Klaphjelm str. 64 - Solvisir - Baehr-anlæg
Fra : JensW

Dato : 09-04-07 22:40

Hej

Jeg er på udkig efter en STOR, lydsvag klaphjelm med solvisir som jeg
kan installere Baehr-anlæg i (mic.+højtt.).

* Helst klaphjelm fordi det er så praktisk når man har et stort hoved
* Lydsvag fordi det er behageligt
* Solvisir fordi jeg er ret lysfølsom
* Og Baehr-anlæg fordi vi er to på langtur

Så vidt jeg kan se stopper Schuberth C2 ved 63, og BMW's system 5 har
ikke solvisir.

Er der nogen der kender løsninger til store hoveder med lysfølsomme
øjne og lyst til samtale
Og er der nogen der kender forhandlere med et UDVALG til store
hoveder, så man rent faktisk kan prøve nogen forskellige modeller når
man kommer forbi. Helst danske - så vi også støtter vore lokale, gode
forhandlere, men ellers gerne i fx Tyskland eller Sverige.

Bedste MC-hilsner

JensW

Fra : Armand

Dato : 09-04-07 22:56

"JensW" <Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er på udkig efter en STOR, lydsvag klaphjelm med .....

Klaphjelm og lydsvag er to ord der ikke hænger sammen!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-04-07 23:03

On Mon, 9 Apr 2007 23:55:30 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Klaphjelm og lydsvag er to ord der ikke hænger sammen!

Og det er ikke løwn

Jeg har vist skrevet dette før, omend mere omfangsrigt.
Jeg har nu både en BMW System 4 Og en Shuberth C2.
Begge er som bekendt fremstillet af Schuberth.
C2 er mere støjsvag end System 4, til gengæld er vindpresset på den
væsentligt større.
Valget er så om man vil have den indbyggede solbrille og øve
nakkemusklerne, eller om man er til lidt mere larm og dermed bedre
ørepropper.
Jeg har prøvet dem begge på forskellige køretøjer - Med eller uden
kåbe - Ingen forskel på fløjteriet.
Ingen af de to "klaphatte" er til at benytte uden ørepropper, og
dermed er ønsket om at kunne indbygge hovedtelefoner irelevant
Et væsentligt punkt er at System 4 er problematisk ved lavere
temperaturer.
Den er meget slem til at dugge til på visiret. - Her er dobbeltglas i
visiret et must - Det fås som ekstraudstyr.
Det problem har man ikke med C2 - Den har en bedre udluftning.
Til gengæld fryser man lidt om panden, men det er til at leve med
)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Rubberduck

Dato : 10-04-07 00:44

[...]

-----------------------------------

Hejsa Jens

Jeg HAR læst Steen Gruby's indlæg og han omtaler BMW system 4 hjælmen og
Shuberth C2.
Jeg synes jeg vil omtale BMW system 5 hjælmen, som ganske rigtigt også er
lavet af Shuberth og jeg kan altså ikke genkende den sønderlæmmende kritik.

Min (og min kones) erfaring med system 5 hjælmene er gode og at de ikke er
sikre er noget vås. (Læs de mange test, google dem på nettet)
Jeg kan heller ikke indse de støjer så meget som det påstås, vi har i hvert
fald fuld taleforståelse i vores Baehr verso XL intercom, over 150 km/t.

Steen må ånde som bare pokker af ophidselse, når han skyder på Ducati'en,
siden visiret dugger så meget, jeg genkender det ikke (selvfølgelig kan et
visir dugge under særlige vejrforhold, men så plejer jeg bare at linde lidt
på vinduet, så er der afdugget med det samme.

Klaphjælme har sine fordele - fuldfjæshjælme deres. Jeg er brillebærer og
synes klaphjælmen er et godt valg.
Og mht. at Steen fryser lidt om panden, sammenholdt med at han ånder tungt
og næsen måske løber en bette smule, kan jeg anbefale en hjælmhue. Det er en
billig investering og så er det langt lettere at vaske den end hjælmen.

Shuberth C2 har en lidt bedre polstring og solbrille inden i - begge kan
uden videre monteres med Baehr intercom.

Venlig hilsen også til Steen
Ole Hansen
BMW K1200 RS
HONDA VF1000 FII

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-07 23:09

On Tue, 10 Apr 2007 01:44:01 +0200, "Rubberduck" <nn@nn-nn.com> wrote:

Hej Ole.

