Armand skrev:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> news:46175644$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> En lille sjov ting
>>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1287
>> Mit fordæk er slidt mere på siden end på midten
>> Fordækket har kørt ca. 10.000 km heraf ca. 1000 km på trackdays.
>> Der står et nyt dæk klar der bliver monteret snarest.
>>
> På siden, eller på siderne?
>
> I den tid jeg racede RGV'en oplevede jeg aldrig noget dæk der var slidt mere
> på den ene side end på den anden.
> Nuvel, på stort set alle baner køres der med uret rundt, hvorved der således
> er en klar overvægt af højrekurver á +360° og at jeg havde min årlige
> frekventeren af anlægget i Resenbro, hvor der køres modsat af alle andre
> tvivler jeg på at have større betydning for dækkenes nedslidning end
> udlægningen (á dyybe indbremsninger og tidlig/lang hård acceleration) af de
> enkelte kurver, hvilket må have langt den største betydning for slidbilledet
> :-/
>
> Har du nogensinde prøvet at flugte sporingen?
> For det skulle vel ikke være en skævhed efter dit Padborg-tilt??
>
Sporingen af Ducati`en er OK, dette er chekket flere gange under og
efter opbygningen.
Desuden er, fogaffelen + kronrør (den del man kan justere med) + forhjul
nyt. Cyklen løber helt lige ud når styret slippes, prøvet ved alle
hastigher fra 150 - 20 km/t. Cyklen løber også helt lige ud når der
bremses hårdt.
Alle mine 1000 km trackday er kørt på Padborg Park, hvor der er 6
venstre kurver og 4 højre kurver (incl. chikanen). Der hvor der rigtig
"bruges" fordæk (der bremses hårdt ind i hjørnet) er 2 venstre kurver
(180 gr. for enden af langsiden + 2 del af Mac-D).
Jeg tro at det er derfor venstre side af fordækket er lidt mere slidt
end resten af dækket.
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk