Apple Backup 3.1 på ny Mac?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-04-07 09:43

Hej alle,

Jeg har jo fået min nye MacBook Pro, som jeg er ved at sætte op, og der
ville jeg jo gerne bruge Backup 3.1, som jeg fik som en del af et
Dot-Mac abonnement.

Problemet er, at jeg valgte ikke at forlænge Dot-Mac abonnementet, da
det udløb her for nyligt. Og på den nye Mac ser Backup så, at jeg ikke
længere har et abonnement, og derfor kan det kun køre i demo-mode.

Jeg har prøvet at flytte mine indstillinger over, fra den gamle Mac til
den nye, men no dice.

Se nu ved jeg godt, at Backup er en del af Dot-Mac, og at man ikke kan
bruge det uden et sådant, det eneste der irriterer mig lidt er, at
Backup ville have kunnet fortsætte med at virke for evigt, hvis jeg
havde beholdt min gamle Mac.

Jeg ved ikke hvordan licens-rettighederne er. Hvis de er sådan, at man
ejer Backup når man en gang har købt Dot-Mac, så er det jo lidt træls.
Hvis Backup blot "lejes ud" af Apple, er der jo ikke noget at komme
efter.

En anden ting der irriterer mig lidt (ja, der er meget der irriterer
mig, jeg utaknemlige skarn :) er, at jeg mener jeg en gang oprettede en
ny bruger på den gamle Mac, og havde samme problem, men løste det på en
eller anden måde, jeg kan bare ikke huske hvordan.

Er der nogen der har et tip? Er der en skjult fil, man kan flytte over,
eller skal jeg holde op med at pive, og give 1000 kr. for et nyt
abonnement, blot for at kunne bruge mit foretrukne backup-værktøj?

Jeg ved godt der findes mange alternativer; rsync, SuperDuper!, CCC osv,
men jeg eeeelsker simpelthen Backup, jeg kan ikke gøre for det :)

Der er jo denne, men jeg synes det er lidt meget, og jeg er ikke helt
sikker på, jeg kan finde ud af det:

http://www.drijf.net/dototto/

Det kunne selvfølgelig også løses, ved at låne et Dot-Mac login fra en
ven i to minutter, indtil Backup havde set at man havde et abonnement,
men jeg har ingen venner, så det er ikke en løsning

Mon det er fordi jeg er sådan en Pivert, jeg ingen har?

Nej, alvorligt så er der selvfølgelig alternativer til Backup, men jeg
var virkelig vild med det, det havde det perfekte mix af funktioner, let
brug samt automatisering til mine behov.

Og hvis jeg må ofre et Dot-Mac abonnement så må jeg jo gøre det, jeg er
ikke den store software-pirat og mener man skal betale for noget man
bruger meget, det synes jeg sådan set bare jeg _har_ gjort for Backup?!

Hilsen Thomas

--
"We have a machine that is so fast,
it calculates an infinite loop in six seconds"

- Apple Computer Inc.