207 km/t på motorvej ved Esbjerg
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 20:28

Så lige på ttv at policen åbenbart havde snuppet en lidt for hurtig mc på
motorvejen ved Esbjerg.
Godt nok blæste det lidt i torsdags, men så meget hjælper rygvind vel ikke
;)

Mvh

Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-04-07 20:51

T.R. wrote:
> Så lige på ttv at policen åbenbart havde snuppet en lidt for hurtig
> mc på motorvejen ved Esbjerg.
> Godt nok blæste det lidt i torsdags, men så meget hjælper rygvind vel
> ikke ;)

207.. det kunne ha' været værre :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 20:57

Hehe det var en fra mit arbejde, hans søn..
7k bøde og et kørekort som blev klippet...

Mvh
Peter
Honda CBR1100 Super Blackbird

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-04-07 21:19

"Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
> Hehe det var en fra mit arbejde, hans søn..
> 7k bøde og et kørekort som blev klippet...

Nok snarere en betinget frakendelse.

/Cas

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 15:50

Jaja klippet i småstykker.. Det svarer nok på alle jeres svar :)
Skal til Teori / Køreprøve igen..

/Peter

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 10-04-07 21:22

Du mener vel at kortet blev snuppet ikke klippet

Hvilken maskine kørte han på

/Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-04-07 10:14

Søren Normann Rasmussen wrote:
> Du mener vel at kortet blev snuppet ikke klippet

Snuppet, og klippet i småstykker

/jim

Fra : Bongo

Dato : 10-04-07 21:24

> 7k bøde og et kørekort som blev klippet...

Skulle det ikke have medført en ubetinget frakendelse? Jeg er lidt forvirret
her...

Vh Bongo

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-04-07 09:03

Bongo wrote:

> Skulle det ikke have medført en ubetinget frakendelse? Jeg er lidt forvirret
> her...

Indlæget slutter jo med "et kørekort som blev klippet...", så der er
plads til at tilføje "... i småstykker" :) Kan heller ikke lige se
hvordan ét klip kan gøre det.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Armand

Dato : 11-04-07 17:08

"Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
> Hehe det var en fra mit arbejde, hans søn..
> 7k bøde og et kørekort som blev klippet...

Hils det fædrene ophav og mind ham om hvor dum afkommet er!
Ikke fordi han kører 207 (jég gider ikke hyle med moralisterne og regner
ikke et par hundrede og mere på motorvej for at være samfundstruende i en
grad der matcher straffens størrelse), men fordi han fyrer lortet af dén dag
og sted hvor man som motorcyklist har næststørst (næstefter søndag formiddag
efter træf på Toppen) chance for at være overvåget

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 17:18

Hehe,

will do..

/Peter

Fra : Knud Dam

Dato : 11-04-07 20:35

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hils det fædrene ophav og mind ham om hvor dum afkommet er!

Ja, det er sgu for dumt; men hvor er det dog fristende, når vejen pludselig
er tom.

; - )

KD (Der var nogen km/t dummere end ham her på vej hjem fra Esbjerg.)

Fra : Jan Simonsen

Dato : 11-04-07 09:13

Ja,...sikken idiot.

Godt at jeg ikke trak ud til en overhaling foran ham...., så var jeg nok
blevet klippet i stykker.

Findes der ikke lukkede baner et eller andet sted sydpå, hvor folk med hang
til fartspænding kan køre - uden at blande os andre ind i det.

Matti

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-04-07 09:26

Jan Simonsen skrev:
> [...]
>
> Findes der ikke lukkede baner et eller andet sted sydpå, hvor folk med hang
> til fartspænding kan køre - uden at blande os andre ind i det.

.....eller du kunne overveje at orientere dig inden du trak ud .....

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : tp

Dato : 11-04-07 10:07

..

> ....eller du kunne overveje at orientere dig inden du trak ud .....

207km/t = 57,5 m/sek, og hvis du selv kører 100, så en diff på 30m/sek Du
kigger i spejlet. drejer hovedet tilbage. Gør klar til overhaling og trækker
ud. Der gik måske 3 sek = 90m. Ham der så ud til at være langt væk er lige
pludeligt oppe i røven på dig.

Det er DET de mener med at fart er farligt

Fra : Peter T.

Dato : 11-04-07 10:20

tp udviste en rettidig omhu og skrev:

> overhaling og trækker ud. Der gik måske 3 sek = 90m. Ham der så ud
> til at være langt væk er lige pludeligt oppe i røven på dig.

