Meningsløst firewall problem
Fra : Lasse Andersen

Dato : 13-04-07 12:07

Hej.

Er jeg den eneste, som sidder med dette vanvittige problem: Jeg kan ikke
komme ind på siden www.filmz.dk når jeg har en firewall kørende. Jeg sidder
med en ren installation af Vista Ultimate og så bruger jeg McAfee Internet
Suite. Alle andre sider fungerer fint - også Newz.dk, som ligger tæt op ad
Filmz.

Jeg har en Vista installation (Acronis True Image) uden McAfee liggende,
hvor der kun er installeret alle drivere og netværk. Her kommer jeg med det
samme ind på filmz.dk. Jeg har hentet en 30 dages demo af Kaspersky
sikkerhedspakken. Det går også galt ! Jeg skal deaktivere firewall'en hvis
jeg vil i kontakt med filmz.dk

Det er kun dette ene website, som jeg kæmper med og jeg kan bare ikke få det
til at give mening.
Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har en forklaring / løsning ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-04-07 12:28

"Lasse Andersen" <bredgade7b@remove.mail.dk> crashed Echelon writing

> Det er kun dette ene website, som jeg kæmper med og jeg kan bare ikke
> få det til at give mening.
> Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har en forklaring /
> løsning ?

I begge tilfælde lyder det som om din firewall software der blokerer for
indholdet.

Findes der i dine programmer ikke en log som fortæller hvad og hvorfor der
blokeres?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-07 12:45

Den Fri, 13 Apr 2007 13:07:08 +0200 skrev Lasse Andersen:
> [...]
> samme ind på filmz.dk. Jeg har hentet en 30 dages demo af Kaspersky
> sikkerhedspakken. Det går også galt ! Jeg skal deaktivere firewall'en hvis

Jeg kan heller ikke se siden, og det ser ud til at problemet ligger
i deres ende... (SYN -> SYN/ACK -> ACK -> HTTP GET -> intet svar).

Mvh
Kent

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-04-07 13:37

Kent Friis skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg kan heller ikke se siden, og det ser ud til at problemet
> ligger i deres ende... (SYN -> SYN/ACK -> ACK -> HTTP GET ->
> intet svar).

Virker fint her - med XP og Windows firewall......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Lasse Andersen

Dato : 13-04-07 14:03

Jeg har lånt fruens bærbare pc, som kører XP med ZoneAlarm Security Suite.
Det fungerer som det skal.
Jeg kan ikke se nogle 'hændelser' i min egen firewall, der viser noget om
blokeringer for Filmz.dk og jeg har også prøvet at tilføje sitet som
'Tilladt webadresse' i McAfee. Går jeg ud i Vista's kommando prompt og
pinger www.filmz.dk får jeg svaret:
Pinger panodil.n0rd.dk [80.198.71.185] med 32 byte data:

En eller anden form for kontakt må der jo næsten være, når jeg kan få IP
adressen, som jeg i øvrigt også har tilføjet min firewall men altså stadig
uden held. Jeg har også prøvet at sætte samtlige sikkerhedsniveauer i både
IExplorer 7 (har også prøvet FireFox) og min firewall til det absolut
laveste.

Jeg kan jo selvfølgelig finde et andet site og læse filmanmeldelser på, men
min stædighed og nysgerrighed forbyder mig at droppe Filmz Hvorfor at
dette site skal være vanskelig er mig stadig en gåde,

----------------------------

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-04-07 14:22

> [...]
> stadig uden held. Jeg har også prøvet at sætte samtlige
> sikkerhedsniveauer i både IExplorer 7 (har også prøvet FireFox) og min

DNS har ikke noget med websitet at gøre.

--
Bjarke Andersen

Fra : B. Nice

Dato : 13-04-07 14:20

On Fri, 13 Apr 2007 13:07:08 +0200, "Lasse Andersen"
<bredgade7b@remove.mail.dk> wrote:

>Hej.
>
>Er jeg den eneste, som sidder med dette vanvittige problem: Jeg kan ikke
>komme ind på siden www.filmz.dk når jeg har en firewall kørende.

Du er ikke den eneste med en 3. parts firewall der har problemer.

>Jeg sidder med en ren installation af Vista Ultimate

Lyder ellers lækkert

>og så bruger jeg McAfee Internet Suite.

