Hjælp til 6800GT!
Fra : Per Jensen

Dato : 09-04-07 11:11

Hej!

Jeg har en lidt pudsig forespørgsel, og jeg håber virkelig at nogen er
villig til at hjælpe mig her!

Jeg har købt et brugt 6800GT PCIe som defekt - manden havde rykket en
kondensator af printet, og det havde grafikfejl. Den fik jeg hurtigt sat
på igen, og det hjalp ikke, der var stadig grafikfejl i BIOS. en tur i
SMD ovnen og reheate rammene så virkede det igen.

Problemet er, at lysdioden på kortet slukker kort efter boot, og jeg får
fejlvinduer i "dåse"

Anyway, jeg finder ud af at en skruetrækker er smuttet ned i en af de
små BGA-fetter på boardet, det havde sælger intet nævnt om, det sker jo
ikke af sig selv.... (Sigh!)

Anyway, da mit kort er bygget med 3 FET'er kører den trefaset drift,
dvs. at de 3 FET'er kører på skift i 33% dutycycle.

Mit kort findes i en udgave med kun 2 FET'er og clocket lidt lavere
muligvis. jeg er ikke ude efter performance men et kort med Dual DVI, så
et voldsomt underclocket kort er fint til mig.

Hvis du ser på disse billeder her, kan du se hvordan du ser forskel på
de to slags kort, der findes både et PCIe og et AGP kort med denne
grafikprocessor. Det er kun billeder af GT og Ultra der er interessante.

Et kort med 2 FET'er har kun to af disse spoler, som kan ses indrammet
her: http://www.zapro.dk/public/volterra_fet/2.jpg

Og et med 3, kan ses her: http://www.zapro.dk/public/volterra_fet/3.jpg

Det jeg ønsker er, hvis en af jer kan håndtere et kamera og tage
macro-billeder, som det her:
http://www.zapro.dk/public/volterra_fet/VT1103M.JPG

Den kreds der sidder der, en VT1103M, den styrer de FET'er. modstandenes
position omkring den "programmerer" den til tofaset drift istedet.

Hvis du kan tage sådan et nærbillede for mig, er dagen sku reddet!

Du kan enten svare her med links til billeder, eller sende dem på min
mail, husk at fjerne fjernmig.

Og JA - jeg har søgt på nettet efter billeder der er gode nok til at de
kan tydes i 2 dage nu, uden held...

MVH, Per.