> [...]
>lavet af Shuberth og jeg kan altså ikke genkende den sønderlæmmende kritik.

Jeg vil ikke tillade mig at kloge rundt i System 5 hatten.
Jeg kender den ikke.
Min "kritik" af System 4 og C2 må ikke opfattes forkert.
Det er min subjektive oplevelse, og må ikke tages som "videnskablig".
Dog har jeg prøvet begge hjelme på så vel MC med og uden kåbe, så jeg
ved godt at kåbeglassets udformning er afgørende for støjniveauet så
det ser jeg bort fra.
Faktum er at de støjer så meget at jeg skal benytte ørepropper.
Da jeg kørte med System 3 hjelmen var det ikke nødvendigt med
ørepropper - Den var dejligt stille.

> [...]
>visir dugge under særlige vejrforhold, men så plejer jeg bare at linde lidt
>på vinduet, så er der afdugget med det samme.

Da jeg købte min System 4 fik jeg et dobbeltvisir med i købet til en
fair pris - Uden det er den helt umulig mht. dug.
Det er muligt at jeg er så nervøs at jeg hyperventilerer når Duc'en
får gas, men så bange er jeg nu heller ikke

> [...]
>billig investering og så er det langt lettere at vaske den end hjælmen.

Det er kun i C2 at det trækker så meget at det føles koldt når
temperaturen er lav.
Det kan jo også være en fordel når det er varmt

>Shuberth C2 har en lidt bedre polstring og solbrille inden i - begge kan
>uden videre monteres med Baehr intercom.

Der er fine udskæringer til hovedtelefonerne i begge, så den er go'
nok.

>Venlig hilsen også til Steen

I lige måde Ole

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : JensW

Dato : 10-04-07 12:49

On 9 Apr., 23:55, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> Klaphjelm og lydsvag er to ord der ikke hænger sammen!
>
> --
> Armand.

Du har jo ret - hvis du sammenligner med ikke-klaphjelme.
Men også inden for klaphjelme er der angiveligt stor forskel på
lydniveauer.
Og en Schuberth C2 skulle fx angiveligt være relativt lydsvag -
faktisk også ift. en del fullface hjelme.

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : JensW

Dato : 10-04-07 12:54

> [...]
> Det problem har man ikke med C2 - Den har en bedre udluftning.
> Til gengæld fryser man lidt om panden, men det er til at leve med

Tak for gode beskrivelser af dine erfa.
Jeg kunne godt tænke mig en C2, bl.a. på grund af solbrillen, men den
lader til at være for lille til hovedet.

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : JensW

Dato : 10-04-07 12:59

> [...]
>
> Shuberth C2 har en lidt bedre polstring og solbrille inden i - begge kan
> uden videre monteres med Baehr intercom.

Tak for dine gode beskrivelser af dine erfa med system 5 - også ift.
Baehr-anlægget.
Den forekommer også meget attraktiv, så det kan godt være det ender
med sådan en model i en voksen-størrelse . Og iøvrigt ser den ser
jo også drøngodt ud - hvis man altså kan lide den specielle stil.

Så må jeg i givet fald undvære den indbyggede solbrille. (æv - man kan
ikke altid få alt i en slikbutik ).

Bedste MC-hilsner

JensW
BMW R1200RT 2006

Fra : TWL

Dato : 10-04-07 15:58

JensW wrote:
> [...]
> * Lydsvag fordi det er behageligt
> * Solvisir fordi jeg er ret lysfølsom
> * Og Baehr-anlæg fordi vi er to på langtur

Hej Jens

Nolan har lavet en klaphjelm N102, med solvisir og forberedt for
højttaler + mic. Den fåes op til str XXL (er vist 63/64).

Ved Louis har den bla nr 204405

http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/237.pdf

Jeg har ikke prøvet den så jeg kender intet til støjniveauet.

Hilsen Thomas

Fra : CL

Dato : 10-04-07 18:08

JensW wrote:
> [...]
> man kommer forbi. Helst danske - så vi også støtter vore lokale, gode
> forhandlere, men ellers gerne i fx Tyskland eller Sverige.

Jeg har en C2 str 63 som også burde have været en 64
(hvis den havde været lavet)
de første par dage med den var lidt ubehagelige
den klemte rimeligt meget
Jeg var nød til at pille den ekstra aflukke af ved halsen
fordi jeg ikke kunne justere den uden at den klemte
vildt på halsen.
men jeg har opdaget at den slutter så tæt at jeg uden
gener kan køre uden høreværn så jeg er glad for
at jeg holdt de første dage ud.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-04-07 22:43

Hvad med Schuberths Consept? Den fås op til str. 65, har klap og solvisir!

