Børne klap-hjelm.
Fra : Anne

Dato : 08-04-07 19:07

Hej

Datteren på 8, skal have sin første hjelm.
Da hun har briller, syntes jeg at hun skal have en klap-hjelm.
Det er jeg selv blevet meget meget, glad for, som brille-bruger.

Kan se at Caberg laver en klap-hjelm til børn.

Har fundet den hos Louis i tyskland.
Her hedder hjelmen "Rhyno Junior" og koster 149,95 EUR (= ca. 1120 dk/kr.)
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/241.pdf

Hos alle Caberg forhandlere i danmark hedder hjelmodelen "Ryhno Mini" og den
vejledende udsalgspris er kun 999 kr., altså 120 kr. billigere i vejledende
pris end hos Louis
F.eks. http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=4037&sub=2

Mit spørgsmål er:
Er den tyske "Rhyno Junior" identisk med den danske "Rhyno Mini" ??

Jeg kan ikke se nogen forskel, men da produktbladet kun kan ses hos Louis og
ikke hos de danske forhandlere er jeg blevet lidt usikker.
Hos Caberg er der slet ingen hjælp at hente. Virkelig dårlig hjemmeside,
hvor der ikke kan hentes et eneste produktblad, så man kan få oplyst vægt
o.lign.

Hilsen fra Tine

Fra : Jan A Jensen

Dato : 09-04-07 08:55

> [...]
> hvor der ikke kan hentes et eneste produktblad, så man kan få oplyst vægt

Jeg kan ikke hjælpe dig med andet end at jeg syntes du skal ringe til
am-motor som er importør ( og flink at snakke med )

se evt. hans tlf nr. på : http://www.ammotor.dk/

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-04-07 14:19

Anne wrote:

> Hos Caberg er der slet ingen hjælp at hente. Virkelig dårlig hjemmeside,
> hvor der ikke kan hentes et eneste produktblad, så man kan få oplyst vægt
> o.lign.

Hej Anne-Tine. (?)

Jeg ville genoverveje - jeg bruger briller og har udskiftet min Shoei
klaphjelm med en alm. integral. Klaphjelmen var ingen hjælp i forb. med
brillerne, den støjer og vejer mere, og er typisk ikke så sikker.

Til en 8-årig skal hjelmen være så let og enkel som muligt - jeg bruger
Uwex Compact til mine unger og er glad for dem.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-04-07 14:25

> Mit spørgsmål er:
> Er den tyske "Rhyno Junior" identisk med den danske "Rhyno Mini" ??

Ved ikke.

> Hos Caberg er der slet ingen hjælp at hente. Virkelig dårlig
> hjemmeside, hvor der ikke kan hentes et eneste produktblad, så man
> kan få oplyst vægt o.lign.

Jeg fandt vægtangivelser på de forskellige Caberg-hjelme ved at google på en
masse sider der havde Caberg hjelme. Kan ikke lige finde siden nu.
104 og 505 vejer 1450 g

Klaphjelmene Rhyno og Justissimo vejer 1700 g.

/jim