Problem skærmopløsning
Fra : Quake

Dato : 15-04-07 22:02

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside www.koegepigefc.dk
Mit spørgsmål lyder kan man lægge noget kode ind på siden/siderne som gør at
lige meget hvilken skærmopløsning siden er lavet i så kan den ses
uden problemer,
Jeg kører selv 1280 x 1024 pixel

men en jeg kender kører kun 1024 x 768 og kan ikke se det hele

nogen der har en god ide da jeg er kørt lidt fast

Siden er lavet i frontpage

Hilsen
Quake

Fra : enkvinde

Dato : 15-04-07 23:02

> [...]
> uden problemer,
> Jeg kører selv 1280 x 1024 pixel
>
> men en jeg kender kører kun 1024 x 768 og kan ikke se det hele

Hej Quake

Problemet er ikke skærmopløsningen, men derimod designet af siden og det kan
kun løses ved at designeren (altså dig) indretter dit design således, at
siden kan være på alles skærme, uanset hvor stor eller lille denne måtte
være.

En god tommelfinger regel er, at siden ikke må være bredere end ca. 800
pixels for at alle skal kunne se den. På en rammeside med 3 rammer, her
kaldt A - B - C ville det typisk være sådan at ramme A+C er sat til feks.
175 pixels i bredden og den midterste ramme B kan så fylde 450 pixels.
En anden måde at gøre næsten det samme på, er at bruge procenter til bredden
på rammerne.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du putter bredere ting på dine sider,
(feks. et stort billede) end hvad den enkelte ramme er sat til, så smutter
dine rammestørrelser.

Klik på din rammeside, altså indexsiden og vælg så "rammeegenskaber"..
herinde kan du indstille, hvordan du ønsker dine rammer skal være.

Hilsen Eva