Office XP Pro på Windows Vista Premium
Fra : Trine Wilfarth

Dato : 15-04-07 16:29

Hej alle

Min kæreste har netop skiftet PC, hvlket også betyder at hun skifter fra Win
XP til Win Vista Premium (begge på dansk). Men vi har dog lidt udfordringer
med Outlook på Vista maskinen, den kan/vil ikke gemme hende adgangskode til
mailserveren. Så hun bliver spurgt om adgangskode hver gang Outlook leder
efter nye mails, efterfulgt at en fejlmeddelelse der formentlig skyldes
manglende kode? Mit spørgsmål går ud fra hvad hun/vi kan gøe for at slippe
for denne belastende popup med adgangskode (vi har forsøgt at sætte kryds i
"husk adgangskode"). Håber I kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh.
Trine og Brian

PS: Hun har også problemer med at logge på vores netværksharddisk (virker
upåklageligt på hendes XP maskine), kan det være relateret? I så fald, hvad
kan vi gøre? Tak

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 16-04-07 05:57

"Trine Wilfarth" <twilfarth@INGENSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Hun har også problemer med at logge på vores netværksharddisk (virker
> upåklageligt på hendes XP maskine), kan det være relateret? I så fald,

Hejsa.

Hvis netværksdisken kører noget Samba, kan nedenstående sikkert hjælpe.
Det er desværre sakset fra en engelsk side, men mon ikke I kan gennemskue
det:

Run secpol.msc

Go to: Local Policies > Security Options

Find "Network Security: LAN Manager authentication level"

Change Setting from "Send NTLMv2 response only"
"Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated"

--
med venlig hilsen

Henrik, Aalborg

Fra : Trine Wilfarth

Dato : 16-04-07 19:18

"Henrik, Aalborg" <no@mail.here> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis netværksdisken kører noget Samba, kan nedenstående sikkert hjælpe.
> Det er desværre sakset fra en engelsk side, men mon ikke I kan gennemskue

Jeg skal måske lige oplyse at jeg ikke er en haj til netværk. Jeg kan dog
oplyse at det er en Maxtor Shared Storage på 200 GB der er forbundet til min
Topcom Router via alm. netværkskabel, så harddisken kan bruges på det
trådløse netværk. Jeg har forsøgt at åbne secpol.msc, men den findes ikke på
hendes PC (det er en dansk Vista Premium?).

/BT