ABUS 68 skive/kæde kombo
Fra : Henrik Mahler

Dato : 07-04-07 12:50

DPD har forkludret min bestilling af Almax kæder fra UK
De går nok retur til UK uden at jeg kan gøre noget

Før jeg evt får dem sendt med et andet firma skal der
bruges en kæde til den ny GS500, jeg har kik på nævnte
kæde/skive system fra louis ,.. erfaringer velkommen !!

Jeg er meget i tvivl om bolten kan binde/låse når der
BÅDE gabes over skive OG kædens ende-led, ("lasso-
enden" skal kastes over et metal gelænder så kæden
er fæstnet og altid fri af jorden), bolten ser faktisk
MEGET kort ud, det ville være et åndsvagt problem at
opdage EFTER at skidtet er købt

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10001982

Fra : Henrik Mahler

Dato : 07-04-07 12:54

Alternativt er der jo denne hvor jeg direkte kan se at
det lader sig gøre, dog noget svagere udførsel forstås

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10059041

Fra : Jesper G

Dato : 07-04-07 13:24

Henrik Mahler wrote:
> Alternativt er der jo denne hvor jeg direkte kan se at
> det lader sig gøre, dog noget svagere udførsel forstås
>
> http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10059041

Jeg bruger denne til min GS500 når jeg vil sikre den mere end skivelås.
Er egentlig ret godt tilfreds med den og låsen vil også kunne bruges som
skivelås. Nu har jeg dog også en taske at slæbe den rundt i for den er
ikke helt let, men det er der jo vel ikke rigtig nogle kæder der er. Jeg
sover nogenlunde trygt når jeg er et fremmede sted og låser den med
ovennævnte samt ekstra skivelås.

Mvh Jesper G, GS500E

Fra : Henrik Mahler

Dato : 07-04-07 13:45

Hmmmm,... tak til dig og Armand, har været på
abus egen hjemmeside også, er stadigvæk ikke
sikker, systemets "vigtigste" data nemlig hvad
der kan gabes over har de valgt ikke at oplyse

Den billige derimod kan jeg direkte se på
billedet, og tak for bekræftigelsen, den er
så et par milimeter tyndere, og MÅSKE i en
dårligere legering, når jeg siger måske så
er det fordi at "Captain Cropper" fra "You
-Tube" nakker abus nogenlunde lige så nemt
som alt "det billige skidt"

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

HM

Fra : Anders Majland

Dato : 18-04-07 07:59

> [...]
> dårligere legering, når jeg siger måske så
> er det fordi at "Captain Cropper" fra "You
> -Tube" nakker abus nogenlunde lige så nemt

Jeg har også såden et billigt moto detail sæt og det fungere imho fint ...
Der skal stadig en "stor" A-nøgle til at klippe en 10mm stålkæde.

Fra : Armand

Dato : 07-04-07 13:18

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget i tvivl om bolten kan binde/låse når der
> BÅDE gabes over skive OG kædens ende-led,

Under "Weitere Produkt-Infos" står at læse:
"Schloss auch getrennt verwendbar"

Derved må man udlede at den egentlig er beregnet til dobbelt/samtidig brug
:-|

--
Armand.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-07 10:58

On 07 Apr 2007 11:49:59 GMT, Henrik Mahler <ng@paradis.dk> wrote:

>Jeg er meget i tvivl om bolten kan binde/låse når der
>BÅDE gabes over skive OG kædens ende-led

Så tykke er dine skiver vel heller ikke?
Det virker i hvert fald fint på en Bandit 650.

Fra : Schlæger

Dato : 09-04-07 18:09

> [...]
> er fæstnet og altid fri af jorden), bolten ser faktisk
> MEGET kort ud, det ville være et åndsvagt problem at

Jeg sidder og funderer over, om kæden er afbilledet sammen med den
korrekte skivelås. Skivelåsen sælges nemlig i to "størrelser", hvor
forskellen netop består i længden af den "stang", som skal gå gennem kæden
hhv bremseskiven.

Jeg har set at den korte model sælges separat, mens jeg har købt den lange
model sammen med en tilsvarende kæde.

Min lås kan i hvert fald sagtens gabe over både kæden og en bremseskive.

Mch Schlæger

Fra : JensW

Dato : 13-04-07 09:41

On 7 Apr., 13:49, Henrik Mahler <n...@paradis.dk> wrote:
> DPD har forkludret min bestilling afAlmaxkæder fra UK
> De går nok retur til UK uden at jeg kan gøre noget

Jeg har netop bestilt kæde mv. fra Almax.
Hvordan gik det med din levering. Har du fået det??

mvh.
JensW