VPC + Windows?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 18:02

Jeg har lige erhvervet mig en VPC 7 med tilhørende Windows XP Home
Editon inkl. SP2....

Nu er jeg af flere blevet frarådet at bruge XP Home SP2 og istedet bruge
XPPro...

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål...
1, Er XPPro så meget bedre end XPHome?
2, Hvad med problemerne med 'Shared Disks' i VPC, - er det løst i ver.
7.x? - Problemerne er der stadig i VPC 5.x og 6.x, som er de nyeste, jeg
hidtil har prøvet.
3, Hvad med 'netværksdrift' mellem VPC+OS X+OS 9.x - Er det stadig noget
bøvlet at få til at fungere ordentlig? - Det fungerer fint med
Win98sr2US i Softwindows under OS 9.x...
4, 'The $1 million dollar question' - Kan Vista Home eller Home Premium
installeres på VPC 7.0.2?
5, Hvad med iMate + Apple Extended II ISO tastatur under OS X+VPC?

mvh. Erik Richard
<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 18:04

> 4, 'The $1 million dollar question' - Kan Vista Home eller Home Premium
> installeres på VPC 7.0.2?

Don't try ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 18:53

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> 1, Er XPPro så meget bedre end XPHome?

Der er EN facilitet som er guld værd for menigmand også - nemlig
Remote Desktop (fjernskrivebord), som kører rigtigt, rigtit godt. Det
er GULD på maskiner i kælderen og sårn.

Herudover er det vist især ting der er relevante for steder som putter
computere i domæner, med central styring af altmuligt.

> 4, 'The $1 million dollar question' - Kan Vista Home eller Home
> Premium installeres på VPC 7.0.2?

Jeg kan garantere dig at du ikke får alt øjegejlet med. Vista er
særdeles krævende, så måske kan du lirke det ind, men sjovt er det
ikke.

Vil du køre Vista, så køb en ny pc.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 19:04

> Vil du køre Vista, så køb en ny pc.

En Intel DuoCore kan nu også være med, især hvis man bruger BootCamp for
at starte det ... jeg så faktisk det norske reklamespot for Vista kørt
på en MacBook Pro ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 20:52

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> En Intel DuoCore kan nu også være med, især hvis man bruger BootCamp
> for at starte det ... jeg så faktisk det norske reklamespot for
> Vista kørt på en MacBook Pro ...

I denne sammenhæng er en ny Mac også en PC.

Har dog en formodning om at Erik agter at afvikle virtual PC på
PowerPC platformen, hvilket var hvad jeg forholdt mig til.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 21:16

> I denne sammenhæng er en ny Mac også en PC.
>
> Har dog en formodning om at Erik agter at afvikle virtual PC på
> PowerPC platformen, hvilket var hvad jeg forholdt mig til.

Hvis det er det han vil, så må han opgive igen. virtualPC kan ganske
simpelt ikke køre på Intel-platformen. Istedet må han bruge Parallels
som ikke emulerer men fungerer som en virtuel maskine.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 22:04

> [...]

> simpelt ikke køre på Intel-platformen. Istedet må han bruge Parallels
> som ikke emulerer men fungerer som en virtuel maskine.

Jeg tror ikke du har læst hele tråden før du svarede.

Erik har KØBT VPC og vil køre det på sin PowerPC maskine og spørger
til at afvikle vista i en virtuel maskine (hov, der er noget med
licenser - det tror jeg ikke han må/kan).

Jeg siger til Erik at det nok ikke vil køre godt, og han nok bør
overveje at købe en ny PC (her skrev du så mac) at gøre det på i
stedet - altså ikke køre virtual pc, men køre Vista direkte.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 23:16

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> til at afvikle vista i en virtuel maskine (hov, der er noget med
> licenser - det tror jeg ikke han må/kan).

Til Vista? - Nej, og jeg har heller ikke købt den. Problemet er jo, om
Vista i det hele taget kan installeres på VPC. Teoretisk skulle det
kunne lade sig gøre, da den virtuelle Windows harddisk C er til 32bits,
og Vista findes jo i både 32 og 64 bits udgave. Så det er spørgsmål om
'hardwareemuleringen på C disken...