Jeg havde en oplevelse på autobahn for nogle år siden og det var godt nok i
bil. Jeg lå med 150 i overhalingsbanen og havde netop orienteret mig bagud
og var 99.99% sikker på, at der ikke lå nogen bag mig. Allerhøjst 5-6
sekunder efter lå der en stor mercedes lige i måsen af mig. Jeg gik ud
fra, at han havde kørt meget stærkt! Og da jeg trak ind til siden
accelererede han helt vildt og var væk fra mit synsfelt på ingen tid.

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Jan Simonsen

Dato : 11-04-07 11:33

> ....eller du kunne overveje at orientere dig inden du trak ud .....

Jeg orientere mig altid inden jeg trækker ud til overhaling.

...meeen...når jeg ser en lille plet i bakspejlet, langt bagude og jeg selv
ligger på 130, så vil min umiddelbare forventning også være den at jeg godt
kan trække ud.

Jeg tror at domstolene, i ulykkes tilfælde, ville give mig ret, og at
207-fjolset vil få hele skylden, miste kortet i en årrække, få en kæmpe bøde
og måske endda en tur i spjældet.

Jeg mener ikke at jeg ved alle overhalinger på motorvej, skal indregne at
der kan komme en med 207 km/t bagfra, og evt. slå mig ihjel.

Jeg håber da at du syntes at det er idioti at køre så stærkt på offentlig
vej, og at der absolut ikke er noget heltestatus over at kunne køre se
stærkt.

Jan

Fra : Orla Pedersen

Dato : 11-04-07 11:55

Jan Simonsen wrote:

> Jeg håber da at du syntes at det er idioti at køre så stærkt på offentlig
> vej, og at der absolut ikke er noget heltestatus over at kunne køre se
> stærkt.

Tjae, ikke ret langt syd for os er det faktisk lovligt. Jeg tror ikke at
de føler sig som idioter. :-/

mvh
Orla, som ikke kører så stærkt.

Fra : Jan Simonsen

Dato : 11-04-07 12:52

> Tjae, ikke ret langt syd for os er det faktisk lovligt. Jeg tror ikke at
> de føler sig som idioter. :-/

Tjae, her i danmark er det ulovligt - og dermed ikke forventligt, at en
bagfrakommende kommer med 80-100 km/t extra på motorvej.

Der findes også andre lande hvor mange andre ting er lovligt, f.eks kørsel
uden hjelm, total ombygning af MC osv....,men det gør det ikke mindre
tåbligt at køre 207, hvor der må køres 110-130 km/t og hvor man må ha´ den
forventning at dette holdes, nogenlunde.

Når jeg køre i tyskland, er jeg da klar over at mange kommer med hastigheder
omkring de 200 km/t og retter selvfølgelig ind efter dette - for der er det
jo forventligt og lovligt.

Jan

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-04-07 15:33

"Jan Simonsen" <SimonJansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastigheder omkring de 200 km/t og retter selvfølgelig ind efter dette -
> for der er det jo forventligt og lovligt.

Jeg har citeret hele dit indlæg, Jan, for jeg mener du har helt og aldeles
ret!
Man kører udfra at landets love nogenlunde er overholdt, så en raket med 207
km/t (speedometervisning omkring de 230) vil komme bag på de fleste!
Jeg kører meget i Tyskland (godtnok i bil) med hastigheder omkring de 200.
Det er da lovligt, men det er nu ikke specielt sikkert. Jeg finder den tyske
holdning omkring fartgrænser lidt feudal, og deres skades statistikker taler
også et ganske tydeligt sprog. Det kan da godt være folk er mere klar til at
reagere på høje hastigheder, men kører man 200 (hvor man må), så kommer man
helt automatisk til at lave nogle katastrofeopbremsninger. Undtaget lige om
natten, der går det fint.

At det i nogle lande er lovligt at køre uden hjelm siger vist mere om de
lande end om det siger om fornuften i at bruge hjelm! Jeg har aldrig kørt mc
uden hjelm, det er simpelthen FOR dumt.

Rittig

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-04-07 18:42

On Wed, 11 Apr 2007 16:33:23 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>At det i nogle lande er lovligt at køre uden hjelm siger vist mere om de
>lande end om det siger om fornuften i at bruge hjelm! Jeg har aldrig kørt mc
>uden hjelm, det er simpelthen FOR dumt.

Sludder og vrøvl.
Det er derimod temmelig dumt at styrte uden hjelm.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 21:13

On Wed, 11 Apr 2007 16:33:23 +0200, Claus Rittig wrote:

> Man kører udfra at landets love nogenlunde er overholdt, så en raket med 207
> km/t (speedometervisning omkring de 230) vil komme bag på de fleste!

