Køb af Suzuki 750GSX F ??
Fra : Audi_quattro

Dato : 06-04-07 08:43

Nogen der har nogle fordele (udover nypris på 89.999) og ULEMPER ved denne
cykel??

Skal siges at jeg aldrig har haft MC før! tog kortet sidste år på en yamaha
600, jeg vejer 100kg og er 184høj...

mvh.
Christian

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-04-07 09:03

Audi_quattro skrev:
> [...]
> cykel??
>
> Skal siges at jeg aldrig har haft MC før! tog kortet sidste år på en yamaha

Vi er ude i et oftest stillet spørgsmål, og ganske vagt formuleret.

Prøv at søg tilbage i gruppen, der er rigtig mange lignende spørgsmål,
og tilsvarende mange svar. jeg tror det kan hjælpe dig til at formulere
dit spørgsmål lidt mere præcist.

Det svar du vil få på dit spørgsmål er at alle får anledning til at
trække deres kæpheste af stald og skamride dem, eller promovere eget
valg/farvorit mærke.

Personligt syntes jeg at GSX750F er grim

Jeg anbefaler at se på en Dnepr

Held og lykke med anskaffelsen, May you choose wisely
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 06-04-07 11:05

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det svar du vil få på dit spørgsmål er at alle får anledning til at trække
> deres kæpheste af stald og skamride dem, eller promovere eget

Og en af mine kæpheste er:
Den er temmeligt tung og hvis du ikke kommer til at sidde på den næsten
dagligt vil du kunne fornemme denne vægt og i den sidste ende derfor ikke
komme til at køre så frit på den som hvis du var startet på en mindre
motorcykel som er lettere at tumle og derfor indbyder til friskere
udnyttelse!
Læs om min gode ven Lars Lodret på:
<http://groups.google.com/groups?as_umsgid=butdvr$24ln$1@news.cybercity.dk>

Et andet argument, jeg ynder at bruge, er at min tidligere GPZ900R, der
designmæssigt er at sammenligne med GSX750F, to gange blev vippet af
sidestøttebenet af en parkerende bil - Begge gange kostede det 10.000,-
(1990-kroner) at udbedre =
Det er svært at forestille sig et tilt der er blidere end at blive vippet af
støttebenet, så regn blot med mindst (Suzuki er notorisk dyrest med
reservedele!!) 10.000 kr til udbredring af ridser og knækket plastik;
blinklys; greb; spejle hver gang du tilter - Og de første par sæson'er er
fyldt med banale styrt-risici såsom at glemme at fjerne skivebremselåsen
eller at motoren går ud lige som man tror at man er kørende, fordi
sidestøttebenet ikke er slået op og idiotsikringen træder i kraft. Derudover
er der de erfaringsmæssige indlæringer á grus i rundkørsler; bød asfalt
under støttebenet, bilister der overser én m.m.fl. hvilke kan være
overkommelige AHA-oplevelser(T), men sagtens også kan ende som dyre styrt
=
I den forbindelse er det igen værd at påpege værdien i at have en lettere
motorcykel mellem benene, i forhold til en færge i GSXF-størrelse :-|

Egentlig fatter jeg ikke at jeg orker at skrive alt dette, for det viser sig
næsten altid at man på ingen måde kan tale en person fra at købe en model
han allerede selv har fået øje for, og dér er du jo allerede! Eller hvad?

--
Armand

Fra : Audi_quattro

Dato : 06-04-07 11:14

Hehe.. sjovt indlæg.. jeg er også tung ;) 100kg, så cykel må jo ik være for
lille, har kørt 13års skadefri kørsel og elitebelist i bil, (dog ikke at
sammeligne med MC) men ser mig selv som meget fornuftig og med respekt for
MCns kræfter (selvf. stadig drengerøv, hva sku jeg ellers med mc ;) hehe.

Har ikke bestemt mig endnu, men PRISEN er en meget vigtig faktor, da jeg
tømmer opsparingen på 80k og låner de sidste 10k. Skal ud og prøvekøre i
morgen hvis vejret holder.

Andre man skulle kige på i den prisklasse??

Eneste bekymring, er ikke nok HK, i forhold til GSX-750R, eller større
cykel...
OG, luftkøling vs. vandkøling.. ;-(

men man kan jo ik puste og have mel i munden når man kun har 90K at handle
for..