Mht. WinXP, så har jeg licens til både den og VPC. - Jeg har ikke
noget imod at bruge kopier/låne, når jeg vil teste noget, men jeg har
det princip, at når det skal bruges til arbejdsbrug, skal det være
lovlig registreret. - Jeg har faktisk fået lovning på at kunne låne en
Vista Home Premium, hvis det kan installeres - bare for at prøve det...

> Jeg siger til Erik at det nok ikke vil køre godt, og han nok bør
> overveje at købe en ny PC (her skrev du så mac) at gøre det på i
> stedet - altså ikke køre virtual pc, men køre Vista direkte.

Ihvertfald vil jeg ikke ofre penge på Vista, før jeg véd, om det vil
køre - og det i en rimelig hastighed....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 06:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> kunne lade sig gøre, da den virtuelle Windows harddisk C er til 32bits,
> og Vista findes jo i både 32 og 64 bits udgave. Så det er spørgsmål om

emulering af directX 9 er også et problem, jeg tvivler på at det kan
lade sig gøre.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 21:46

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> I denne sammenhæng er en ny Mac også en PC.

Her tager du fejl Thorbjørn... En Mac vil altid være en Mac - uanset
hvilke hardwaredele, der sidder i den.

> Har dog en formodning om at Erik agter at afvikle virtual PC på
> PowerPC platformen, hvilket var hvad jeg forholdt mig til.

Ihvertfald indtil videre... Om jeg så springer på DualCore eller går
direkte på en MacPro senere, véd jeg ikke endnu. Det kommer jo også an
på, om rygterne om nye og billigere MacPro kommer til at holde stik. -
Og nu, hvor jeg er blevet til en alm. privatperson, så skal jeg jo også
tænke på økonomien, - der er jo ikke længere noget at trække fra eller
afskrive...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 22:10

> Her tager du fejl Thorbjørn... En Mac vil altid være en Mac - uanset
> hvilke hardwaredele, der sidder i den.

Jeg kan godt høre at det med at køre Microsoft Windows på din Mac,
ikke er det du synes er det mest tillokkende i denne verden.

I min verden er det basalt set ligemeget, og Windows kører på en PC
(som bare er lavet af Apple).

Jeg tror OS X + Windows under Parallels/vmware bliver killerscenariet
for Microsoft - ligesom DOS-boksen under Windows 95/98. Man kan køre
gamle og nye programmer sammen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 23:21

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg kan godt høre at det med at køre Microsoft Windows på din Mac,
> ikke er det du synes er det mest tillokkende i denne verden.

Absolut ikke! - Men det er nødvendig for mig - både til konvertering og
til at køre noget bestemt netværkssoftware til lukkede netværk...

> [...]
>
> Jeg tror OS X + Windows under Parallels/vmware bliver killerscenariet
> for Microsoft - ligesom DOS-boksen under Windows 95/98. Man kan køre

- Og det kræver en Intel-baseret Mac... Jvf. tidl. indlæg, så skal jeg
jo nu også tænke på privatøkonomien. - Ellers stod der allerede en
MacPro her istedet for 2 af mine QuickSilver...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 23:45

> [...]

> jo nu også tænke på privatøkonomien. - Ellers stod der allerede en
> MacPro her istedet for 2 af mine QuickSilver...

Kan du ikke leve med en Mac mini indtil du får sponseret en af de der
8-kerne dimser der blev frigivet forleden?

Får den "Nok" RAM tror jeg godt den kan klare dine umiddelbare behov.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-07 00:06

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kan du ikke leve med en Mac mini

MacMini? - hvad er det for noget.? - Hvis du tænker på den dér lille
hvide 'madkasse', så nej. Den er for spinkel bygget og det vil desuden
kræve indkøb af dyre eksterne harddiske. De små 2.5" diske holder ikke i
længden til rimelig hårdt arbejde som fx. tung lydredigering, men OK,
til systemet er de nok gode nok... - Nej, jeg stoler ikke på hardware,
der er så småt, og som ikke er lavet specielt til fx. bærbare. Hvis
Apple havde valgt at bruge samme komponenttyper som i fx. MacBook /
MacBook Pro, så ville jeg nok mene, at holdbarheden vil være bedre.