Hvis du er i Jylland, så tag ned til Xpedit i Ølgod, Fuldt udvalg i
Shuberth, Baehr og BMW hjelme.
Og du kan prøvekøre før køb.

www.xpedit.dk

Venlig hilsen

Michael Dahlberg
(BMW K75C)
(Og en Shuberth J2 hjelm)

Fra : Ole Schultz

Dato : 10-04-07 22:09

Hej Jens.

Jeg har en Concept i sølv(64/65) som er velholdt. Brugt 2 sæsoner.
Hvis du er interesseret, kan billeder mailes.

Hvis du er interesseret så foreslår jeg at du kontakter mig per mail,
da det jo ikke er en marked gruppe.

mvh Ole

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-04-07 22:50

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> "JensW" <Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> skrev...

> Klaphjelm og lydsvag er to ord der ikke hænger sammen!

Generelt er de værre, men jf. støjtesten her
<http://www.ridetriangles.com/pdf/543/204009.pdf> er BMW System 5
klaphjelmen faktisk den med det næstlaveste støjniveau i
testen. Vinderen er Schuberth S1, som jeg selv har anskaffet mig
gennem Louis' restposten til 2475,-. Det er en fænomenal hjelm
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-04-07 22:53

"Rubberduck" <nn@nn-nn.com> writes:

> [...]
> nettet) Jeg kan heller ikke indse de støjer så meget som det påstås,
> vi har i hvert fald fuld taleforståelse i vores Baehr verso XL

Hvorfor sætter du indirekte lighedstegn mellem system 4 og 5? Det
giver da meget mening at fejlene på 4'eren er rettet i den
efterfølgende model.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : JensW

Dato : 11-04-07 06:45

> [...]
> højttaler + mic. Den fåes op til str XXL (er vist 63/64).
>
> Jeg har ikke prøvet den så jeg kender intet til støjniveauet.

Hej Thomas

Tak for tippet - den vil jeg se nærmere på.

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : JensW

Dato : 11-04-07 06:50

> [...]
> at jeg holdt de første dage ud.
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Carsten

Det lyder da rigtig godt. Der er jo også noget med at det skal sidde
ret stramt i starten, fordi materialerne lige skal sætte sig.
Det kan være jeg skal prøve det. Hedder det så en str. 63+
Har du også mic.+ højttalere i den? Eller tror du der ville være plads
til det?

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : CL

Dato : 11-04-07 16:34

JensW wrote:
-

> [...]
> Det kan være jeg skal prøve det. Hedder det så en str. 63+
> Har du også mic.+ højttalere i den? Eller tror du der ville være plads

Jeg er ved at lave plads til et BT headsæt (A2DP) så der skal skæres.
(vil ikke have ledninger stikkende ud af hjælmen)
Bear laver færdige løsninger til C2 så det kan lade sig gøre.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : EK

Dato : 11-04-07 19:57

CL <ddd@ddd.dd> skrev i en
nyhedsmeddelelse:461d0007$0$5719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> JensW wrote:

KLIP

> [...]
> (vil ikke have ledninger stikkende ud af hjælmen)
> Bear laver færdige løsninger til C2 så det kan lade sig gøre.

Hej Carsten,

jeg har også en C2, som jeg er overordentlig tilfreds med - jeg har heller
ikke behov for yderligere støjdæmpende materialer.

Går selv og overvejer noget BT og vil heller ikke have dinglende ledninger.
Hvad har du fundet frem til?
Hvis du har en god løsning, er der jo ingen grund til at opfinde den dybe
tallerken igen.

På forhånd tak for info.

Mvh
Erik

Fra : CL

Dato : 12-04-07 19:56

EK wrote:

> [...]
> ledninger. Hvad har du fundet frem til?
> Hvis du har en god løsning, er der jo ingen grund til at opfinde den

Hej det er dette sæt som jeg har valgt
http://software.palminfocenter.com/productAccessories.asp?id=10030
Lyden er ok,talen har jeg valgt ikke at bruge i hjælmen,
da jeg godt kan undvære at tale mens jeg køre
(Kunne sikkert godt laves med et lille hul i hjælmen
og en lille plast ting til at aktivere svarknappen)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : JensW

Dato : 11-04-07 06:55

> Hvad med Schuberths Consept? Den fås op til str. 65, har klap og solvisir!
>
> Hvis du er i Jylland, så tag ned til Xpedit i Ølgod, Fuldt udvalg i
> [...]

