Outlook 2003 - kvittering kan ikke sendes
Fra : Søren Hjelholt

Dato : 12-04-07 17:40

Hej NG

Jeg har et irriterende problem i outlook 2003.

Jeg har skiftet udbyder, og dermed mailadresse. Jeg kan stadig modtage på
den gamle adresse, men af en eller anden grund ikke sende.

Problemet er nu, at jeg har sagt ja til at sende en kvittering for
modtagelse af en e-mail på den gamle adresse, som outlook naturligvis vil
sende fra denne adresse. hvilket ikke kan lade sig gøre.

Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server, eller
sletter den kvittering der ikke kan sendes?

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Max

Dato : 13-04-07 07:02

Hej Søren

> Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server,
> eller sletter den kvittering der ikke kan sendes?

Du skifter bare "Server til udgående post" i din gamle mail konto til
den server din nye udbyder bruger.

--
Mvh Max

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 13-04-07 17:26

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:461f1cdc$0$2100
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

> Du skifter bare "Server til udgående post" i din gamle mail konto til
> den server din nye udbyder bruger.

Det virker desværre ikke, uanset hvad jeg ændrer af indstillinger så fejler
den.

Jeg ville gerne finde en måde helt at slippe af med den
kvitteringsmeddelelse på, da den ikke længere er aktuel.

Jeg har gjort det før, men jeg kan f.... ikke huske hvordan.

Fra : L.E.P.

Dato : 14-04-07 15:00

13 Apr 2007 16:26:00 GMT, skrev "Søren Hjelholt"
<hjelholt@_nospam_hotmail.com> :

> [...]
>$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

>Det virker desværre ikke, uanset hvad jeg ændrer af indstillinger så fejler

Du skal huske at sætte hak ved 'Min server kræver godkendelse' og
tilpasse indstillingerne med oplysningerne for din nye server - ellers
vil dem fra Indgående post automatisk blive benyttet, og de hører til
den gamle server.

>Jeg ville gerne finde en måde helt at slippe af med den
>kvitteringsmeddelelse på, da den ikke længere er aktuel.
>
>Jeg har gjort det før, men jeg kan f.... ikke huske hvordan.

Hvis det er Autosvar du tænker på, skal den slettes via din gamle
udbyders Webmail - Outlook kan ikke sende Autosvar.

Hilsen Lars

Fra : Bc

Dato : 13-04-07 18:39

"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server, eller
> sletter den kvittering der ikke kan sendes?

Hej
Har du kigget under Funktioner / Indstillinger / E-Mail-Indstillinger /
Registreringsindstillinger. Fjern markeringen i send altid svar.
Bc

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 13-04-07 20:21

> Hej
> Har du kigget under Funktioner / Indstillinger / E-Mail-Indstillinger /
> Registreringsindstillinger. Fjern markeringen i send altid svar.

Den indstilling kender jeg godt.
Problemet er ikke at anmodningen sendes automatisk, det har jeg selv bedt
den om.
Problemet er som tidligere skrevet, at jeg ikke kan sende via den konto
mailen er modtaget på, og kvitteringen går derfor ikke igennem

Fra : Max

Dato : 13-04-07 20:36

Hej Søren

> Problemet er som tidligere skrevet, at jeg ikke kan sende via den
> konto mailen er modtaget på, og kvitteringen går derfor ikke igennem

Henter du via POP3 og sender via SMTP ?

--
Mvh Max

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-04-07 18:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:461fdba3$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hej Søren

> Henter du via POP3 og sender via SMTP ?

yep

Fra : Max

Dato : 17-04-07 07:14

Hej Søren

> yep

Ok, på den gamle konto lader du så POP3 serveren være den
gamle og sætter SMTP serveren fra din nye udbyder ind.

--
Mvh Max

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-04-07 21:38

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:462465a7$0$2089
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hej Søren

> Ok, på den gamle konto lader du så POP3 serveren være den
> gamle og sætter SMTP serveren fra din nye udbyder ind.

Det mente jeg at jeg også prøvet, det fik jeg bare endnu flere fejl.
Jeg kom så lige i tanke om at jeg selvfølgelige skulle ændre login på SMTP
serveren.

Det resulterer så i følgende fejl i stedet for:

Opgaven 'pop3.mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) :
'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber
for din konto. Serveren svarede: 530 5.7.0 Must issue a STARTTLS command
first c22sm1004674ika'

Og så fik jeg løst problemet alligevel. Brugte en gammel SMTP server, som
jeg troede jeg var slettet fra, men åbenbart ikke.

Tak til alle for input.