> indtil du får sponseret en af de der
> 8-kerne dimser der blev frigivet forleden?

Hehe. - Så du kan komme og låne den, når du skal have
redigeret/renderet dine hjemmevideoer - eller lege med Linux..

> Får den "Nok" RAM tror jeg godt den kan klare dine umiddelbare behov.

Tja, nok til alm. 'skrivemaskinebrug' og internet, men absolut ikke til
lydredigering...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 06:11

> [...]

> Apple havde valgt at bruge samme komponenttyper som i fx. MacBook /
> MacBook Pro, så ville jeg nok mene, at holdbarheden vil være bedre.

sjovt nok er det netop det de har. 945GM bundkort osv.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-07 08:10

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> [...]

Det er jo en Mac, og Apple har designet hardwaren specielt til at være
så lille.

Jeg ville godt have sårn en stående på mit kontor da.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-07 08:57

> Det er jo en Mac, og Apple har designet hardwaren specielt til at være
> så lille.
>
> Jeg ville godt have sårn en stående på mit kontor da.

Jeg har set mange G5'ere med døde strømforsyninger, dårlige bundkort
etc. Men har dog aldrig set en Mini med den slags problemer. Og de
fleste af dem jeg har med at gøre kører stort set 24/7 og bliver brugt
til ganske krævende opgaver ... så ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-07 09:51

> [...]

> til fx. bærbare. Hvis Apple havde valgt at bruge samme komponenttyper
> som i fx. MacBook / MacBook Pro, så ville jeg nok mene, at

Jeg mente jeg havde svaret på dette indlæg, men det mener min
nyhedslæserikke. Jaja, ikke noget problem da.

Jeg tror alt andet lige at dine erfaringer med 2½ tomme diske er ved
at være historie - jeg synes generelt de kører godt (givet naturligvis
et ordentligt hul ud). Herudover er der jo ikke noget til hinder for
at proppe diskene i en af dine eksisternede maskiner og så køre via
gigabitnet.

> Hehe. - Så du kan komme og låne den, når du skal have
> redigeret/renderet dine hjemmevideoer - eller lege med Linux..

Fx ja :) Lege med linux kan jeg nu godt i forvejen - mit behov er
rigeligt dækket af de ting jeg allerede har i huset.

> Tja, nok til alm. 'skrivemaskinebrug' og internet, men absolut ikke
> til lydredigering...

Prøv nu at lade det komme an på en prøve - skovl noget RAM i og se
hvad der sker.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Bruno

Dato : 09-04-07 19:08

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der er EN facilitet som er guld værd for menigmand også - nemlig
> Remote Desktop (fjernskrivebord), som kører rigtigt, rigtit godt. Det
> er GULD på maskiner i kælderen og sårn.

Hvis Remote Desktop er guld, så er VNC gratis guld.

I mine øjne er der ingen grund til at anskaffe en XP Pro fremfor en
Home, medmindre der er tale om en ubrugt licens der kan fås gratis.

> Herudover er det vist især ting der er relevante for steder som putter
> computere i domæner, med central styring af altmuligt.

Der er vist lidt begrænsninger i Home mht. hvad man kan dele på
lokalnettet, men på en Virtuel maskine kan det næppe være af den store
betydning.

> Jeg kan garantere dig at du ikke får alt øjegejlet med. Vista er
> særdeles krævende, så måske kan du lirke det ind, men sjovt er det
> ikke.

Vista vil gerne havde 2 GB ram for at køre fornuftigt og jeg oplever det
som et OS man har forsøgt at gejle op, altså ligesom når en bil får
striber, skørter og den slags uden der røres ved motoren. Medmindre man
har en monster PC og kun vil bruge software lavet til Vista, så er det
bare at bede om problemer.

> Vil du køre Vista, så køb en ny pc.

