Suzuki motorcykel forsikring
Fra : Allan

Dato : 06-04-07 10:50

Hej,

Jeg faldt over dette på Reinhardts hjemmeside:
http://www.suzuki-mc.dk/Forsikring/IF_forsikring_5.htm

Der er oprettet en hjemmeside, som dog pt. er tom:
http://www.suzukimcforsikring.dk/

Der er priser nederst, med gode rabatter til os halv-gamle røvere over 35...

mvh
Allan - MCInternet.dk

Fra : André S Hansen

Dato : 06-04-07 11:59

"Allan" <ingen@spam.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.suzukimcforsikring.dk/
>
> Der er priser nederst, med gode rabatter til os halv-gamle røvere over

Typisk er kun 34 , og kun 3 år skadefri

Mvh
André S Hansen

Fra : Jan A Jensen

Dato : 06-04-07 12:55

..dk...
> [...]
> http://www.suzukimcforsikring.dk/
>
> Der er priser nederst, med gode rabatter til os halv-gamle røvere over

Tak for info... jeg har lige skrevet til dem i håb om en billig forsikring

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : hg

Dato : 06-04-07 13:05

Hej, til info, så er det if.dk som står bag, samme som den specielle BMW
forsikring.

mvh
hg

Fra : SB

Dato : 06-04-07 22:27

"hg" <grooss@(no-spam)privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, til info, så er det if.dk som står bag, samme som den specielle BMW
> forsikring.
>
> mvh
> hg

Ja så gider jeg ikke gøre mere ud af det, hvis det er dem der har den

Søren

Fra : hg

Dato : 07-04-07 20:10

> Ja så gider jeg ikke gøre mere ud af det, hvis det er dem der har den
>
> Søren
Hvad er der galt med If.dk?
Overvejer selv at få forsikret er suzuki hos dem, men er åben over for
andre. Så sig frem.

hg

Fra : SB

Dato : 07-04-07 21:44

> Hvad er der galt med If.dk?
> Overvejer selv at få forsikret er suzuki hos dem, men er åben over for
> andre. Så sig frem.
>
> hg

der er mange ting, ofte sker det de er ret lang tid om at udbetale
erstatning til folk, også selv om det er modparten der har skylden.
har du indbrud i din bil, og de ødelægger noget på den, så skal du ved IF
betale 2 x selvrisiko, modsat andre hvor det kun er en gang
Ødelæggelserne på bilen er kaskoforsikringen, der er selvrisiko på - det der
er stjålet er dækket af indbo, der skal du igen betale en ny selvrisiko.
andre forsikringer de opkræver kun denne 1 gang.

Der ud over, skal du anmelde en skade, så får du et callcenter (efter en ½
time) som så får en fra IF til at ringe til dig, tager du ikke telefonen på
det tidspunkt, ja så er det op til dig selv at kontakte dem igen. og
callcenteret kan jo ikke oplyse helt præcis hvor når de ringer

Fik engang en lang forklaring på hvori forskellen lå, kan ikke huske det
hele i dag.

Er vel en grund til de kan være billigere, men også underligt folk køber ret
dyre køretøjer, men de vil ikke betale 500 kr. mere for at have den
forsikret et sted hvor dækningsgraden og servicen er væsentlig bedre.

Søren

Fra : hg

Dato : 07-04-07 22:39

Point taken. Jeg kigger på andre også, men mere ivrigt.

Tak for svar.

hg

Fra : Bongo

Dato : 08-04-07 22:00

Der er en artikel i Politiken fra i lørdags der omhandler mc forsikringer og
deres forskelligheder. Politiken indhentede tilbud på 4-5 forskellige
maskiner og holder fordele og ulemper op mod hinanden. efterfølgende
konfronterer de forsikringsselskaberne. Artiklen berører også Suzuki
forsikringen. Man kan blive _lidt_ klogere.

Vh Bongo

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 09-04-07 07:39

Hej Bongo

Har du et link til artiklen ... eller kan du gengive konklusionen?
Jeg har lige droppet mit abonement på politikken.

Vh Søren

Fra : Bongo

Dato : 09-04-07 10:18

> Har du et link til artiklen ... eller kan du gengive konklusionen?

Jeg har ikke set den på nettet, kun i papirformat. Konklusionen er at man
skal se sig godt for idet der er forskellige betingelser for de forskellige
selskaber. Typisk selvrisikoen varierer meget. En anden konklusion er, at
selskaberne er blevet mere interesseret i mc-er fordi kundegruppen har
ændret sig. Rocker imaget er væk. Så beskriver artiklen de selskaber der er
betinget af f.eks. financiering et bestemt sted. Rasmussen assurance
betinger mc-finans (nordea). Andre selskaber betinger at alle ens
forsikringer er samlet hos dem.

Så en entydig konklusion er: Tjek forsikringsbetingelserne INDEN du skriver
slutseddel for at undgå ubehagelige store ekstra udgifter. Ring rundt til de
forskellige selskaber og indhent tilbud og deres betingelser.

Vh Bongo

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-07 11:34

On Mon, 9 Apr 2007 11:18:09 +0200, "Bongo" <askfor@address.com> wrote:

>Så en entydig konklusion er: Tjek forsikringsbetingelserne INDEN du skriver
>slutseddel for at undgå ubehagelige store ekstra udgifter. Ring rundt til de
>forskellige selskaber og indhent tilbud og deres betingelser.

Den konklusion er jeg ikke entydigt enig i.

Man skal kun bruge et forsikringsbevis for at indregistrere.
Man har fjorten dages fortrydelsesret på forsikringer.

Man kan således nå at ringe rundt og finde det gode tilbud
efterfølgende.

.... naturligvis forudsat at man ikke forventede at kaskoforsikre sin
V-rod til 1500/12 md.