Aha. Så du har med andre ord helt selv frivilligt valgt at udsætte dig
for forskellige problemer af tilfældig karakter?

>Alle andre sider fungerer fint - også Newz.dk, som ligger tæt op ad
>Filmz.

Der er sikkert noget indhold på den side som dine "sikkerheds
produkter" blokerer for.

>Jeg har en Vista installation (Acronis True Image) uden McAfee liggende,
>hvor der kun er installeret alle drivere og netværk. Her kommer jeg med det
>samme ind på filmz.dk.

Tjaeh..

>Jeg har hentet en 30 dages demo af Kaspersky
>sikkerhedspakken.

Det har du da vel ikke. Hvorfor dog?

>Det går også galt ! Jeg skal deaktivere firewall'en hvis
>jeg vil i kontakt med filmz.dk

Tjaeh...

>Det er kun dette ene website, som jeg kæmper med og jeg kan bare ikke få det
>til at give mening.
>Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har en forklaring / løsning ?

Hvis du ikke ved hvorfor din såkaldte "firewall" ikke virker eller
hvordan du får den til det, så tyder det på du bruger software du ikke
forstår. Du gør det sansynligvis bare fordi "det skal man jo".

Vista har en udmærket firewall indbygget, og blokering af indhold er
noget man selv kan styre ved at konfigurere sin browser. Det behøver
man ikke en "sikkerheds suite" til.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-07 18:19

> [...]

>Suite. Alle andre sider fungerer fint - også Newz.dk, som ligger tæt op ad

...cut

>Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har en forklaring / løsning ?

Det er jo netop det sjove ved computere - Man støder ind i en mængde
obscure problemer som man så kan bruge oceaner af tid på at løse

Hva' pokker fik vi tiden til at gå med, inden vi fik computer ??

Nope, jeg kan ikke forklare dit problem. Men det er åbenbart knyttet
til din firewall. Spørgsmålet er så om du har brug for denne firewall
- Hvis du gemmer dig bag en NAT'ende bredbåndsrouter, og i øvrigt har
tillid til de øvrige personer på lokalnettet, har du efter min mening
intet behov for firewall. Så er den, som du nok har bemærket, kun til
besvær.....

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-07 19:39

> [...]

>Suite. Alle andre sider fungerer fint - også Newz.dk, som ligger tæt op ad

Skal vi gætte på at du er registreret bruger på sitet og derfor
forsøger at åbne en 'sikker HTTP' forbindelse - Og det kan ikke lade
sig gøre fordi din firewall blokere port 443 ?!

Jeg vædder gerne en kop fadøl på at åbning af port 443 løser dit
problem

<mlr>

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-07 20:12

Den Fri, 13 Apr 2007 20:38:57 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> [...]
> sig gøre fordi din firewall blokere port 443 ?!
>
> Jeg vædder gerne en kop fadøl på at åbning af port 443 løser dit

Jeg kunne heller ikke komme ind på siden, og jeg brugte ikke https.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-07 20:25

On 13 Apr 2007 19:11:40 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Jeg kunne heller ikke komme ind på siden, og jeg brugte ikke https.

Træls nok - Det var da ellers et godt bud...

Hvordan er din opsætning, dvs firewall, router, etc ?

<mlr>

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-07 20:32

Den Fri, 13 Apr 2007 21:25:17 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Træls nok - Det var da ellers et godt bud...
>
> Hvordan er din opsætning, dvs firewall, router, etc ?

Forsøgt både med og uden firewall (der iøvrigt ikke blokerer noget
som helst relevant i den sammenhæng), bridget forbindelse. Iøvrigt
ikke nogen lighedspunkter softwaremæssigt med den oprindelige spørger.

Forbindelsen blev fint oprettet, men timer ud efter min PC havde sendt
HTTP GET request'en (checket med Wireshark).

Hvilket tilsammen førte til min kraftige formodning om at problemet
må ligge i den anden ende (eller undervejs).

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-07 20:37

On 13 Apr 2007 19:32:18 GMT
> [...]

> Hvilket tilsammen førte til min kraftige formodning om at problemet
> må ligge i den anden ende (eller undervejs).