Eller endnu bedre - vent til der er minimum en Service Pack og software
skrevet til den "nye" platform.

Mvh
Bruno

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 20:59

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> Hvis Remote Desktop er guld, så er VNC gratis guld.

Desværre ikke enig - fælles clipboard og tilgang til diske "på tværs",
samt meget bedre skærmopdagering, gør altså remote desktop betydeligt
meget bedre at _arbejde_ med end VNC.

> Der er vist lidt begrænsninger i Home mht. hvad man kan dele på
> lokalnettet, men på en Virtuel maskine kan det næppe være af den store
> betydning.

Det ved man aldrig - det afhænger af infrastrukturen. Jeg regner dog
ikke med Erik har det store apparat i sving.

> Eller endnu bedre - vent til der er minimum en Service Pack og
> software skrevet til den "nye" platform.

Jeg er efterhånden overbevist om at den eneste grund til at Vista
overhovedet er skubbet igennem er af hensyn til Blue-Ray/Den anden
standard og at underholdningsbranchen ikke vil have menigmand
kopierer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 21:16

Bruno wrote:

> Hvis Remote Desktop er guld, så er VNC gratis guld.

Der er jo nu indbygget 'remoteDesktop' i OS X. - Det bruger jeg da
jævnligt...

> I mine øjne er der ingen grund til at anskaffe en XP Pro fremfor en
> Home, medmindre der er tale om en ubrugt licens der kan fås gratis.

Jeg vil godt give penge for noget, jeg véd, vil fungere efter hensigten.
- Og så har jeg da set nogle få gange, at der er nogen, der har ønsket
at bytte en XPPro til en XPHome...

> Der er vist lidt begrænsninger i Home mht. hvad man kan dele på
> lokalnettet, men på en Virtuel maskine kan det næppe være af den store
> betydning.

Mht. netværk, så behøves der ikke være de store ting i den Windows, jeg
skal bruge. Men der er nogle begrænsninger i XPHome med de indbyggede
hjælpeværktøjer til synshandicappede. Talestyring er fx. ikke med,
hvilket det er i XPPro. På XPHome skal man så have fx. Jaws for Windows,
men det kan jeg måske få gennem Dansk Blindesamfund, så det er heller
ikke særlig afgørende.

De af mine venner, der har kørt med både XPHome og XPPro hævder alle som
én, at XPPro er væsentlig hurtigere og mere stabil end XPHome, - og det
er det, jeg går efter.

> [...]
> striber, skørter og den slags uden der røres ved motoren. Medmindre man
> har en monster PC og kun vil bruge software lavet til Vista, så er det

CPU hastigheden bliver nok ikke et problem. - Såvidt jeg kan forstå MS's
sider omkring VPC, så vil en VPC 7.x kunne emulere ca. en 14-1600mhz P4
på min Dual G4/1,8ghz eller omk. 1000mhz P4 på den lille Dual G4/1,4ghz.
Det er rigeligt til mit brug... Men RAM vil sætte en stopper for Vista,
da jeg kun kan have 1,5gb, og svjv. kan VPC kun sættes til at bruge
512mb internt / 768mb fysisk på en maskine med 1,5gb...

> Eller endnu bedre - vent til der er minimum en Service Pack og software
> skrevet til den "nye" platform.

Hm, - jeg vil primært komme til at bruge Abiword, OpenOffice - måske
MSOffice + AmiWordPro, samt lidt handicapsoftware og test af ditto.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 22:02

> [...]

> De af mine venner, der har kørt med både XPHome og XPPro hævder alle
> som én, at XPPro er væsentlig hurtigere og mere stabil end XPHome, -

Interessant udmelding. Undrer mig at de har den oplevelse, men tror
dig da.

> [...]
> sætte en stopper for Vista, da jeg kun kan have 1,5gb, og svjv. kan
> VPC kun sættes til at bruge 512mb internt / 768mb fysisk på en

Dual i lige den her sammenhæng tror jeg ikke gør nogen forskel. Pyt,
når du får XP ind, kan du spørge den hvor hurtigt den tror det går, og
så må du gerne melde tilbage.

Mht RAM'en så er det forståeligt nok - OS X skal have sit, VPC skal
have sit og så er der ikke så meget tilbage.

> Hm, - jeg vil primært komme til at bruge Abiword, OpenOffice - måske
> MSOffice + AmiWordPro, samt lidt handicapsoftware og test af ditto.

Det er jo ikke noget der stiller de uhæmmede krav. Lad som sagt høre
hvad du når frem til.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 06:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Der er jo nu indbygget 'remoteDesktop' i OS X. - Det bruger jeg da
> jævnligt...

tro mig du kommer ikke til at bruge RDP sessioner til din VCP box.

> De af mine venner, der har kørt med både XPHome og XPPro hævder alle som
> én, at XPPro er væsentlig hurtigere og mere stabil end XPHome, - og det
> er det, jeg går efter.

Der er ingen forskel på det.

> [...]
> sider omkring VPC, så vil en VPC 7.x kunne emulere ca. en 14-1600mhz P4
> på min Dual G4/1,8ghz eller omk. 1000mhz P4 på den lille Dual G4/1,4ghz.

regn nærmere med at du får noget der svarer til max en 300Mhz pentium
på dine boxe. Det er ikke sjovt at køre XP på. Jeg har droppet VPC på
jobbet og rpd'er istedet til en gammel bærbar P3 800 med XP. Der er en
verden til forskel, selvom jeg kun bruger windows til en række
webapplikationer og notes administrator.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-07 08:16

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> tro mig du kommer ikke til at bruge RDP sessioner til din VCP box.

Hvorfor ikke? VIrker det ikke ordentligt, eller hva?

> [...]
> verden til forskel, selvom jeg kun bruger windows til en række
> webapplikationer og notes administrator.

Ikke engang hvis man slår alt øjegejlet fra? I min erfaring kan XP
klare sig med meget lidt CPU kraft, men elsker spandevis af RAM.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 22:37

> Hvorfor ikke? VIrker det ikke ordentligt, eller hva?

Det virker fint, men det er afsindigt langsomt. Typisk bruger jeg det
til at afvikle webbasserede java eller activex applikationer, notes
admin. Med henblik på support starter jeg en sjælden gang en outlook
klient eller word hvis jeg ikke frit fra hukommelsen kan huske en
menuplacering i forhold til Mac Office.

Derudover er det ikke en applikation jeg planlægger at jeg skal bruge,
dvs jeg skal vente 5-10 minutter på at den starter, scanner virus,
henter polycies osv. Eller vente 5-10 minutter på at få den swappet ud
af hukommelse (sidst på dagen kan man nå en smøg og et spil bordtennis
imes man venter)

> Ikke engang hvis man slår alt øjegejlet fra? I min erfaring kan XP
> klare sig med meget lidt CPU kraft, men elsker spandevis af RAM.

mja, jeg har råd til at give den 256-384MB af min ene GB på en 1.5GHz
PB G4 med en moderne 5400rpm disk med 16MB cache.
VPC er ikke smtp aware, dvs jeg har den samme CPU kraft til rådighed som
Erik og væsentlig højere hukommelses båndbrede end Erik har på sine
opgraderede G4'ere. ALT øjegøjemøjet er slået fra.

Til sammenligning flyver en identisk XP installation (m. forbe hold for
drivere) på en T21 med 800Mhz P3, 256MB ram og en mikroskopisk 4200rpm
disk af ældre dato.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-04-07 06:12

> [...]

> admin. Med henblik på support starter jeg en sjælden gang en outlook
> klient eller word hvis jeg ikke frit fra hukommelsen kan huske en

Ok, noget som alt andet lige kræver en del af CPU'en (Java hopper på
tungen for at sætte farten op).

Det er ganske interessant at høre rigtige erfaringer med den slags.

> Til sammenligning flyver en identisk XP installation (m. forbe hold for
> drivere) på en T21 med 800Mhz P3, 256MB ram og en mikroskopisk 4200rpm
> disk af ældre dato.

Det bekræfter bare at VPC lider under at PowerPC-arkitekturen åbenbart
ikke er god at emulere x86 med.

Jaja, man kan komme langt med en gammel kasse i et hjørne.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 20:55

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der er EN facilitet som er guld værd for menigmand også - nemlig
> Remote Desktop (fjernskrivebord), som kører rigtigt, rigtit godt. Det
> er GULD på maskiner i kælderen og sårn.

Hm, se det er da noget, jeg kan få brug for... - Også fordi en af mine
venner har adgang til at kunne hente sofwareopdateringer hos mig. - Og
det er selvfølgelig både Apple Remote Desktop og Microsofts egen Remote
Desktop, - går jeg ud fra?

> [...]
>
> Jeg kan garantere dig at du ikke får alt øjegejlet med. Vista er
> særdeles krævende, så måske kan du lirke det ind, men sjovt er det

Jeg er nu heller ikke interesseret i at give ret meget for den, men jeg
har set, at de allerede udbydes i brugtsalg til omk. 6-700kr. for Vista
Home Edition, ca. 800 for Premium, og omk. 1200kr. for Vista Pro...

En af mine venner fik sig i øvrigt en lille overraskelse her lige før
påske, da han fik en pakke fra HP. Den indeholdt ganske enkelt en fuld
Vista Home Premium Mediacenter Edition, - sendt som en gave fra HP...
Han har partitioneret en disk, så han har mulighed for både XP og Vista.
Han er ikke særlig 'nørdet', men påstår, at Vista er nemmere for ham at
finde ud af end XP Mediacenter Pro, som han hidtil har kørt med. Han
siger også, at Vista ligner mere Mac OS X i både brugerflade og
'betjening' end XP...

> Vil du køre Vista, så køb en ny pc.

Ikke tale om!!! - Så vil jeg hellere sælge mine 3 QuickSilver og så købe
en MacPro med 4gb RAM, 4x500gb HD og installere BootCamp... Men de 3 kan
nok ikke dække indkøb af bare en enkelt af de 'små' Macpro, selvom mine
QS er rimeligt godt udstyrede. - Men en MacPro vil så til gengæld
give mig ÉT kæmpeproblem... Såvidt jeg er orienteret, vil den ikke
understøtte iMate, så det vil ikke være muligt at bruge Apples Extended
II ISO tastaturerne. - Her er jeg blevet 'narkoman' og kan ikke vænne
mig til at bruge andet, selvom jeg har prøvet mange nu...

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 09-04-07 21:44

> [...]
> II ISO tastaturerne. - Her er jeg blevet 'narkoman' og kan ikke vænne
> mig til at bruge andet, selvom jeg har prøvet mange nu...

iMate kører ganske fint med adb-mus og tastatur på en macbook så det
ville undre mig hvis den ikke også kunne bruges på en MacPro - iMate'en
fungerer jo sågar i windows

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-07 21:51

Tak Jørgen, så er den hurdle væk, - men kan du så ikke lige forære mig
35.000 til en ny MacPro..?
mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-07 19:45

> 4, 'The $1 million dollar question' - Kan Vista Home eller Home Premium
> installeres på VPC 7.0.2?

Hvorfor ville du dog det ? Hvis XP kører langsomt under VPC så vil jeg
slet ikke tænke på hvordan Vista ville køre ... don't do it

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-07 19:58

> [...]

> XPPro...

> I den forbindelse har jeg et par spørgsmål...

Du har intet at bruge XP pro til da du ikke har en DC/PDC.

> [...]
> hidtil har prøvet.
> 3, Hvad med 'netværksdrift' mellem VPC+OS X+OS 9.x - Er det stadig noget

Det fungerer fint du, kan vælge mellem at lade din VPC blive nattet
bag mac's IP adresse eller få en ekstra MAC på din mac's netværk.

> 4, 'The $1 million dollar question' - Kan Vista Home eller Home Premium
> installeres på VPC 7.0.2?

dunno men det vil være stinkende langsomt.

> 5, Hvad med iMate + Apple Extended II ISO tastatur under OS X+VPC?

tastatur er tastatur, du skal undlade at lade VPC overtage USB enheden.