Power,Road eller Sport
Fra : Christian W

Dato : 08-04-07 15:07

hej jeg skal snart ha handlet et nyt bagdæk til min zx7r. Pt kører jeg med
Brigdestone BT14 for og bag og har været godt tilfreds. Nu har jeg
besluttet mig for at prøve Michelin´s Pilot dæk. Men hvad skal man vælge?

Kører ikke bane, men da gerne snoet landeveje. Desværre bliver det også
til mange kedelige Km på motorveje.

Skal man ha pilot Power, Pilot Road eller Pilot Sport?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-04-07 15:17

> Skal man ha pilot Power, Pilot Road eller Pilot Sport?
jeg har prøvet både road og power.
Begge er gode dæk.
Roaden brugte jeg på min FZ6 og har det ligenu bag på min CBR1000.
Jeg har ikke kunne fremprovokere en udskridning på FZ6éren, men har kunne på
CBR1000, det skyldes nok de flere kræfter i 1000éren.
Poweren bliver slidt hurtigere, men for dælen man står godt fast, især i
regn. Har power foran på CBR1000 ligenu.
Jeg skal have power bagpå næste gang.
Det føles også nemmere at få den ned i svingene med power på. Det oplevede
jeg i hvert fald på min FZ6 fra skiftet mellem road og power.
Har to venner som har haft samme oplevelser:
road er godt, men kan godt slippe ved god gasgivning i vådt føre, ingen af
os har oplevet det med power på.
Jaja ved godt man skal passe på i regnen, men skulle jo teste

Men sat i forhold til BT20 som sad på fazeren originalt, er road en verden
til forskel, BT20 var sgu noget hårdt lort, der holdte længe, men især
ubehageligt i regnvejr.
Lidt samme oplevelser har jeg lige haft med BT14, som sad nyt på min CBR1000
da jeg købte den.

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan med bridgestone...

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Christian W

Dato : 08-04-07 15:45

Thomas Jensen wrote:

> [...]

> da jeg købte den.

> Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan med bridgestone...

Okay tak for svaret må prøve POWER så...

Fra : Christian W

Dato : 08-04-07 15:56

Nogen der kender forskellen på de forskellige power pilot?
Der er en del forskellige Power pilot inde på http://www.mcdaekonline.dk/
PILOT POWER Rear
PILOT POWER G Rear
PILOT POWER 2CT Rear
PILOT POWER T Rear
PILOT POWER W Rear
Pilot Power B Rear

???

Det er sku da ikke helt let at finde ud af...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-04-07 07:42

Christian W skrev:
> Nogen der kender forskellen på de forskellige power pilot?
> [...]

Næ, men vi prøver da.

2CT, er Mark 2 udgaven af power - "two compound technology", altså med
to gummiblandinger i samme dæk

G -T - W - B

Det var værre, hvor har du spottet dem?, det er nemlig ikke ligegyldigt
hvor de står T og W er betehnelser for hastighedskode (afhængig af hvor
i dækbetegnelsen de står) T=190 km/t W=270 km/t - Jeg tror nu ikke det
er dem

Altså - det er næppe den du er løbet over, men snarre det fænomen at det
samme dæk fremstilles i en række varianter, beregnet særligt for en lidt
ændret profil - og hvad jeg ved af, fremstillet med henblik på en given
MC - endog således at visse MC i Tyskland er synet med en særlig variant.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-07 05:47

> Nogen der kender forskellen på de forskellige power pilot?
> PILOT POWER Rear
> PILOT POWER G Rear
> PILOT POWER 2CT Rear
> PILOT POWER T Rear
> PILOT POWER W Rear
> Pilot Power B Rear

Som en klog mand skrev her:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

"Hjælp! Der flere typer af det samme dæk!
Man skal vælge det dæk med de færreste bogstaver når man køber et bestemt
dæk:
180/55 ZR17 PILOT SPORT TL 73W REAR (N)
180/55 ZR17 PILOT SPORT M TL 73W REAR (N)
180/55 ZR17 PILOT SPORT C TL 73W REAR (N)

Vi ser her et alm. Pilot Sport, et Pilot Sport M og et Pilot Sport C. M og C
er dæk til det tyske marked, hvor dækkene til enkelte maskiner skal være
special godkendt. Til danske maskiner køber man bare den almindelige (og
billigste) udgave."