Jeg kører kun nødtvungent motorveje, så jeg overraskes ikke så tit der, om
nogensinde, jeg kører efter at de er der de hurtige. :-/

Hvad jeg har virkeligt svært med er den tendens, til 100 på motorvej, 100
på landevej, 100 i byen, der mere eller mindre er blevet normen, og dér er
jeg ikke så få gange blevet overrasket.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Dr. Enduro

Dato : 12-04-07 07:13

Orla Pedersen skrev:

> Tjae, ikke ret langt syd for os er det faktisk lovligt. Jeg tror ikke at
> de føler sig som idioter. :-/

Det er så en sandhed med modifikationer. Den "anbefalede hastighed"
(Richtgeschwindigkeit) er 130 km/h, hvis du kører mere end det og bliver
involveret i et uheld, vil du altid blive gjort delvist ansvarligt for
dette, selvom du ikke er skyld i andet end at køre stærkt. Hvis du
f.eks. kører 190 på den tyske motorvej og nogen trækker ud lige foran
dig, kan du regne med at få i hvert fald 50% af ansvaret for balladen.

http://auto-presse.de/verkehrsrecht.php?action=view&newsid=15855

Og så diskuteres det for øvrigt seriøst lige nu, om ikke der skal
indføres hastighedsbegrænsninger på 120 km/h på den tyske motorvej.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Olsen

Dato : 11-04-07 18:02

> [...]
> 130, så vil min umiddelbare forventning også være den at jeg godt kan trække ud.

Hvis du selv kører 130, så skal du jo selv op på noget af en fart for
at komme forbi og begynder selv at blive farlig for dem der kører
det de må ca.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-07 12:39

"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> writes:

> Så lige på ttv at policen åbenbart havde snuppet en lidt for hurtig
> mc på motorvejen ved Esbjerg. Godt nok blæste det lidt i torsdags,
> men så meget hjælper rygvind vel ikke ;)

Der var altså et eller andet ved det blæsevejr, for jeg og en kammerat
fik også et klip og en middelstor bøde på vej hjem :-/ ...endda af en
af betjentene, som havde været eskort på hele turen fra
Horsens. Hyggelig gut ellers

Det er i øvrigt lidt giftigt med politiets ny blå lysdiodeblink - de
er først blå når de lyser, hvilket gør at man ikke lige lægger mærke
til lovens lange arm i sidespejlet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ralph Køster

Dato : 11-04-07 13:37

Til sidst må man vist lige slå fast at en urutineret der kører 110 km/t er
nok til større fare for trafikken end
en erfaren med 207 km/t

Jeg kører da selv tit over 200 km/t men de farligste situationer jeg er ude
for, er med 50 eller 60 km/t og
bilister der kører ud fra sideveje uden at orientere sig ordentligt.

Det hele handler om at køre stærk HVOR og NÅR der er plads til det.
Det er der den går galt for de fleste.

Ralph.
Honda CBR 1100 XX super fartmaskine (blackbird).

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-04-07 16:43

Jes Vestervang skrev den 11 apr 2007 i news:87bqhv2lag.fsf@gmail.com:

> Der var altså et eller andet ved det blæsevejr, for jeg og en kammerat
> fik også et klip og en middelstor bøde på vej hjem :-/

Hey, der var annonceret kontroller, så be´r du sgi da om det

Fra : Kim Svensson

Dato : 12-04-07 17:53

207 på motorvej, tjah det svarer vel til ca 85 90 i bymæssigt, er der
nogen der regner med det når færdes? Jeg gør ikke. Jeg regner med at
folk kører for hurtigt, ikke for stærkt, lige som jeg selv gør.Jeg
synes der er forskel på at køre for hurtigt og køre for stærkt (AKA
uforsvarligt). Bla er forskellen mellem for for hurtigt og for stærkt
at den uforsvarlige fart er mere end den man indregner som en
sikkerhedsfaktor når man færdes i trafikken.

Håber han lærer af det,

Kim

BMW R100RS

MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

Fra : Bongo

Dato : 12-04-07 19:24

> [...]
> at den uforsvarlige fart er mere end den man indregner som en
> sikkerhedsfaktor når man færdes i trafikken.

Sokrates mødte engang en general. Han sagde til generalen: "Du må da vide
noget om mod"? Det mente generalen nu nok han gjorde. Sokrates spurgte så:
"Er det modigt hvis en soldat går frem mod 2 mand"? "Jo, jo" svarede
generalen, "det er mod". "Er det så mod hvis han går frem mod 3 mand"? "Joe"
svarede generalen lidt mere tøvende, "det er meget modigt". "Men, er det så
også mod hvis han går frem mod 4 mand"? Se nu blev generalen gal! Fordi han
indså at grænsen mellem mod og dumhed er hård fin!

Vh Bongo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-07 12:43

"Jan Simonsen" <SimonJansen@hotmail.com> writes:

> Jeg mener ikke at jeg ved alle overhalinger på motorvej, skal
> indregne at der kan komme en med 207 km/t bagfra, og evt. slå mig
> ihjel.

