Aprilia RSV - Diverse Spørgsmål
Fra : Brian Larsen

Dato : 06-04-07 13:50

Hej,
Jeg købte en RSV1000Mille sidste forår
http://www.darkest.dk/mille/IMG_2530.JPG som
jeg er godt tilfreds med.

1. Mit lokale MC værksted er leveringsdygtigt i alt til den dog til danske
afgiftsplagede ågerpriser og har jo
ikke alt hjemme.
Kan I anbefale nogle links til danske/undenlandske reservedelsforhandlere?
Jeg mangler snart kæde/tandhjul
samt et dæksel til bremsevæskebeholder foran.

2. Der findes en dansk Aprilia klub http://www.aprilia-club.dk . Klubben er
en web-klub og har hverken
bestyrelse eller vedtægter. Ved indmeldelse kræves navn, adresse,
registreringsnr på mc. Dette virker for mig
lidt skummelt mht. tyveri osv. Er nogen medlem af denne klub og hvilke
fordele giver det?

3. Jeg ved godt dæk-spørgsmålet er ofte at finde i denne newsgruppe, men et
bagdæk 190/50 koster ca. 2000kr +/- 200
siger mit lokale mc-værksted. Det har jeg ofte givet flere steder de sidste
15 år. Når jeg nu får et nyhedsbrev fra UK med
tilbud om BÅDE for og bagdæk Michelin 120/70ZR17 190/50ZR17 Pilot Sport Pair
til 135£ ~1500kr + forsendelse vil
jeg dog føle mig røvet ved at give 2000,- for kun ét dæk. link
http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=901037
Selvfølgelig kommer der tid og omkostninger til montering i DK, men 500,-
kommer man langt med.
Er disse udenlandske dæk ikke gode nok? Eller er de for gamle? Har nogen
links til tyske værksteder man kan køre ned til
med sit hjul og samtidig få fyldt sig lager med billigt dåseøl?

På Forhånd Tak
Brian Larsen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-04-07 13:58

Brian Larsen <darkest@events.dk> wrote:

Hejsa,

Jeg ved ikke noget om de første par spørgsmål, så dem springer jeg lige
over

> Er disse udenlandske dæk ikke gode nok? Eller er de for gamle? Har nogen
> links til tyske værksteder man kan køre ned til
> med sit hjul og samtidig få fyldt sig lager med billigt dåseøl?

Du kan roligt regne med at dækkene er fine. M&P sælger helt sikkert nok
dæk til at de ikke ligger og bliver for gamle.

Nu skriver du ikke hvor du bor henne, men rundt om i landet er der
værksteder som ikke forsøger at røve folk der kommer med dækkene selv.

--
-René

Fra : Janner

Dato : 06-04-07 14:48

> [...]
> registreringsnr på mc. Dette virker for mig
> lidt skummelt mht. tyveri osv. Er nogen medlem af denne klub og hvilke

Jeg har været medlem af Aprilia klubben i nogen år, og der er intet skummelt
ved den, det er en af mine gode venner der er administrator. Navn og adresse
bliver ikke kædet sammen med din motorcykel på nogen måde.

Fordele ...... Ja da vi holder b.la. Aprilia træf hvert år ......

JAn

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 15:06

On Fri, 6 Apr 2007 14:50:00 +0200, Brian Larsen wrote:

> Kan I anbefale nogle links til danske/undenlandske reservedelsforhandlere?
> Jeg mangler snart kæde/tandhjul

Kløve købte DID ZVM2 kæde til mig, dansk forhandler, og fin-fin pris.
Kædehjul købes ved B&C i england. (Renthal kædehjul).