2CT er en speciel ny udgave med dualcompound blandning. Glem den. Org Power
dækket er fantastisk!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-04-07 16:24

Christian W wrote:
> [...]
> også til mange kedelige Km på motorveje.
>

> Skal man ha pilot Power, Pilot Road eller Pilot Sport?

Hvis du ligger og kører meget motorvej tror jeg, at road er det bedste.. Det
står stadig godt fast, men power skulle lige være en tand bedre.. Samt
blødere.. Man får kørt sådan et dæk rimelig hurtigt ned på midten, hvis man
kører meget lige ud :)

Jeg har på min første mc, samt min nuværende, kørt med Bridgestone BT010 det
første stykke tid da jeg havde dem, fordi de er solgt med sådan et bagdæk..
Og for pokker noget sovs, umuligt at køre varmt hvis man kører lovligt og
pænt, "gled" ud i sving og havde generelt ringe tiltro til dækket. Fik sat
et sæt Michelin Pilot Power på min første mc, ved første dækskifte jeg fik
foretaget... og har kørt på dem siden. De giver mig tillid til at jeg står
fast, og det synes jeg giver en langt bedre køretur, fordi jeg ikke skal
køre og tænke på hvornår dækkene ikke længere har greb i underlaget.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle herinde som kører på Bridgestone
BT010'ere og som har er glade for dem, samt høre hvilken maskine de kører
på, og om de kører kyllingestriberne af dækkene osv :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-04-07 06:58

Christian W skrev:
> [...]
> til mange kedelige Km på motorveje.
>
> Skal man ha pilot Power, Pilot Road eller Pilot Sport?

Et sportspræget dæk har en masse gode egenskaber. En af dem er deres
overlegne bid i asfalten. vær dog opmærksom på at det først viser sig
når dækket er kørt varmt! - Det vil for de fleste betyde at de
efterspurgte egenskaber ikke er tilstede i ydersæssonerne, og ved
almindelig hygge nygge kørsel, der skal "tages ved" for at få varme i
dækkene.

Et pilot sport vil holde en 6k-8k km, 10k hvis du er forsigtig.

Power her jeg ikke erfaring med, men det er en videreudvikling af
"sport", og skulle have flere kilometer i sig, samt bedre grip (Det
skriver de nu altid, og skal det vedblive at stå til troende, ender det
med at vi hænger fast i asfalten :-/)

Touring dækket (road) opnår du typisk ikke samme max-grip med som sports
dækket, men dog tilstrækkeligt til at du sagtens kan slide kanterne.
Dækket varmer typisk hurtigere/nemmere op til arbejdstemperatur, og som
sådan kan dækket ikke sjældent vise sig at have bedre grip i en given
situation end sportsdækket.

Du burde kunne hive en 10k-12k km ud af et Road, og mange får endnu mere
ud af dem.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 10-04-07 11:54

On 8 Apr., 16:06, winne...@hotmail.com (Christian W) wrote:
> [...]
> til mange kedelige Km på motorveje.
>
> Skal man ha pilot Power, Pilot Road eller Pilot Sport?

Jeg ved ikke om du er opmærksom på det, men Michelin har nu også
lanceret et Pilot Road 2 som er baseret på deres 2CT teknologi, derved
har det en hård center og bløde kanter. Det skulle give lang
holdbarhed men samtidig stå godt fast på de små snoede. Jeg har det
bag på min SV1000 og er godt tilfreds, jeg kan sagtens køre det ud til
kanterne uden at det slipper og her efter 1500km kan der ikke ses
nævneværdigt slid. Jeg har tidligere kørt med både sport, power og
road og de 2 første blev ret hurtigt firkantede da jeg kører rigtig
meget motorvej.