Sigma Cykelcomputer
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-04-07 09:35

Min Sigma Cykelcomputer er begyndt at skabe sig lidt.

Meget af tiden viser den 0 km/t til andre tider den korrekt hastighed og
nogle gange et tilfældigt tal mellem 0 - korrekt hastighed.
Jeg har ikke pillet ved den overhovedet, hverken ledningen, magnet,
aftaster. Da Mc`en blev stillet væk til vinteropbevaring fungerede den
perfekt.
Kan det være batteriet der der ved at gå død ?. Eller skal jeg søge
fejlen andetsteds ?. Erfaringer søges

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Bongo

Dato : 06-04-07 09:44

> Kan det være batteriet der der ved at gå død ?.

Ja eller fugt. Men sandsynligvis batteriet.

Vh Bongo

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 06-04-07 09:41

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> [...]
> perfekt.
> Kan det være batteriet der der ved at gå død ?. Eller skal jeg søge

Det er godt nok erfaring fra en almindelig trædecykel, men det lyder som en
dårlig forbindelse til/fra censoren, fx ir på kontaktfladerne
(holderen<->cykelcomputeren) eller slidt/mørnet ledning.

På de cykelcomputere jeg har haft i tiden løb, har symptomet på dødt batteri
altid været at displayet er blevet svagt, før selve computeren er holdt op
med at virke.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Knud Dam

Dato : 06-04-07 10:29

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
> batteri
> altid været at displayet er blevet svagt, før selve computeren er holdt op

Det stemmer med mine erfaringer. Jeg tror heller ikke på batteriet.

; - )

KD

Fra : Niels Pein

Dato : 06-04-07 11:36

"Thomas Gulholm" skrev ...

snip

> [...]
> dårlig forbindelse til/fra censoren, fx ir på kontaktfladerne
> (holderen<->cykelcomputeren) eller slidt/mørnet ledning.

Det er også min erfaring. Den får ikke signalet ordentligt fra føler/magnet.
Hvis ledningen er samlet et sted, så prøv til en start at gøre den samling
om.
Kan magneten mon blive svag med tiden?
--
Hilsen Niels
TransAlp

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-04-07 09:30

Dan "748" Dethlefsen skrev:
> [...]
> perfekt.
> Kan det være batteriet der der ved at gå død ?. Eller skal jeg søge

Tak for jeres svar.
Jeg har det hele adskildt og renset alt, men dog ingen fejl fundet.
Jeg lavede denne testopstilling
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15455&m=full
for at kunne finde evt løse forbindelser mens hjulet kørte rundt, jeg
fandt dog ikke noget. Tophastigheden er forresten ca. 13 km/t.

En lille sjov ting
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1287
Mit fordæk er slidt mere på siden end på midten
Fordækket har kørt ca. 10.000 km heraf ca. 1000 km på trackdays.
Der står et nyt dæk klar der bliver monteret snarest.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 07-04-07 10:11

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fordækket har kørt ca. 10.000 km heraf ca. 1000 km på trackdays.
> Der står et nyt dæk klar der bliver monteret snarest.

På siden, eller på siderne?

I den tid jeg racede RGV'en oplevede jeg aldrig noget dæk der var slidt mere
på den ene side end på den anden.
Nuvel, på stort set alle baner køres der med uret rundt, hvorved der således
er en klar overvægt af højrekurver á +360° og at jeg havde min årlige
frekventeren af anlægget i Resenbro, hvor der køres modsat af alle andre
tvivler jeg på at have større betydning for dækkenes nedslidning end
udlægningen (á dyybe indbremsninger og tidlig/lang hård acceleration) af de
enkelte kurver, hvilket må have langt den største betydning for slidbilledet
:-/

Har du nogensinde prøvet at flugte sporingen?
For det skulle vel ikke være en skævhed efter dit Padborg-tilt??

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-04-07 18:42

Armand skrev:

> [...]
>
> Har du nogensinde prøvet at flugte sporingen?
> For det skulle vel ikke være en skævhed efter dit Padborg-tilt??

Sporingen af Ducati`en er OK, dette er chekket flere gange under og
efter opbygningen.
Desuden er, fogaffelen + kronrør (den del man kan justere med) + forhjul
nyt. Cyklen løber helt lige ud når styret slippes, prøvet ved alle
hastigher fra 150 - 20 km/t. Cyklen løber også helt lige ud når der
bremses hårdt.

Alle mine 1000 km trackday er kørt på Padborg Park, hvor der er 6
venstre kurver og 4 højre kurver (incl. chikanen). Der hvor der rigtig
"bruges" fordæk (der bremses hårdt ind i hjørnet) er 2 venstre kurver
(180 gr. for enden af langsiden + 2 del af Mac-D).
Jeg tro at det er derfor venstre side af fordækket er lidt mere slidt
end resten af dækket.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Knud Dam

Dato : 08-04-07 01:56

> Alle mine 1000 km trackday er kørt på Padborg Park,

Av for h...... Dan. Du vil ikke være sjov at køre med på Padborg Park !

; - )

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-04-07 10:42

Knud Dam skrev:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Av for h...... Dan. Du vil ikke være sjov at køre med på Padborg Park !
>
> ; - )

åårggggggggg... det ved jeg nu ikke, du kan bare køre forbi mig jeg
ligger om roder i "sandkassen".

Men det var nu dejligt da vi fik Padborg Park hernede kun 65 km fra min
bopæl. Jeg har altid haft lyst til at køre lidt bane ind imellem men det
var før Padborg Park altid forbundet med mindst en 2 dage`s tur, og
p.g.a. min familiære sitiuation (som du også kender) var det meget meget
sjælnet muligt for mig at tage af sted.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Knud Dam

Dato : 09-04-07 00:58

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Men det var nu dejligt da vi fik Padborg Park hernede kun 65 km fra min
> bopæl.

Det er perfekt - - - - og kanon at du udnytter muligheden så meget !

Poul skal køre på Padborg Park 1. maj. Der havde jeg tænkt at køre forbi og
se på. Hvis du har mulighed, kan du jo kikke forbi ....

; - )

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 11-04-07 07:08

Knud Dam skrev:
> Poul skal køre på Padborg Park 1. maj. Der havde jeg tænkt at køre forbi og
> se på. Hvis du har mulighed, kan du jo kikke forbi ....

Den 1 maj har jeg en aftale med Roger Waters

Jeg er nok ikke fri fra arbejde, men hvis jeg får tid kigger jeg lige
forbi

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Knud Dam

Dato : 11-04-07 20:38

> Jeg er nok ikke fri fra arbejde, men hvis jeg får tid kigger jeg lige
> forbi

Giv et kald, hvis du ved, hvornår du kommer...

2025-1225

; - )

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-04-07 18:44

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> [...]
> for at kunne finde evt løse forbindelser mens hjulet kørte rundt, jeg
> fandt dog ikke noget. Tophastigheden er forresten ca. 13 km/t.

Jeg nåede lige at køre 30 km inden dagens påske kom sammen, og nu viker
computeren helt som den skal
Jeg vil gætte på at det var rensningen af kontaktsættet mellem
computer/holder der gjorde forskellen.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S