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 11:48

On Fri, 6 Apr 2007 12:14:25 +0200, Audi_quattro wrote:

> Hehe.. sjovt indlæg.. jeg er også tung ;) 100kg, så cykel må jo ik være for
> lille,

Totalt uden betydning for en nybegynder udi mc-kørsel. Jeg havde de første
mange år af mit mc-liv en 23 Hk. BSA. Den magtede i mange år at "sætte mig
af" mht. kørselserfaring.

> har kørt 13års skadefri kørsel og elitebelist i bil, (dog ikke at
> sammeligne med MC) men ser mig selv som meget fornuftig og med respekt for
> MCns kræfter (selvf. stadig drengerøv, hva sku jeg ellers med mc ;) hehe.

Det ændrer ikke ved Armands argumentation. Jeg tiltede "fie" første dag af
ejerskabet. Der var lige en ny motorkultur, der skulle læres.

> Har ikke bestemt mig endnu, men PRISEN er en meget vigtig faktor, da jeg
> tømmer opsparingen på 80k og låner de sidste 10k. Skal ud og prøvekøre i
> morgen hvis vejret holder.

Jo, DU hár bestemt dig :-/

> Andre man skulle kige på i den prisklasse??

Der er så mange spændende nyere konstruktionen at vælge imellem, SV650
eksempelvis, og let brugte gør kun udvalget større.

> Eneste bekymring, er ikke nok HK, i forhold til GSX-750R, eller større
> cykel...

Glem det, helt ærligt, med mindre at Du kun vil køre motorvej, så får Du
ikke brug for de kræfter de første mange år, om nogensinde.

Jeg har haft "fie" oppe at ringe, der skulle være 100 Hk. at tage af.
Bagefter har jeg hvergang tænkt, det er da godt at der ikke er krav om fuld
udnyttelse af grejet

> men man kan jo ik puste og have mel i munden når man kun har 90K at handle
> for..

Detjodeet...

Og så et lille pip. Af hensyn til os modem-brugere, vil Du ikke nok skære
det af forrige indlæg, som Du ikke svarer på, væk, og ellers som stilen er
herinde, svare under det som Du citerer af forrige indlæg. Det gør alt
meget mere læsevenligt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Audi_quattro

Dato : 06-04-07 12:01

Wooot ??? Findes der stadig nogen i DK der bruger analog modem uakkkkk
Troede det var 15år siden og på fidonet, lol ;)

K5 , K6 osv.. efter model betegnelse betyder hva? Street/touring måske?
Kåber.?

Skal ud og se på:
sv650sk6
gsx750fk6
gsf1200k6 bandit
sv650k5

takker

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-04-07 12:05

Audi_quattro <milleniumSNABELA@FJERNcool.dk> wrote:

> K5 , K6 osv.. efter model betegnelse betyder hva? Street/touring måske?
> Kåber.?

Jeg vil skyde på generation. Som f.eks Golf IV og V

--
-René

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-04-07 12:07

Audi_quattro skrev:
> [...]
> Troede det var 15år siden og på fidonet, lol ;)
>
> K5 , K6 osv.. efter model betegnelse betyder hva? Street/touring måske?

Ikke kun af hensyn til modembrugere, men i det heletaget for at gøre det
muligt at finde hoved og hale i en tråd, vil jeg *stærkt* anbefale at du
tager Orla's venlige vejledning til efterretning.

K1-7, er Suzukis årgangsbetegnelser i stelnummeret, således er en k5
2005 og k7 2007, osv.

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-04-07 17:54

Orla Pedersen skrev:
> [...]
>
> Glem det, helt ærligt, med mindre at Du kun vil køre motorvej, så får Du
> ikke brug for de kræfter de første mange år, om nogensinde.

Jeg har selv en GSX-F'er og jeg oplever ikke at jeg mangler kræfter,
hverken på landevej eller motorvej for den sags skyld.

Det er ikke ret tit at jeg er oppe og ringe omkring 10-12.000rpm i andet
end nogle få sekunder under en overhaling, så det vil undre mig hvis du
ikke har nok i ca. 100 heste.

Så en "større" cykel til mig ville ikke være af direkte mangel på
hestekræfter, nærmere for at få noget mere sportsligt end touring.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-04-07 14:02

Audi_quattro wrote:
> Har ikke bestemt mig endnu, men PRISEN er en meget vigtig faktor, da
> jeg tømmer opsparingen på 80k og låner de sidste 10k. Skal ud og
> prøvekøre i morgen hvis vejret holder.

