Min ER5 har fået en ny lyd.
Fra : Rene´

Dato : 09-04-07 20:08

Indenfor 14 dage har min Kawasaki ER5 fået en ekstra lyd fra den
originale udstødning. Den har fået en fløjtetone, så den nu lyder som
en gammel VW bobbel (ikke en lyd der forøger køreglæden). Jeg talte
med 2 mc-forhandlere, som også havde været ude for at ER5 efter nogen
tid fik den lyd. Min er 2½ år gammel og har kørt 18000km. Jeg kunne
prøve at skære noget af fløjten, det kunne måske hjælpe,ellers var der
ikke andet at gøre end at skifte udstødningen, så jeg valgte første
mulighed og skar så meget af fløjten som jeg kunne, og lyden blev også
anderledes. Den fik en dybere tone(bedre), men den irriterende lyd som
jeg ville af med er der alligevel. Er der en som ved hvorfor at lyden
er blevet anderledes, eller ved hvordan den fjernes?? Det skal siges
at cyklen kører godt og der er intet andet at mærke eller høre fra
motoren, ej heller nye lyde som ikke har været der før.
Alternativet er en anden udstødning, men jeg var godt tilfreds med den
"gamle" lyd fra udstødningen.

Fra : Armand

Dato : 09-04-07 21:15

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller høre fra motoren, ej heller nye lyde som ikke har været der før.
> Alternativet er en anden udstødning, men jeg var godt tilfreds med den

Subj. hører helt sikkert til under banalitet-indekset og hvis du bruger
penge på at omgå lyden har du et luksusproblem: Gem hellere de kroner i en
kagekasse og find dem glædeligt frem den dag du vil udskifte motorcyklen til
noget større!!
Brug mellemtiden til at konstantere at alle andre ER5'ere har samme lyd og
at dét punkt blot var et (banalt) emne du glemte at hæfte dig ved da du i
sin tid forelskede dig i modellen :-|

--
Armand.

Fra : Momo

Dato : 09-04-07 22:05

Hov...nu har jeg jo lige postet stort set samme indlæg - sådan går det når
man forlader computeren og vender tilbage nogle timer efter for at poste sit
indlæg :o/

Men jo, det er da en banalitet, men alligevel noget som jeg (og garanteret
også Rene) hellere vil leve foruden. :)

/Momo

Fra : Rene´

Dato : 11-04-07 12:55

Jeg kan forstå på det hele at jeg må affinde mig med min folkevogn,
indtil jeg finder en anden. Men den kører jo godt, så jeg lever med
lyden.
Med hensyn til den anden tråd om emnet, er det betryggende at vide, at
lyden ikke er ukendt for andre og åbenbart ikke er tegn på nogle
begyndende problemer med motoren.
M.v.h.
Rene´

Fra : Momo

Dato : 11-04-07 16:09

[...]

___
Ja, jeg er nået til den samme konklusion - hellere fløjtelyden end at
destruere lyddæmperen i et forsøg på at komme lyden til livs.
Men omend cyklen kører fint og lyden formodenligt blot skyldes at fyldet i
den originale lyddæmper er nedbrudt eller faldet lidt sammen, så syntes jeg
lyden er en kende irriterende. Så nu er jeg gået på jagt efter en anden
udstødning - så må tiden jo vise om jeg finder en og om det gør en forskel.

/Momo

Fra : Rene´

Dato : 11-04-07 18:10

On 11 Apr., 17:09, "Momo" <jakobovertryk.dk> wrote:

> Så nu er jeg gået på jagt efter en anden
> udstødning - så må tiden jo vise om jeg finder en og om det gør en forskel.
>
> /Momo

Du kan få en Laser til en ER5, men det er kun potten, så du skal skære
lidt i den originale udstødning. Prisen og lyden kender jeg desværre
ikke.
http://www.laserexhausts.com/nl/module/CATALOGUE_BIKES/bike-exhausts.html

Fra : Momo

Dato : 11-04-07 22:07

> Du kan få en Laser til en ER5, men det er kun potten, så du skal skære
> lidt i den originale udstødning. Prisen og lyden kender jeg desværre
> [...]

Takker, har overvejet Laseren og har hørt godt om den - omend jeg gerne
ville bibeholde hele den originale udstødning i et stykke så det er nemmere
at gå tilbage.
Jeg har dog også fundet frem til at Motad laver en komplet udstødning til
ER-5'eren samt at Mivv laver en erstatningslydpotte (slip on) der skulle
give ca samme lyd som den oprindelige og diverse sports slip on's som giver
mere lyd. Endelig laver Remus også en slip on udstødning...ligesom flere af
de andre fabrikanter sikkert også har lavet noget der kan sættes på.
-Blot hvis nu du også skulle finde på at gå på jagt. :)
/Momo

Fra : Rene´

Dato : 11-04-07 18:15

Momo skrev:
> Så nu er jeg gået på jagt efter en anden
> udstødning - så må tiden jo vise om jeg finder en og om det gør en forskel.
>
> /Momo

Du kan få en Laser til en ER5. :
http://www.laserexhausts.com/nl/module/CATALOGUE_BIKES/bike-exhausts.html
Jeg kender desværre ikke prisen eller lyden.

Fra : Rene´

Dato : 12-04-07 12:15

Hvis man kan få en som ikke larmer meget mere end den originale, lyder
det fristende.
God jagt.
M.v.h.
Rene´