Andet multimedie
bentjuul 3670
lærebog/bøger til photoshop
Fra : Nynne Hansen

Dato : 03-07-01 08:48

Hej Alle

Jeg har brug for en eller to rigtigt gode lærebøger til photoshop - hvor der
også bliver forklaret hvornår hvilke ting kan være gode at bruge. Dansk
eller engelsk er lige meget.

De her Bible's - som findes til alle mulige programmer - er de
anbefalelsesværdige?

Jeg er webudvikler - så det er med det fokus jeg spørger/søger!

På forhånd tak - og god sommer

Mvh Nynne

Fra : S.Peters

Dato : 03-07-01 09:12

Hej Nynne

Adobe har en serie de kalder Classroom in a Book og disse er udemærket til
en indføring i et program.
Kender du de grundlæggende funktioner er The Photoshop Wow Book en god
inspirationsbog.
Bible-serien er fortrinlige bøger, der gennemgår alt hvad programmer kan.
Men de er teksttunge og har ikke mange illustrationer i forhold til teksten.

m.v.h
S.Peters

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-01 11:10

Jeg holder med dig i at Classroom in a Book er gode bøger.

Kim Larsen

Fra : Nynne Hansen

Dato : 03-07-01 17:27

"S.Peters" <sp@dtpkursus.dk> wrote in message
> Hej Nynne
>
> Adobe har en serie de kalder Classroom in a Book og disse er udemærket til
> en indføring i et program.

Dem har jeg kigget på - de er for specifikke for mig

> Kender du de grundlæggende funktioner er The Photoshop Wow Book en god
> inspirationsbog.

Det gør jeg - er forholdsvis rutineret....men osse selvlært, så der er nogle
ting som jeg ikke kender til!
Så den vil jeg da lige tjekke ud!

> Bible-serien er fortrinlige bøger, der gennemgår alt hvad programmer kan.
> Men de er teksttunge og har ikke mange illustrationer i forhold til
teksten.

Okay - jeg har kigget meget på de hersens bibler - og har ikke rigtigt kunne
gennemskue om det bare var en giga bog til mange penge - eller om det
virkelig er fuld valuta for pengene!

Tak for svaret

> m.v.h
> S.Peters

Nynne

Fra : TheCrow

Dato : 03-07-01 19:46

Personligt kan jeg anbegfale bog serien, Inside Adobe Photoshop X.X. Der er
rigitg mange gode øvelser men også en del text der forklarer.

Helt klart nogen at de bedste photoshop bøger der findes. (kan bl. a fåes
til PS v6.0)

/TheCrow

Fra : Ole Hanelius

Dato : 04-07-01 01:03

Hej Nynne

Det er muligt at Photoshop Bible kan føles uoverkommelig
men til gengæld indeholder den faktisk svar på alle mulige
og umulige spørgsmål om brugen af Photoshop.
Jeg kan varmt anbefale Photoshop Bible

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.piscator.dk

Fra : Karen Margrethe Hans~

Dato : 07-07-01 23:43

Prøv også "25 tips og tricks til Photoshop".
mvh
Karen Margrethe