Hej Michael

Tak for tippet. Jeg troede faktisk at C2 skulle erstatte Concept, men
nu kan jeg godt se at Concept jo stadig markedsføres sideløbende. Det
vil jeg overveje.
Og tak for info om Xpedits gode udvalg. Jeg bor nær Roskilde, men er
relativt mobil, så en tur til Ølgod kan sagtens lade sig gøre.
Man kan jo tage MC'en i det gode vejr og smile hele vejen.

Bedste MC-hilsner
JensW
(pt. med en ret billig klaphjelm fra T-Hansen - kan ikke anbefales til
længere ture)

Fra : JensW

Dato : 11-04-07 06:57

> [...]
> Hvis du er interesseret, kan billeder mailes.
>
> Hvis du er interesseret så foreslår jeg at du kontakter mig per mail,

Hej Ole

Tak for tilbuddet, men nej tak. Jeg vil have en helt ny hjelm.

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : Ole Schultz

Dato : 11-04-07 08:30

Helt iorden.

Har selv lige købt C2 i str. 62/63, grunden til at jeg købte var at
jeg fik købt Concept'en et nummer for stor.

mvh Ole

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-04-07 08:52

JensW skrev:
> Hej

Nu kander jeg ikke noget til klaphjælme, lydanlæg m.v. men jeg faldt ige
over følgende:

Der er tilbud på Nolan N102, ved Louis lige i tiden

Det handler om
- en klaphjælm med solvisir (200902)
- en bluetooth "satan" der passer til hjælmen (10001411)
- og et gratis n-com basic kit, med mic. - høre-bøffer m.v. (10001409)

--
Dun@nt - der ikke forstår hvorfor man vil ødelægge oplevelsen på MC
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 09:14

On Sun, 15 Apr 2007 09:51:35 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> - en klaphjælm med solvisir (200902)

Har Du set Nolan's solvisir ? Udvendigt monteret :-/ Jeg fin-kiggede da
jeg var ude at hente kædespray. Jeg ville ikke turde køre med det slået op,
det er et vindfang af dimensioner, jeg forstår ikke at Nolan vil sætte et
så "panik vi skal også have so ein ding" på markedet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : JensW

Dato : 22-04-07 21:17

> [...]
> vildt på halsen.
> men jeg har opdaget at den slutter så tæt at jeg uden
> gener kan køre uden høreværn så jeg er glad for

Hej alle - herunder Carsten

Til info prøvede jeg en Schubert str. 62/63, og den kunne jeg faktisk
være i - dog meget stramt.
Der er bare STOR forskel på de enkelte fabrikaters og modellers
størrelser - afhængig af hovedform.

Og da jeg faktisk kunne passe en Schubert 62/63 er jeg endt med at
vælge S1 i stedet for C2.
Selve processen med at tage den på og af nærmer sig et mareridt - så
lille er åbningen ift. mit hovede. Og det skal absolut helst udføres
med en tynd hjelmhue med god friktion -så jeg bruger en af silke
(næsten helt tøset ).

MEN når hjelmen er på sidder den bare RIGTIG godt. Den klemmer stadig
lidt, men ikke så meget. Og jeg er bare SÅ glad for den.
Ift. min gamle, billige klaphjelm str. 63 er der nu faktisk plads til
kæben, så der er også plads til mikrofonen.

Så tak for info om at en Schuberth str. 62/63 kan passe til et hovede
i en lille str. 64. Også selv om en anden hjelm str. 63 faktisk er for
lille.

Og til info er der RIGTIG godt udsyn fra en S1, så jeg savner endnu
ikke at kunne klappe hjelmen op. Til gengæld må jeg så beholde hjelmen
på når jeg går ind på tanken for at betale benzin - for det er meget
bøvlet at tage hjelmen af og på bare for et par minutter.

Visiret havde problemer med dug indvendig, så det fik jeg byttet helt
uden problemer hos Aagesen. Og hos Aagesen sagde de at det var kendt
at der kunne være problemer med visiret, så hvis det kom igen skulle
jeg bare komme tilbage.

Så - alt i alt:
Mine anbefalinger af en Schuberth S1 str. 62/63 til et stort hovede -
og også en anbefaling af Aagesen.

Bedste MC-hilsner
JensW