> jeg dog føle mig røvet ved at give 2000,- for kun ét dæk. link
> http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=901037

Eller MSR i tyskland, søg på E-bay, De leverer hurtigt, og til lav
forsendelsespris. Har de fleste mærker, og typer

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-04-07 17:03

Brian Larsen wrote:
> Hej,
> Jeg købte en RSV1000Mille sidste forår
> http://www.darkest.dk/mille/IMG_2530.JPG som
> jeg er godt tilfreds med.
Det forståes

> 1. Mit lokale MC værksted er leveringsdygtigt i alt til den dog til danske
> afgiftsplagede ågerpriser og har jo
> ikke alt hjemme.
Det er lige så ofte den danske importør som den er gal med..
Aprilia stumper er alt alt for dyre i DK

> Kan I anbefale nogle links til danske/undenlandske reservedelsforhandlere?
Yeps.

www.kaemna.de
Han har næsten alt, også meget mere end det som kan ses på hjemmesiden.
Ring eller skriv når det drejer som almindelige reservedel - de forstår
fint engelsk, i både skrift og tale. Jeg har flere gange handlet her og
har sparet op til 60% på visse reservedele
Han har forresten også værksted, og han ved virkelig hvad han laver. Han
ligger lige syd for grænsen.

www.rsvr.net en engelsk side, har også handlet her flere gange uden
problemer..

http://www.apriliaforum.com/ verdens største aprilia forum, her kan du
få svar på næsten alt uanset hvor usædvanligt dit problem måtte synes..
Der er også en webshop, jeg har også handlet her men kun en lille smule
pga. told og moms når man handler uden for EU..

> [...]
> registreringsnr på mc. Dette virker for mig
> lidt skummelt mht. tyveri osv. Er nogen medlem af denne klub og hvilke

Det er ikke noget skummelt ved den. Jeg er selv medlem
Der er træffet som Janner skriver, der er også en del andre
arrangementer, og så er der et forum man kan stille spørgsmål i -
sidstnævnte er dog desværre ikke så aktivt..Thi

> Er disse udenlandske dæk ikke gode nok?
Jo!

Thore Jensen
- RSV Mille ´99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-04-07 08:56

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse news:46166f8f$0$13958$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det forståes
[klip]

> [...]
> sidstnævnte er dog desværre ikke så aktivt..Thi

Til gengæld er der så god aktivitet i "gæstebogen" hvor de spørgsmål som
skulle være i forum bliver stillet Det skyldes måske at man skal have en
indregistreret Aprilia for at blive medlem.
Mange potentielle Aprilia købere kunne sikkert have glæde af at kunne spørge
i forum.
Der er også en (igen i gæstebogen der undrer sig over at dem der bruger
deres mc til race derfor heller ikke kan blive medlem.

Mvh Steen

Fra : Brian Larsen

Dato : 12-04-07 20:44

Hej,
Tak for svar allesammen.
Ad 1. Er her diverse links, nogle specielt til Aprilia og andre til
alle mærker:
Online shops:
http://www.motorradtechnik.de/
http://www.rsvshop.de/
http://www.louis.de/
http://www.apriliaforum.com/
http://www.bandcexpress.co.uk/
http://www.kaemna.de/cms_en/index.htm
http://www.rsvr.net/shop/
http://www.mandp.co.uk/
Diverse:
http://www.aprilia-club.dk/
http://mcnamee.tzo.net/motorcycle/manuals/Aprilia/

Igen hvis nogen skulle have nogle gode links tager jeg imod med
kyshånd :)

Orla P. nævnte noget om MSR på ebay i Tyskland, men der har jeg ikke
kunnet finde.

Ad. 2, Ang. Aprilia klubben http://www.aprilia-club.dk/ kommer der ikke
svar tilbage ang. mit ønske om medlemsskab...

Ad. 3, Ang. dæk. Min allernærmeste reservedelspusher i Varde
http://www.carstensmc.dk/
kan ikke levere Aprilia dele, men har dog 25% på alle udsalgspriserne på
alle dækfabrikater.
Dog koster det 148+48,- for montering og afbalancering derud over. Dog kan
det stadig betale
sig at importerer dæk som de så kan få lov at montere for en 200kr. seddel
:D

Hilsen og Tak
Brian