Excel: Kan man kæde rækker sammen
Fra : junker@info.dk

Dato : 07-04-07 12:24

Hej,

Jeg har lavet en lang telefonliste i Excel.
Kan man kæde rækkerne sammen sådan at hvis man flytter et felt - så flytter
man hele rækken ???

Hilsen
Carsten

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 07-04-07 15:04

Hej Carsten

Jeg er ikke helt sikker på jeg forståer dig, men prøv at markerer en celle
og benyt følgende taster:
[Ctrl + numerisk plus]
eller
[Ctrl + numerisk minus]

når en celle er markeret kan markerer hele:
rækken med [Shift + mellemrum]

når en celle er markeret kan markerer hele:
kolonnen med [Ctrl + mellemrum]

Disse 2 kan kombineres med de 2 øverste.

Jørgen Bondesen

Fra : junker@info.dk

Dato : 07-04-07 23:45

Gode genveje som jeg ikke lige kendte - så tak!
Men til gengæld har jeg forklaret mig dårligt:
Det skal være sådan at A3 og B3 og C3 og D3 er BUNDET SAMMEN - ligesom
låst - så man ikke kan flytte
hver enkelt celle, men at man så flytter hele rækken...

Kan felterne grupperes - altså være tvunget sammen...

Hilsen Carsten

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 08-04-07 07:49

Hej Carsten

Det har jeg aldrig hørt om, beklager.

Prøv denne makro som skal placeres i arket.
Kan måske bruges i mangel af bedere.

Option Explicit

'----------------------------------------------------------
' Procedure : Worksheet_SelectionChange
' Date : 20070408
' Author : Joergen Bondesen
' Modifyed by :
' Purpose : Select 'A:D' if 1 celle in Columns is
' selected.
' Note : If Cell A1 is formated BOLD and Underline
' will Event be disabeled.
'----------------------------------------------------------
'
Dim isect As Range

With Range("A1")
If .Font.Italic = True And .Font.Underline = _
xlUnderlineStyleSingle Then End
End With

If Target.Row > 1 Then
Set isect = Application.Intersect _
(Target.Columns, Columns("A:D"))

If Not isect Is Nothing Then
Application.EnableEvents = False
Range(Cells(Target.Row, 1), Cells(Target.Row, 4)) _
.Select
Application.EnableEvents = True
End If
End If
End Sub

Fra : Is

Dato : 08-04-07 21:53

<junker@info.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> låst - så man ikke kan flytte
> hver enkelt celle, men at man så flytter hele rækken...
>
> Kan felterne grupperes - altså være tvunget sammen...

Tvunget sammen ? mener du flyttes sammen

Stil dig i A3
og som Jørgen skrev
[Ctrl + mellemrum]
Herefter
[Ctrl + C] (kopier)
og der hvor du vil flytte dem til
[Ctrl + V] (sæt ind)

Men mener du permanent bindes sammen, så en sortering ikke kan
ødelægge data, må du nok ty til en database

Erik Isager