HDMI
Fra : Deniro

Dato : 08-04-07 13:20

Findes der grafikkort med HDMI udgang ?? Mit nuværende kort har kun vga og
dvi udgang...men det hjælper ikke meget da mit LCD i Full HD kun har HDMI og
vga indgang.

Jeg ville nemlig gerne se film i 1080i eller i 1080p opløsning.

Hvilke grafikkort skal jeg købe ??

På forhånd tak

Fra : Hauge

Dato : 08-04-07 13:29

Hejsa
Deniro wrote:
> Jeg ville nemlig gerne se film i 1080i eller i 1080p opløsning.

Bør du kunne det med en DVI -> HDMI-adaptor? Koster små 100 kr., og virker
fint her..
Du får selvfølgelig ikke lyden med over, men hvem kan finde på at bruge
højttalerne i sit "tv", når man bruger HDTV?!.

Mvh Hauge

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-04-07 20:53

"Deniro" <yildizhan@ishoejxby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HDMI og vga indgang.
>
> Jeg ville nemlig gerne se film i 1080i eller i 1080p opløsning.

Det er vist bare at søge på HDMI i grafikkort gruppen på edbpriser.dk
Vær forberedt på diverse kopibeskyttelses problemer og mange Fladskærme har
ikke pixelmap 1:1

Faktisk er DVI-> HDMI en rigtig god løsning og du får fuld billedkvalitet.
Men som Hauge skriver er det uden lyd, men det kan jo klares med et SP/dif
kabel.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen