Bullguard
Fra : SB

Dato : 08-04-07 20:05

I øjeblikket bruger jeg Bullguard 7.0, hvor der er indbygget firewall,
spamfigther og anti spyware osv.

Problemet er at jeg bruger Thunderbird som mail program og der virker
bullguard ikke til kun Outlook, min licens udløber om 50 dage, så
spørgsmålet er hvilket program skam man bruge?

Har før bruge AVG og Zonealarm gratis versioner, men det rareste ville
være et program der havde det hele til en rimeligt pris.

Ved godt at fordi man har købt nogle programmer er det ikke givet at de
er 100% sikker over for alt på nettet. Har været inde og kikke på
deaktivering af tjenester og har også slået dem fra, og alm sund fornuft
er også en god ting.

Er ikke specielt interesseret i Norton Antivirus programmer, da jeg har
indtryk af at de er for dyre i forhold til det de kan, har også tænkt på
Norman ikke ville være en godt ide.

Håber at det er uddybende nok og rimeligt forståligt, på forhånd tak.

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : Betina Andersen

Dato : 08-04-07 21:43

SB skrev:
> [...]
> bullguard ikke til kun Outlook, min licens udløber om 50 dage, så
> spørgsmålet er hvilket program skam man bruge?

Jeg har tidligere kørt med BG og ingen problemer haft, har så fået en
Kaspersky Internet Suite - den virker fint og nupper de mails med virus
mm i som den kan, jeg bruger også TB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 00:24

Den 08-04-07 21.04 skrev SB følgende:

> [...]
> bullguard ikke til kun Outlook, min licens udløber om 50 dage, så
> spørgsmålet er hvilket program skam man bruge?

Hvis du bruger Thunderbird er der ingen grund til at bruge ovenstående,
i hvert fald ikke hvis vi nøjes med at sammenligne med Outlook.
Firewallen gør umiddelbart ingen forskel i forbindelse med
mailprogrammet. Du har indbygget spamfilter i Thunderbird, og så vidt
jeg ved, er det bedre end SpamFighter. Og du får ikke installeret
spyware via Thunderbird, medmindre du selv installerer det.

Du får heller ikke installeret virus via Thunderbird, medmindre du selv
installerer virussen. Hvis du vil sikre dig mod at komme til at
installere virus, kan du enten satse på, at Bullguard fanger virussen i
forbindelse med installationen af den, eller du kan gå tilbage til AVG
eller bruge et andet program, der virker sammen med Thunderbird, og som
dermed kan scanne de indkomne mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : SB

Dato : 09-04-07 09:04

Tak for svarene.

Det kan godtvære at jeg beholder Bullguard og at de engang i fremtiden
ændre den til også at kunne scanne mail's, når man bruger Bullguard.

Fra : Thomas

Dato : 09-04-07 10:50

SB skrev:

> Problemet er at jeg bruger Thunderbird som mail program og der virker
> bullguard ikke til kun Outlook, min licens udløber om 50 dage, så
> spørgsmålet er hvilket program skam man bruge?

Bullguard virker da fint sammen med Thunderbird, så længe du bruger pop3
protokollen skal den nok scanne dine indkomne emails.

Hvorfor antager du at den ikke gør det?

Læs evt under Antivirus > Emailbeskyttelse her:
http://www.bullguard.com/minisite/productinfo.aspx

Fra : SB

Dato : 09-04-07 11:09

Thomas skrev:

> Bullguard virker da fint sammen med Thunderbird, så længe du bruger pop3
> protokollen skal den nok scanne dine indkomne emails.
>
> Hvorfor antager du at den ikke gør det?

Fordi jeg ikke får muligheden for det og har brugt support hos Bullguard
og der fik svaret at den ikke virkede sammen med Thunderbird.

I den gamle version 6.0 virkede det godt nok, men ikke i den nye version.

Fra : Thomas

Dato : 09-04-07 14:29

SB skrev:

> Fordi jeg ikke får muligheden for det og har brugt support hos Bullguard
> og der fik svaret at den ikke virkede sammen med Thunderbird.
>
> I den gamle version 6.0 virkede det godt nok, men ikke i den nye version.

Ja, det kan man da kun undres over at deres support fortæller, når de
specifikt skriver at den understøtter Thunderbird på deres hjemmeside.

Du kan evt. hente eicar testfilen og sende en email til dig selv med den
vedhæftet. Du får muligvis ikke lov da Bullguard jo vil reagere på den
når du henter den.

http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Du nævner i din signatur hvordan jeg kan sende en mail til dig. Jeg vil
gerne sende dig en testfil så du kan se om Bullguard reagerer, for jeg
kan ikke forstå hvis den ikke skulle scanne din post hvis Bullguard
ellers er korrekt installeret.

Fra : SB

Dato : 09-04-07 16:50

Thomas skrev:

> [...]
> gerne sende dig en testfil så du kan se om Bullguard reagerer, for jeg
> kan ikke forstå hvis den ikke skulle scanne din post hvis Bullguard

Tak du må meget gerne sende en mail.

Når jeg sætter den til at scanne mail, søger den kun i den mappe, som
Outlook plejer at have mailen liggende, og der ligger mine mails ikke.

Har sendt en ny mail til support, for at høre om de har planer om at
ændre Bullguard i fremtiden, så den også virker med Thunderbird, men har
ikke fået svar endnu.

Fra : Thomas

Dato : 09-04-07 17:01

SB skrev:

> Tak du må meget gerne sende en mail.

Jeg sender en mail til dig med emnet "Bullguardtest" og testfilen eicar
vedhæftet om 2 minutter. Den skulle Bullguard gerne reagere på mens den
er på vej til din indbakke.

Det vigtigste er vel også at den scanner indkomne mails, hvis du vil
scanne mappen hvor Thunderbird gemmer dine mails kan du vel vælge den
manuelt under en alm. skanning?

Fra : Thomas

Dato : 09-04-07 17:04

Mail afsendt