Lidt erfaring med en Sv650S
Fra : fdsf

Dato : 06-04-07 21:53

Med henvisning til min tidligere tråd
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/2e2f3acb9f4d1186/72ef50a96000f2f4?lnk=gst&q=sv650s&rnum=14&hl=da#72ef50a96000f2f4
er det vist på tide at konkluderer fra min måde at se tingende på.

Jeg har kørt ca. 8000 km på SVén, tråden dengang var i forhold til en
GS500, som jeg skrev den gang mener jeg stadigvæk at de to maskiner er ikke
sammenlignelige. SVen er simpelhen en anden maskine med en anden sportlig
kørestil / motor. GS500 er en commuter og SVen er til svingkørsel. Selv
efter 8000 km på SVén har jeg endu ikke udnyttet den fuldt ud, med 190 km/t
er det fint nok til mig, den accelererer fantastisk fra 0-100, ja der har
jeg fint hængt på liter R modeller, måske er det på grund af min ringe vægt
på 65 kg . En meget godmodig maskine som gør hvad den får besked på, V2
maskinen levere en meget jævn træk i alle gear (inden for rimeligheden af
min. omdr.) Whellie er en så let som på barndommens 80 ccm crosser, V2én
føles lidt som at strække en eleastik ud og slippe den, jævn god træk fra
start til slut. Nu sidder jeg så her og tænker på hvad en Sv1000s ville
kunne give mig som min SV650s ikke kan ? Mhh jeg vil nok ikke være hurtigere
på 0-100 km/t så det svar her jeg endu ikke fundet ud af, jo så skulle det
lige være den noget større sex apeal og lyd. Men i dag kører der jo så mange
MCér rundt at ingen lækre kvinder ligger mærke til dem alligevel

Fin maskine, god pris, som med den rigtige chaffør fint hægter en liter guy
af på de små snoede veje. Om jeg vil have en større, egentlig ikke, men på
den anden side der er jo altid en MC man hellere vil have. Jeg er f.eks lun
på en GSX-R 600, den ser altså bare skarp ud.

/Kurt Hansen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-04-07 10:37

fdsf wrote:
> Med henvisning til min tidligere tråd
>
> [SNIP] ...
> /Kurt Hansen

jow jow..

Har du nogensinde prøvet en "liter R" maskine?
Eller bare en nyere 600 ccm??

Thore Jensen
- RSV Mille ´99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : fdsf

Dato : 08-04-07 20:11

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> jow jow..
>
> Har du nogensinde prøvet en "liter R" maskine?
> [...]

Ja jeg har rent faktisk kørt en GSX-R600, jo den er hissig og netop der
ligger problemet for de fleste amatører, de kan simpelhen ikke få fuld
udbytte af maskinen den er alt for hissig for rene vej / sæson amatører.
Når jeg ræste den fra 0-100 brugte jeg mere tid på at holde forhjulen på
vejen en at koncentrere mig om bare at komme hurtig på 100 km/t. Når det så
er sagt så kan man ikke sammenligne en SV650s med en GSX-R600, det var
heller ikke det jeg gjorde, det er mere piloten jeg snakker om. Og med den
rigtige pilot er SVén ligså hurtig inden for lovens fartbegrænsninger.

/Kurt Hansen

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-04-07 14:11

fdsf wrote:
> Jeg er f.eks lun på en GSX-R 600, den ser altså
> bare skarp ud.

Den ikke bare SER skarp ud. Den ER skarp.

Var til Åbnet Hus i påsken (www.bikx.dk) og prøvekørte sådan en lille
sukkerknald.
Fy faen hvor det går fremad. Og sikke bremser !

Mine knæer kan ikke holde til meget mere end 15 minutter på ryggen af den,
men hvor er det dog 15 sjove minutter.

Og den kunne faktisk også køres stille og roligt.

Jeg vil sige der er næsten ligeså meget forskel på gs500 og sv650 som sv650
og gixxeren.

/jim