TDC bombardement
Fra : Rado

Dato : 11-04-07 14:37

Hej,

Jeg har den sidste uges tid kørt over dialup modem da min ADSL linje
er nede, og der har ikke været nogen problemer med det indtil nu. Men
nu idag når jeg logger på bliver jeg konstant bombarderet med pakker
fra TDC der trigger Norman Firewall - lige meget hvad jeg gør er jeg
nødt til at klikke mig igennem et utal af bokse som den her, for at få
forbindelse:

http://5-dimension.org/temp/tdc.gif

Jeg får altid forbindelse hvis jeg klikker ja til den første boks, men
der blive bare ved med at komme nye alligevel i en konstant strøm. Der
står også altid kun et nummer, i det her tilfælde "1197", så det er
umuligt at se hvad det er medmindre man klikker på "Details" så man
kan se IP adressen, og tjekke den. Og bare at klikke ja til det hele
betyder jo at alt muligt andet kan snige sig ind også.

Nogen der ved hvad der foregår, og hvad man stiller op?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Rado

Dato : 11-04-07 14:44

On Wed, 11 Apr 2007 15:36:32 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> lige meget hvad jeg gør er jeg
>nødt til at klikke mig igennem et utal af bokse som den her, for at få
>forbindelse:

>Jeg får altid forbindelse hvis jeg klikker ja til den første boks,

Ja det var lidt selvmodsigende, men det er altså den sidste linje der
gælder...

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-04-07 14:46

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> writes:

> Nogen der ved hvad der foregår, og hvad man stiller op?

Du beder din firewall om at tillade dig at lave dns-opslag mod din
udbyders dns-server.

//Makholm

Fra : Rado

Dato : 11-04-07 17:28

On Wed, 11 Apr 2007 15:45:54 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Du beder din firewall om at tillade dig at lave dns-opslag mod din
>udbyders dns-server.

OK, nu er det godtnok holdt op igen af sig selv. Siden jeg ikke har
lavet nogen ændringer i opsætningen her hverken før eller efter mon
det så ikke er TDC der har haft et midlertidigt problem?

Fra : Kent Friis

Dato : 11-04-07 17:36

Den Wed, 11 Apr 2007 18:28:03 +0200 skrev Rado:

> OK, nu er det godtnok holdt op igen af sig selv. Siden jeg ikke har
> lavet nogen ændringer i opsætningen her hverken før eller efter mon
> det så ikke er TDC der har haft et midlertidigt problem?

Det kan da ikke være TDC's problem at din PC (fuldstændig korrekt)
spørger deres navneserver.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-04-07 18:15

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> crashed Echelon writing

> Nogen der ved hvad der foregår, og hvad man stiller op?

Som Kent nævner er det din computer der laver DNS opslag.

Så hvis du vil kunne bruge domænenavne istedet for at huske IP-adresser er
den trafik nødvendig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rado

Dato : 11-04-07 18:33

On 11 Apr 2007 17:15:12 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Som Kent nævner er det din computer der laver DNS opslag.
>
>Så hvis du vil kunne bruge domænenavne istedet for at huske IP-adresser er

Jo men hvorfor begynder den så lige pludselig på det, når den ikke har
gjort det før? Et eller andet i firewallen der midlertidigt er gået
grassat eller lignende?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-04-07 18:42

> Jo men hvorfor begynder den så lige pludselig på det, når den ikke har
> gjort det før? Et eller andet i firewallen der midlertidigt er gået
> grassat eller lignende?

Måske fordi TDC annoncerer en ny DNS server end tidligere. Dine DNS
oplysninger kommer jo via DHCP fra TDC.

--
Bjarke Andersen