Hvis du har 90K har du kun råd til en MC til 80K. Du skal sætte ca 10K af
til tøj og hjelm og lås osv.

/jim

Fra : Audi_quattro

Dato : 03-05-07 21:48

Jeg har tøj, hjelm osv. ;)

Har pt. kig på Yamaha FZ600s til 99.999kr + kåbe 6500kr og alarm og en
Akrapovic potte til 6500kr

bliver ca. 113.000kr, hvilket jeg satser på at få pruttet ned i 105.000kr
måske.. tror sku jeg er mest til 4cyl,, skal ud og prøve køre,
suzuki sv650 og gsx-f750 på lørdag..

og så bliver der handlet..... glædersig.wav ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-07 11:15

Armand skrev:

snip

> Egentlig fatter jeg ikke at jeg orker at skrive alt dette

Fint nok du skrev det alligevel - efter 33 år i sadlen glemmer man dén slags
indlysende argumenter á: "...de
første par sæson'er er fyldt med banale styrt-risici..."
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Hekto

Dato : 06-04-07 11:21

On Fri, 06 Apr 2007 12:14:25 +0200, Audi_quattro wrote:

> men man kan jo ik puste og have mel i munden når man kun har 90K at handle
> for..

Bortset fra at jeg ikke bifalder valget af mærke (AV! AV! ik' slå) og slet
ikke den næstgrimmeste af Skruzukierne ... Eyeabuseren er den værdste, så
er der måske anledning til at overveje gensalgsmulighederne.

GSXF'eren er nok ikke den der er mest salg i. Slambert'en (Bandit'en) er
nok mere populær. Endelig er der jo så meget andet at kigge på; men
selvfølgelig et eller andet sted skal man jo slå en streg i sandet.

--
/Hekto

Fra : Kim

Dato : 06-04-07 11:38

Når du nu alligevel er ude hos forhandeleren så prøv
sv 6650'eren og dl 650 vstrom også. Det er samme
prisklasse og mærke, så mon ikke han har dem holdende også.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 10:57

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Når du nu alligevel er ude hos forhandeleren så prøv
> sv 6650'eren og dl 650 vstrom også. Det er samme
> prisklasse og mærke, så mon ikke han har dem holdende også.

Også min anbefaling !

Har her i Påsken prøvekørt følgende;

Honda CBF 1000 A
Kawasaki Versys
Suzuki DL 650 V-Strom (ABS)
Yamaha FJR 1300 A

Den sjoveste af de maskiner, var IMO Suzuki'en, det var ikke den hurtigste ,
men det er nok den der giver mest value for money, god komfort, langt bedre
end de andre, fin lyd, i det hele taget en fin maskine, SV 650 (N/S) var der
desværre ikke som prøvemaskine :-/

Lad være med at lade dig "forblænne" af hk !, hk er noget opreklameret
_prestige_ fis !, når BMW'en skal skiftes ud bliver det helt sikkert til en
noget svagere model, men den må _meget_ gerne veje noget mindre !, altså
vægt/overvægt er noget der dræber køreglæden, ja-ja ved det godt jeg kunne
også godt selv klare at tabe 15-20 kg

Som begynder har du rigeligt i en 50-70 hk, især hvis cyklen er let, og husk
så at tage på DMC kørekurser (bronce)

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 11:13

On Sun, 8 Apr 2007 11:56:55 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> noget svagere model, men den må _meget_ gerne veje noget mindre !, altså
> vægt/overvægt er noget der dræber køreglæden,

Nemlig, og måske også derfor at jeg holder fast i den noget
touringupraktiske VTR-F. Det er godtnok længe siden, men jeg kan godt huske
XS850'eren. 50 Kg. overvægt gør en verden til forskel.

Orla Pedersen, som ikke kan forlige sig med udseendet/højden på de
praktiske touringmaskiner.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Carsten

Dato : 11-04-07 18:07

Har selv en GSXF 750 fra 1998, og den kører perfekt, udseende er jo en
smagssans og kan ikke diskuteres , nogle kan lide store bryster andre ikke

Men en betydelig faktor i denne kategori er forsikringen, fik selv et
positivt chok da jeg skulle hente priser hjem på forsikringer, denne model
er bare billig, jeg giver 3200.- for kasko ved Topdanmark, det er da
billigt!!!!!

Men syntes som sagt den kører perfekt, og med en bulder udstødning som giver
lidt ekstra hk, ja så er det også lidt sjovere.

MVH
Carsten
Suzuki GSX F 750