GeForce 6100 integreret grafikkort Good/Ba~
Fra : Thomas

Dato : 10-04-07 13:29

Hej.

Jeg er ikke den store haj mht. at vide hvad man bør have af grafik kort, og
vil i den forbindelse gerne høre hvad jeres vurdering er af et Integreret
grafikkort af typen NVIDIA GeForce 6100.

Hvis jeg med fordel kunne købe noget andet og bedre til 600-1000Kr., så
ville det jo nok kunne indgå i fremtidige ønsker..

Mit behov er at spille, ikke nødvendigvis i vildeste opløsning, men dog
alligevel...
Jeg kommer fra en 800Mhz PC med et gammelt Geforce 4 kort, så alt vil jo
mærkes som en forbedring, og da jeg nu har fået en fin ny maskine som i
øvrigt har fornuftige data, så ville det jo være tillokkende at få et godt
grafik kort også.
I øvrigt er den nye Pc med Vista og jeg regner da bestemt med at det er
Pci-e.(Acer aspire T180).

Hvad siger I ?
Skal jeg beholde mit integreret grafik kort, eller skynde mig ud og købe et
andet ?

Thomas.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-04-07 14:52

Thomas wrote:

> [...]
> godt grafik kort også.
> I øvrigt er den nye Pc med Vista og jeg regner da bestemt med at det er

Jeg gav ca. 400 for et GF 6200 PCIe i efteråret, så dine 600 - 1000 kr burde
kunne give dig en hel del ekstra power.

Mener, uden at være sikker, at 6100 og 6200 har samme performance og
forskellen ligger i at 6100 er integreret i chipsettet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-04-07 15:00

Lasse Jensen wrote:

> [...]
>
> Mener, uden at være sikker, at 6100 og 6200 har samme performance og
> forskellen ligger i at 6100 er integreret i chipsettet.

Og så iøvrigt... brug futuremark's result database til at sammenligne.

http://service.futuremark.com/orb/projectsearch.jsp

Søg på 3Dmark03, da der ikke er mange resultater på det chipsset med de
nyere udgaver.

En hurtig søgning viser at selv et 6200 er en hel del hurtigere end et 6100,
så jeg tog fejl i mit tidligere postulat

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-04-07 16:58

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pci-e.(Acer aspire T180).
>
> Hvad siger I ?
> Skal jeg beholde mit integreret grafik kort, eller skynde mig ud og købe

Køb et Geforce 7600 GS (SILENT).
De kan fås fra 700,- og de giver en fin ydelse.
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal100=207625&Direction97=2&Sorted97=&Equal31282=&Direction102=2&Sorted102=&Direction743=2&Sorted743=&Direction937=2&Sorted937=&Direction27034=2&Sorted27034=&Direction671=2&Sorted671=&Equal31283=&True1912=&Trueval1912=28196&True28869=&Trueval28869=117616&True1914=&Trueval1914=28199&True26090=&Trueval26090=98064&True1910=&Trueval1910=28191&True28706=&Trueval28706=115930&Submit.x=24&Submit.y=10

..
Du kan sammenligne et 6200 med et 760GS her(og andre kort)
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=542&model2=531&chart=225

Jeg går ud fra at der PCI-Express port på bundkortet??

Jeg overvejer selv at skifte mit støjende 6600GT ud med et 7600GS passivt
kølet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-04-07 23:37

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for et par fine links.
> De er blevet studeret, og giver stof til eftertanke.
> Håber bare sådan et 7600GS så er "Vista godkendt"..

Det er ihvertfald "Vista Ready", det står på kassen til mit 7600GS og det er
"kun" AGP.
Jeg har kun prøvet betaen af Vista og det kørte glimrende med mit kort.

Mvh
Benjamin

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 11-04-07 16:58

> [...]
>
> Hvis jeg med fordel kunne købe noget andet og bedre til 600-1000Kr., så
> ville det jo nok kunne indgå i fremtidige ønsker..

Du skal have et andet GFX, men hvilke spil spiller du?

Fra : Thomas

Dato : 11-04-07 18:57

> Du skal have et andet GFX, men hvilke spil spiller du?

Hej.

Ja, jeg kan forstå at det nok er vejen frem med noget andet.
Hvilke spil jeg spiller er lidt svært at svare på, da jeg undertiden har
holdt mig fra de nyere spil netop pga. min manglende maskinkraft, men spil
som CS, Half life mm har altid været gode at slå et par timer ihjel med.
Så det er nok sådan nogen FPS som skal udforskes i en mere tidssvarende
udgave.

Thomas.

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-05-07 17:56

> [...]
> som CS, Half life mm har altid været gode at slå et par timer ihjel med.
> Så det er nok sådan nogen FPS som skal udforskes i en mere tidssvarende

Hvis du kommer fra et GF4 MX så er 6100 en lille forbedring. Hvis du derimod
har et GF 4 TI4200-4600, så er det mindst en halvering af ydelsen.