Clymer eller Haynes værstedbøger
Fra : cbr600

Dato : 07-04-07 13:51

Hej hvilken bøger ville i vælge til en Honda cbr 600 F 1990 Haynes
eller Clymer
nogen erfaring med dette ??..

Vh Henrik

Fra : Henrik Mahler

Dato : 07-04-07 13:59

Var skuffet over Haynes til min tidl MZ ETZ 251

Er siden stødt på ytringer om at Clymer generelt
er bedre, forhåbentlig får du nogle mer specifik
besvarelser,.... men dette er hvad jeg har hørt

svinger nok kraftigt fra model til model

HM

Fra : flopper

Dato : 07-04-07 17:22

cbr600:
> Hej hvilken bøger ville i vælge til en Honda cbr 600 F 1990 Haynes
> eller Clymer
> nogen erfaring med dette ??..
>
> Vh Henrik

tjae jeg har valgt begge til min Fj. De er ikke så forfærdeligt dyre,
og som oftest med fagbøger er det somme tider den ene, somme tider den
anden der giver den bedste vejledning.

mvh
Flopper

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 07-04-07 17:44

flopper wrote:

> cbr600:

> tjae jeg har valgt begge til min Fj. De er ikke så forfærdeligt dyre,
> og som oftest med fagbøger er det somme tider den ene, somme tider den
> anden der giver den bedste vejledning.

HØRT! Og så har du også muligheden for at dobbelttjecke, hvis der er noget i
den ene, som du intuitivt synes virker til at være helt ude i hampen... i
øvrigt er det jo altid rart med en "second oppinion"

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Armand

Dato : 07-04-07 23:43

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tjae jeg har valgt begge til min Fj. De er ikke så forfærdeligt dyre, og
> som oftest med fagbøger er det somme tider den ene, somme tider den anden
> der giver den bedste vejledning.

Den ene Clymer jeg har i mit bibliotek synes jeg har nogle umådeligt
gnidrede skitser og tegninger :-|
Der findes også et bredt spekter af værkstedmanuals fra tyske
Buchelli-verlag; men dem synes jeg er for kortfattede og dårligt opdelte!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-04-07 23:48

"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hvilken bøger ville i vælge til en Honda cbr 600 F 1990

1990? á en såkaldt F1'er??
Måske at det ligefrem er et spørgsmål om at vælge dét forlag der måtte have
manual til dén (som på intet punkt er teknisk sammenlignelig med de senere
100-HK's fra 1991 og fremefter!)

--
Armand.

Fra : cbr600

Dato : 08-04-07 07:20

On 8 Apr., 00:47, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1175950243.866286.59070@n76g2000hsh.googlegroups.com...> Hej hvilken bøger ville i vælge til en Honda cbr 600 F 1990
>
> 1990? á en såkaldt F1'er??
> Måske at det ligefrem er et spørgsmål om at vælge dét forlag der måtte have
> manual til dén (som på intet punkt er teknisk sammenlignelig med de senere
> 100-HK's fra 1991 og fremefter!)
>
> --
> Armand.

Nu har jeg så set at begge både Clymer og Haynes har sådan bøger.. en
så kaldt F1ér er der noget galt med den ???

Henrik

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 10:19

> .. en så kaldt F1ér er der noget galt med den ???

Ikke andet end at det ikke er dén som folk almindeligvis regner for en
CBR600 á modellerne med 100Hk og mere!
De tidlige F1'ere á stelnummerserierne PC19 og PC23 produceredes kun i tre
år inden Honda konstruerede en helt ny motorcykel der som den første tog fat
på 100Hk's og som der sidenhen "kun" udvikledes videre på indtil F4'erens
fremkomst i '98.
Derved falder sandsynligheden for at et forlag nåede at fremstille manualer
inden den ny serie; men dét er altså så ikke tilfældet.
Samtidig var det væsentligt at få dig stoppet hvis det var, de for dig
ubrugelige, manualer for F2'erne og frem at du havde øje på!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-04-07 13:50

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Samtidig var det væsentligt at få dig stoppet hvis det var, de for dig
> ubrugelige, manualer for F2'erne og frem at du havde øje på!

CBR600F1 er beskrevet i én Haynes manual ( nr. 1730) sammen med alle
CBR1000F modellerne.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : cbr600

Dato : 09-04-07 14:27

On 8 Apr., 14:50, "Allan Bojesen" <a...@nospamdkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> manualer
>
> CBR600F1 er beskrevet i én Haynes manual ( nr. 1730) sammen med alle
> CBR1000F modellerne.
>
> Mange hilsner
> Allan Bojesen

jeg siger mange tak for de gode svar