Bruger du blinklyset som du skal, så skulle der jo være rimelige
chancer for at misdæderen når at bremse. Ikke at det forsvarer at
overhale nogen med den fart.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : joppe

Dato : 11-04-07 14:26

Ja nogle klaphatte burde altså køre med bus istedet for at blokere
trafikken. Folk har simpelthen fået en angst for at køre så de holder
sig 10-20 under. I dag har mange ikke tid til det og det får virkelig
folks agresioner i kog ligesom når nogle små konger blinker fordi de
er blevet overhalet.

Hvis bare folk kørte efter forholdene gik det meget bedre.
Jeg prøver selv at køre så jeg ikke kan rammes, men af og til skal der
altså kastes anker, måske fordi en 75 årig stivnakke lister sig ud, og
så er det jo rart at man kan både styre og bremse.
Der sker så mange andre ting som overlæs eller en svensker med
autotrailer jeg blev overhalet af engang og målte hans fart til 145
ifgl spedometer.
Husk lige de stakkels mc betjente der skal gi den gas og ofte runder
200 i tjenesten, men de har altså
lært at køre. Det kan sagtens gøres sikkert når rafikken er til det og
ikke kl 7-9 i tæt trafik.

just my 5 cent...
Joppe

Fra : tp

Dato : 11-04-07 17:13

Husk lige de stakkels mc betjente der skal gi den gas og ofte runder
200 i tjenesten, men de har altså
lært at køre. Det kan sagtens gøres sikkert når rafikken er til det og
ikke kl 7-9 i tæt trafik.

- sgut på de alle deres gamle bimmere (K75/K100/R1100RT), meeen det ser også
ud til at de vil ha yam'ere nu (FJR1300)

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-04-07 14:30

> [...]

> motorvejen ved Esbjerg.
> Godt nok blæste det lidt i torsdags, men så meget hjælper rygvind vel

Det var da godt han ikke nåede op i 6.gear.....

--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-07 20:57

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hey, der var annonceret kontroller, så be´r du sgi da om det

Det havde jeg ikke lige hørt om, men det var nu nok alligevel at
forvente. Jeg havde alligevel ikke regnet med at der ville være nogen
på hovedvejen mod Hampen (Diagonalvejen). Men der var nu heller ikke
meget velovervejet ved hastighedsvalget alligevel

Men pyt, så kan jeg vel bare lære det... eller noget. 1 bøde på 80k km
med frisk kørsel er vist heller ikke så slemt endda. Nu har jeg heller
ikke længere den der tanke i baghovedet om at jeg alligevel aldrig får
bøder
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-07 20:59

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Ved man, om han overhalede biler med den hastighed ?

Jeg gør ikke, men havde nu også kun Jan Simonsens scenarie om en
hurtig bagfrakommende i tankerne (selvom det ikke lige fremgik).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-07 08:50

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Og så diskuteres det for øvrigt seriøst lige nu, om ikke der skal
> indføres hastighedsbegrænsninger på 120 km/h på den tyske motorvej.

Svjv. er det kun for at spare på brændstoffet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : B & O

Dato : 12-04-07 21:28

Er den smule over de 200 nødvendigvis hurtigt på motorvej?

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 05:34

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er den smule over de 200 nødvendigvis hurtigt på motorvej?

Ikke hvis der ikke er andre på vejen på dette stykke vej hvor hastigheder er
lidt forøget, efter min mening.

Hygge PD CBR1100t der muligvis også var over på vej hjem fra Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-07 10:50

> Ikke hvis der ikke er andre på vejen på dette stykke vej hvor hastigheder
> er lidt forøget, efter min mening.

Spørgsmålet er vel så om han blev målt fra en bro eller en kørende
betjent...

/A - Der aldrig har været over 200 (ægte), Det har hverken biler eller mc
kunnet

Fra : Hans/NTV

Dato : 13-04-07 17:58

On 11 Apr., 12:32, "Jan Simonsen" <SimonJan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg håber da at du syntes at det er idioti at køre så stærkt på offentlig
> vej, og at der absolut ikke er noget heltestatus over at kunne køre se

Hej Jan!

Undskyld mig lige en meter, men hvad kan du bruge domstolene til hvis
du er død...... Det er da muligt at du har retten på din side, men et
køretøj - uanset førerens åndelige habitus - der kommer kørerende med
+200 km/t, slår altså uforskammet hårdt. Så er der et vibrerende lys i
dit bakspejl og du er det mindste i tvivl - kig en ekstra gang inden
du trækker ud eller endnu bedre kig to gange ekstra. Der er en grund
til at det kaldes "livredderen" at kigge sig overvenstre skulder....

God vind
Hans/NTV