høj fører og CBR/FZ(r)ZZR/GPX/GPX 600 elle~
Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-04-07 17:48

Allerførst beklager jeg for den kvarte posting, det var en smutter.

Da jeg leger lidt med tanken om at få en mc igen, sportstourer 600 eller
7½er, ville jeg høre om nogle personer omkring 2 meters højde havde erfaring
med at køre på en CBR/FZ(R)/GPX/GPZ/ZZR 600 eller 750?

pft,

/tue

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 19:07

"Nygaard (4330)" <fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7½er, ville jeg høre om nogle personer omkring 2 meters højde havde
> erfaring med at køre på en CBR/FZ(R)/GPX/GPZ/ZZR 600 eller 750?

Blandt 600'erne er ZZR og Suzuki's RF vist dem hvis kørestilling giver bedst
plads til højere personer :-/
Blandt 750'erne må det være Honda VFR og Suzuki's GSXF "Slingshot" hvoraf
Honda'en er noget overprice'd og Slingshot'en temmelig billig men til
gengæld ikke anbefalelsesværdig grundet mange knastskader.
I den sidste ende er det et spørgsmål om du kan finde dig til rette med de
lave kørestillinger som 600'erne har! En af min ungdoms motorcykelvenner er
begyndt at køre igen og ud fra gensælgeligheden købte han en CBR600 til at
pejle sig ind på brugbarhed og personlig komfort - Dén blev hurtigt skudt af
til fordel for en VFR750, som netop, allerede året efter, er blevet
udskiftet med en model der er langt mere touring-stylet og derfor har langt
mere komfortabel kørestilling; men selvfølgelig også bedre plads til hans
nye frue!

Sportsmodellerne skinner voldsomt i øjnene, men i den sidste ende begrænser
deres brug og udnyttelse sig i samme omfang som de vildeste sportsvognes og
ofte vil man være bedre stillet ved at sukke dybt og købe en Folkevogn
istedet.

--
Armand.
(CBR600 ejer, der er rystet over hvor belastende det er for håndleddene at

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-07 19:38

> Da jeg leger lidt med tanken om at få en mc igen, sportstourer 600 eller
> 7½er, ville jeg høre om nogle personer omkring 2 meters højde havde
> erfaring med at køre på en CBR/FZ(R)/GPX/GPZ/ZZR 600 eller 750?

Hej Tue

Jeg er 196 og jeg sidder ok på min CBR 600 F3 1998.
De bedste 600cc racere til høje personer er Yamaa FZR 600 F 1994-1995 (Den
med ræveøjnene)
http://www.mymc.dk/se_detalje.asp?id=71

Eller Yamaha YZF 600 R Thundercat
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49169312

Glem Suzukis FR 600. Der er ergonimien helt mystisk.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og måske en Honda til?

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 19:55

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4619368a$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg er 196 og jeg sidder ok på min CBR 600 F3 1998.
> De bedste 600cc racere til høje personer er Yamaa FZR 600 F 1994-1995 (Den
> med ræveøjnene)

FZR600R, må det være (á tastefejl)!

> Glem Suzukis FR 600. Der er ergonimien helt mystisk.

I rest my case!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-05-07 00:18

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse news:4619368a$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> FZR600R, må det være (á tastefejl)!

> I rest my case!

Til gengæld har jeg fornyligt opgivet en pludselig benovelse over den noget
oversete YZF750R, netop p.g.a. sædehøjden!
Så kan man leve med en meget lav styrhøjde (især i.f.t. sædet) er YZF'eren
et alternativ der er værd at få prøvesiddet!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 19:59

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4619368a$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

Hov!

> Glem Suzukis FR 600. Der er ergonimien helt mystisk.

FR600 er sq også en mystisk model i sig selv

--
Armand.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-04-07 21:15

> FR600 er sq også en mystisk model i sig selv

Både RF600 og FR600 er ikke i kikkerten - Ingen suki i min stald

tak,

/tue

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 21:51

> Både RF600 og FR600 er ikke i kikkerten - Ingen suki i min stald

Godt med lidt Suttezuki-skepsis!

Men FR'en er fiktiv og alene skabt af Bagers Husaberg-drømme, hvis ikke at
han skal klandres indtil flere tastaturkiks i samme indlæg '

--
Armand.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-04-07 22:28

> Men FR'en er fiktiv og alene skabt af Bagers Husaberg-drømme, hvis ikke at
> han skal klandres indtil flere tastaturkiks i samme indlæg '

Havde jeg heldigvis fanget, tak alligevel

/tue

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-04-07 06:41

> Men FR'en er fiktiv og alene skabt af Bagers Husaberg-drømme, hvis ikke at
> han skal klandres indtil flere tastaturkiks i samme indlæg '

Hmmm. Det gik nok lidt stærkt med et indæg. Meningen forsvand dog ikke. Jeg
er selv blevet erkæret Suzuki fri efter min DR blev stjålet. Nu har jeg
tilgengæld fået en MZ. Nød og elendighed søger mage.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 09-04-07 10:47

Jeg er 196 cm - og kan bekræfte, at Hobda CBR 600, i hvertilfælde
2002-udgaven, er en af de 600'ere som ergonomisk egner sig bedst til høje
chaufører.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-07 11:36

"Nygaard \(4330\)" <fjerndette@tiscali.dk> writes:

> [...]
> 7½er, ville jeg høre om nogle personer omkring 2 meters højde havde erfaring
> med at køre på en CBR/FZ(R)/GPX/GPZ/ZZR 600 eller 750?

Jeg er 197cm, og har kørt YZF600R, YZF-R6 og nu YZF-R1. Jeg har lange
stænger, så det har "fældet" adskillige MC'ere, men ikke de
ovenstående.

Mit bedste råd til dig er, at prøvesidde/køre modellerne - det er dér,
at du finder ud af om ergonomien passer lige netop dig.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-04-07 14:13

Nygaard (4330) wrote:
> [...]
> 7½er, ville jeg høre om nogle personer omkring 2 meters højde havde erfaring
> med at køre på en CBR/FZ(R)/GPX/GPZ/ZZR 600 eller 750?

Jeg er 195cm og har i vidners nærvær bevist at CBR1000 er for lille. Jeg
er blevet _rigtig_ glad for min TDM900 efter mange år på
undermålercykler - VF750S, GSX1100F og FJ1100 inclusive.

Overvej om du skal se i den retning - den type cykler kan mere end mange
tror, og man har ikke følelsen af at køre på konens cykel.

--
vh
Torben