/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003 - kvittering kan ikke sendes
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 12-04-07 17:40

Hej NG

Jeg har et irriterende problem i outlook 2003.

Jeg har skiftet udbyder, og dermed mailadresse. Jeg kan stadig modtage på
den gamle adresse, men af en eller anden grund ikke sende.

Problemet er nu, at jeg har sagt ja til at sende en kvittering for
modtagelse af en e-mail på den gamle adresse, som outlook naturligvis vil
sende fra denne adresse. hvilket ikke kan lade sig gøre.

Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server, eller
sletter den kvittering der ikke kan sendes?

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

 
 
Max (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-04-07 07:02

Hej Søren

> Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server,
> eller sletter den kvittering der ikke kan sendes?

Du skifter bare "Server til udgående post" i din gamle mail konto til
den server din nye udbyder bruger.

--
Mvh Max



Søren Hjelholt (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 13-04-07 17:26

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:461f1cdc$0$2100
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:


>
> Du skifter bare "Server til udgående post" i din gamle mail konto til
> den server din nye udbyder bruger.
>

Det virker desværre ikke, uanset hvad jeg ændrer af indstillinger så fejler
den.

Jeg ville gerne finde en måde helt at slippe af med den
kvitteringsmeddelelse på, da den ikke længere er aktuel.

Jeg har gjort det før, men jeg kan f.... ikke huske hvordan.


--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

L.E.P. (14-04-2007)
Kommentar
Fra : L.E.P.


Dato : 14-04-07 15:00

13 Apr 2007 16:26:00 GMT, skrev "Søren Hjelholt"
<hjelholt@_nospam_hotmail.com> :

>"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:461f1cdc$0$2100
>$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:
>
>
>>
>> Du skifter bare "Server til udgående post" i din gamle mail konto til
>> den server din nye udbyder bruger.
>>
>
>Det virker desværre ikke, uanset hvad jeg ændrer af indstillinger så fejler
>den.
>

Du skal huske at sætte hak ved 'Min server kræver godkendelse' og
tilpasse indstillingerne med oplysningerne for din nye server - ellers
vil dem fra Indgående post automatisk blive benyttet, og de hører til
den gamle server.

>Jeg ville gerne finde en måde helt at slippe af med den
>kvitteringsmeddelelse på, da den ikke længere er aktuel.
>
>Jeg har gjort det før, men jeg kan f.... ikke huske hvordan.

Hvis det er Autosvar du tænker på, skal den slettes via din gamle
udbyders Webmail - Outlook kan ikke sende Autosvar.


Hilsen Lars


Bc (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 13-04-07 18:39


"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9910BE18BCF29hjelholtmaildk@212.242.40.170...
> Hej NG
>
> Jeg har et irriterende problem i outlook 2003.
>
> Jeg har skiftet udbyder, og dermed mailadresse. Jeg kan stadig modtage på
> den gamle adresse, men af en eller anden grund ikke sende.
>
> Problemet er nu, at jeg har sagt ja til at sende en kvittering for
> modtagelse af en e-mail på den gamle adresse, som outlook naturligvis vil
> sende fra denne adresse. hvilket ikke kan lade sig gøre.
>
> Spørgsmålet er nu, hvordan, skifter jeg afsenderadresse / server, eller
> sletter den kvittering der ikke kan sendes?
>
> --
> Søren Hjelholt
>
Hej
Har du kigget under Funktioner / Indstillinger / E-Mail-Indstillinger /
Registreringsindstillinger. Fjern markeringen i send altid svar.
--
mvh
Bc



Søren Hjelholt (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 13-04-07 20:21


>>
> Hej
> Har du kigget under Funktioner / Indstillinger / E-Mail-Indstillinger /
> Registreringsindstillinger. Fjern markeringen i send altid svar.


Den indstilling kender jeg godt.
Problemet er ikke at anmodningen sendes automatisk, det har jeg selv bedt
den om.
Problemet er som tidligere skrevet, at jeg ikke kan sende via den konto
mailen er modtaget på, og kvitteringen går derfor ikke igennem

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Max (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-04-07 20:36

Hej Søren

> Problemet er som tidligere skrevet, at jeg ikke kan sende via den
> konto mailen er modtaget på, og kvitteringen går derfor ikke igennem

Henter du via POP3 og sender via SMTP ?

--
Mvh Max



Søren Hjelholt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 16-04-07 18:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:461fdba3$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hej Søren
>
>> Problemet er som tidligere skrevet, at jeg ikke kan sende via den
>> konto mailen er modtaget på, og kvitteringen går derfor ikke igennem
>
> Henter du via POP3 og sender via SMTP ?
>

yep

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Max (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-04-07 07:14

Hej Søren

>> Henter du via POP3 og sender via SMTP ?

> yep

Ok, på den gamle konto lader du så POP3 serveren være den
gamle og sætter SMTP serveren fra din nye udbyder ind.

--
Mvh Max



Søren Hjelholt (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 17-04-07 21:38

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:462465a7$0$2089
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk in dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hej Søren
>
>>> Henter du via POP3 og sender via SMTP ?
>
>> yep
>
> Ok, på den gamle konto lader du så POP3 serveren være den
> gamle og sætter SMTP serveren fra din nye udbyder ind.
>

Det mente jeg at jeg også prøvet, det fik jeg bare endnu flere fejl.
Jeg kom så lige i tanke om at jeg selvfølgelige skulle ændre login på SMTP
serveren.

Det resulterer så i følgende fejl i stedet for:


Opgaven 'pop3.mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) :
'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber
for din konto. Serveren svarede: 530 5.7.0 Must issue a STARTTLS command
first c22sm1004674ika'

Og så fik jeg løst problemet alligevel. Brugte en gammel SMTP server, som
jeg troede jeg var slettet fra, men åbenbart ikke.

Tak til alle for input.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste