Nos - Lattergas
Fra : Brian Kærgård

Dato : 08-04-07 08:52

hej kan man montere lattergas på en motorcykel uden at ændre andet i motoren
jeg tænker på stempler lejer osv..... jeg mener kan den holde til det det er
en Honda vfr 800 v-tech fra 2003 der har gået 22000 km ca mener jeg. Og hvad
koster det at få monteret ca.

Mvh Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-04-07 11:38

"Brian Kærgård" <dsl166095@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det er
> en Honda vfr 800 v-tech fra 2003 der har gået 22000 km ca mener jeg.

Den kan godt holde til lidt, jeg vil gætte på max 50Hk ekstra
- det bedste råd jeg kan gi' dig er at købe en Solsort eller et Fejeblad
hvis du mangler HK'er....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Per

Dato : 08-04-07 11:49

Brian Kærgård wrote:
> [...]
> til det det er en Honda vfr 800 v-tech fra 2003 der har gået 22000 km
> ca mener jeg. Og hvad koster det at få monteret ca.

De har noget her:

http://www.impot.dk/tun_dele.php

/Per

Fra : Michael Madsen

Dato : 08-04-07 12:02

Det nos kit du linker til er noget lort, undskyld, men har set så mange
smadrede scootere køre med det kit.. Det er tør nos, hvilket vil sige at:
hvis det skal monteres, skal der laves noget fusk med ekstra benzin
tilførsel, da stemplet ellers vil brændes af. Og det ønsker man jo
ikke..Desuden er der kun til ganske få sekunder i de engangs flasker.. Men
til en lille knallert, eller en gocart eller andet 2-takts sjov er kittet
okay, men slet ikke til en motorcykel..

Der er et billigt et tilsalg på motorcykel galleri.dk

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13208

5000 kr.. kender ikke manden, men det ser nu hæderligt nok ud.

//Michael

Fra : Michael Madsen

Dato : 08-04-07 12:10

Må lige tilføje det er det lille nos sæt jeg hentyder til..!!

Det store aner jeg intet om, men det kan selvfølgelig være hæderligt nok..
dog tvivler jeg :/, grundet tidligere dårlig kvalitet..

// Michael

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 12:29

> [...]
> hvis det skal monteres, skal der laves noget fusk med ekstra benzin
> tilførsel, da stemplet ellers vil brændes af. Og det ønsker man jo ikke..

Øhheh??
Det simple princip for tuning v.h.a. NOS er da ganske enkelt at tilføre mere
ilt á NOS'en), hvorved at man kan forbrænde mere bensin og opnå højere
ydelse :-|
Ergo: ingen virkning uden mertilførelse af bensin, og det er ganske rigtigt
dét der er bøvlet omkring NOS-tuning: At få åbnet for tillægs-bensinen
samtidig(!) med gassen, således at man ikke drukner motoren ved for tidlig
mer-besin (forestil dig en kortvarig motorbremsning før 150% ydelse = )
eller brænder stemplerne af ved for sen mer-bensin!

Som for al anden tuning er det altså ikke bare lige noget man skruer på med
en skæv svensknøgle og efterfølgende har oceaner af mer-power (ellers ville
alle og enhver jo køre rundt med det) :-|

--
Armand.
("billigste form for tuning er at sælge og købe større")