr 2007 17:09:55 +0200, Tine wrote:

> Jeg har et problem med at få fremskaffet den bagerste chrombolt der spænder
> bagskærmen sammen med chrombjælken(chrombjælken der følger skærmen rundet.)
>
> Bolten er chrom belagt

En poleret rustfast bolt er næsten lige så flot, og holder bedre til vind
og vejr.

> [...]
> ene del er glat og den anden del med gevind - Gevind: ø8 mm
> 38 mm fra gevind ende til overside bolthoved
> 12 mm nøgle til at skrue skidtet af med.

Hvis at Du kan nøjes med en rustfast, og til 13 mm. nøgle, (standard for 8
mm. bolte), så har eksempelvis Biltema et stort udvalg.

> Hilsen en amatør (der helst vil selv i forste omgang)

Detjodeet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Kent

Dato : 12-04-07 22:23

Tine skrev:

> Bolten er knækket og jeg vil selv forsøge at fremskaffe en ny.
> Det lokale værksted er ikke særlig behjælpelig og skal jeg til en aut. Honda
> forhandler, koster sådan en bolt nok en bondegård.

Det kunne jo være, at du blev positivt overrasket og slap både billigt
og for en masse besvær ved at prøve en Honda forhandler.

--

Kent