Jeg har også testet med lynx -dump -head uden resultat. Så stedet vil
ikke engang returnere en http head på forlangende. En kendt fejl før i
tiden var, at nogen routere ikke kunne håndtere congestion, hvorfor jeg
har prøvet både med og uden, selvfølgelig uden resultat.

QeD: Det er en amatør, der bestyrer den anden ende!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lasse Andersen

Dato : 13-04-07 23:08

Hej igen.

Først tak for de mange svar. Jeg skrev tidligere, at jeg havde hentet en 30
dages demo af Kaspersky's sikkerhedspakke. Årsagen til dette var, at jeg
ville se om den lavede samme numer med mig som McAfee's firewall, hvilket
den gjorde. Jeg er med på, hvordan en firewall skal sættes op og også godt
rimelig med på, hvordan den fungerer. Jeg har været inde og 'pille' ved
opsætningen på port 443 (Secure Web Server Port, HTTPS), som tidligere er
blevet foreslået. Dette gav heller ikke noget resultat.

Her til aften har jeg så været i kontakt med min bror, som er IT-forhandler.
Han var også helt overbevist om, at fejlen lå hos mig men jeg fik ham
overtalt til at lege med. Fast besluttet på at pille sin storebror ned, så
riggede han en pc til ligeledes med Vista Ultimate. Så gik turen til
Filmz.dk og der strøg han ind uden problemer - men med Windows firewall.
Dernæst hentede han så 30-dages demoen af Kaspersky. Så var han færdig med
at være hård
Han kan nemlig heller ikke komme ind på siden med mindre Kaspersky bliver
deaktiveret og han er ligesom jeg uforståelig over for det

Jeg ved ikke om jeg på nuværende tidspunkt tør konkludere, at fejlen nu nok
alligevel ligger i den anden ende. Det er ihvertfald det, som vores teori
hælder allermest til.
Om der er behov for at benytte en internet sikkerhedspakke i det hele tage
med Vista er vel et spørgsmål om temperament. Jeg har det bare sådan lidt
'better safe than sorry'
Jeg købte McAfee i februar for knap 74 Euro (550 kr.) og det har indtil
videre kørt upåklageligt og da licensen gælder i et år, skal der mere til
end et enkeltstående problem med et website før jeg dropper det.

Nu vil jeg prøve at kontakte Filmz.dk for at høre hvad de mener, men jeg vil
nu ikke gøre et stort nummer ud af det, for det er jo kun en bagatel. Hvis
jeg får svar fra dem, skal jeg gerne skrive det her. Jeg holder øje med
denne tråd og er stadig interesseret i at se, om der kommer flere reakioner
fra Jer derude

Endnu en gang, tusind tak for de mange svar.
Mvh, Lasse Andersen.

Fra : B. Nice

Dato : 14-04-07 11:38

<snip>

Du mener at filmz.dk ikke er sikkerheds-suite-kompatibel, eller hvad?

>Om der er behov for at benytte en internet sikkerhedspakke i det hele tage
>med Vista er vel et spørgsmål om temperament.

Har lidt svært ved at se hvad det skulle have med temperament at gøre.
Jeg er rimelig afdæmpet - bør jeg så benytte en eller ej?

>Jeg har det bare sådan lidt 'better safe than sorry'

Og hvad får dig til at føle dig "safe"?

<snip>

>Nu vil jeg prøve at kontakte Filmz.dk for at høre hvad de mener, men jeg vil
>nu ikke gøre et stort nummer ud af det, for det er jo kun en bagatel.

Med den indsats du lægger for dagen virker det nu ikke som om du
opfatter det som en bagatel.

Fra : Lasse Andersen

Dato : 18-04-07 01:54

Hej igen.

Jeg har idag fået svar fra Filmz.dk og her er, hvad de skrev til mig:

"Vi er bekendt med problemet, og arbejder med forskellige løsnings modeller,
men da vi ikke har kunnet finde ud af hvad der præcist er galt, så er det
meget svært at løse problemet.

Så du må nok bare væbne dig med tålmodighed. Vi arbejder ihvertfald på
højtryk med at løse problemet.

Venlig hilsen
Henrik Nicolaisen
Filmz"

Dermed blev der vist sat punktum i denne tråd
Mvh, Lasse Andersen