/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Problemer med EnergiMidt
Fra : Heidi Hansen


Dato : 11-04-07 10:50

Hej

Jeg har nu haft fiberbredbånd fra EnergiMidt i godt 1 år.

Først havde vi 10/10 mbit og det kørte godt det første halve år.

Hereftr cirka 1-2 gange om dagen stoppede forbindelsen/datatrafikken på
trods af at pppoe forbindelsen stadig var aktiv. Hvis vi så lukkede pppoe
forbindelsen og connectede igen - så virkede det igen. Dette skete oftest
hvis man downloadede med fuld skrue. Vi har testet med både anden router og
pc direkte til fiberboksen. (den er også blevet udskiftet ifb. en
opgradering af fibernettet)

Vi har skrevet flere gange til EnergiMidt med aldrig fået svar. Derfor
besluttede vi, at sætte hastigheden ned til 5 mbit (da vi har tv via fiber
også) - nu opstår fejlen kun et par gange om ugen.

Har andre de samme oplevelser med EnergiMidt?

Heidi Hansen



 
 
jesperydes@gmail.com (11-04-2007)
Kommentar
Fra : jesperydes@gmail.com


Dato : 11-04-07 20:05

For fuld skrue? Med P2P?
Jeg har oplevet noget lign. på fibernet når jeg har anvendt P2P
programmer, ikke med HTTP/FTP download. Jeg har en mistanke om at der
er lagt begrænsninger ind på Deres routere ang. begrænsning af
antallet af åbne forbindelser eller noget lign.

mvh
Jesper



On 11 Apr., 11:50, "Heidi Hansen" <h...@hotmail.com.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har nu haft fiberbredbånd fra EnergiMidt i godt 1 år.
>
> Først havde vi 10/10 mbit og det kørte godt det første halve år.
>
> Hereftr cirka 1-2 gange om dagen stoppede forbindelsen/datatrafikken på
> trods af at pppoe forbindelsen stadig var aktiv. Hvis vi så lukkede pppoe
> forbindelsen og connectede igen - så virkede det igen. Dette skete oftest
> hvis man downloadede med fuld skrue. Vi har testet med både anden router og
> pc direkte til fiberboksen. (den er også blevet udskiftet ifb. en
> opgradering af fibernettet)
>
> Vi har skrevet flere gange til EnergiMidt med aldrig fået svar. Derfor
> besluttede vi, at sætte hastigheden ned til 5 mbit (da vi har tv via fiber
> også) - nu opstår fejlen kun et par gange om ugen.
>
> Har andre de samme oplevelser med EnergiMidt?
>
> Heidi Hansen



Anders Mogensen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Mogensen


Dato : 14-04-07 17:55

> Har andre de samme oplevelser med EnergiMidt?
>
Vi har en erhvervsforbindelse som koster en del mere. Men er nu overhovedet
ikke imponeret. Vi oplever jævnligt nedbrud, mest i Energi Midt's eget net.
Man ringer ind og bliver stillet forkert om. Når man så får fejlmeldt
forbindelsen, bliver man overhovedet ikke informeret om hvad der er galt,
hvornår fejlen er løst, eller at fejlen er løst. Det var også sjovt at følge
med på deres hjemmeside. Først stod der at der kun var fejl hos private (et
stykke tid efter jeg havde ringet), så stod der efter et stykke tid at det
også berørte erhvervskunder, nå.... Fejlen blev først skudt over på deres
leverandør, efter en time eller 2 blev det ændret til en fejl hos dem selv.

Vi kan desværre ikke få andre hurtigere forbindelser der hvor firmaet ligger
PT, men var det muligt, havde jeg skiftet. Har været rigtig glad for vores
fall back linie rigtig mange gange...

Mvh Anders Mogensen



Heidi Hansen (28-05-2007)
Kommentar
Fra : Heidi Hansen


Dato : 28-05-07 09:29

Hej

Jeg vil lige smide en lille update på vores problemer med forbindelsen.

Ikke en gang siden 20/4 er vi blevet smidt af nettet :) (kun en gang, hvor
alle EM-brugere ikke kunne komme online)

Fint... Vi håber det fortsætter :)

Heidi



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste