Intet billede efter genstart
Fra : Henning Laursen

Dato : 07-04-07 17:49

Hej NG.
Er her nogen der kan hjælpe mig med et problem jeg har.
Jeg har bygget en ny computer med:

Bundkort: Asus Commando
CPU: E6600
Grafikkort: Asus: EN8800GTS
Ram: 2 GByte Corsair DDR2 Twin2X

I forvejen havde jeg en Samsung Synsmaster 910TM som jeg benytter.

Den kører som en drøm, men hvis jeg genstarter maskinen efter den har kørt
ca. ½ time, kommer der kun et svagt lys over hele skærmen. Altså ikke noget
billede. Hvis jeg slukker for skærmen i mere end 1 minut er der billede
igen.
Jeg mener ikke at have varmeproblemer.

I den første halve time kan jeg godt genstarte uden problemer.
Det er temmelig irriterende når man installerer mange nye programmer, der
kræver genstart.

Jeg håber på hjælp

Henning

Fra : Taba

Dato : 08-04-07 20:12

> [...]
> ca. ½ time, kommer der kun et svagt lys over hele skærmen. Altså ikke
> noget billede. Hvis jeg slukker for skærmen i mere end 1 minut er der

Det lyder som en skærm der ikke har det så godt mere - den har vel nogle år
på bagen?
Hvis du har mulighed for det så prøv at brug en anden skærm og se om samme
problem opstår. Hvis nej, så skal du have dig en ny skærm.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Nikolaj W.

Dato : 12-04-07 10:01

"Taba" <all.spammers@die.die.die> wrote in message

> [...]
> Hvis du har mulighed for det så prøv at brug en anden skærm og se om samme
> problem opstår. Hvis nej, så skal du have dig en ny skærm.

Er det ikke et rimelig kendt problem med asus, jeg havde selv problemet da
jeg fik min samsung 700b skærm, ikke bare med genstart men også ved start af
computeren og synes jeg har set det flere andre steder. Et generelt råd er,
at hvis du ikke overclocker så lad være at købe asus, de er kendt for
kompatibilitets problemer med gfx kort, netkort og scsi controllere. Asus er
hunde dyrt og prisen betaler du for overclocking mulighederne, jeg har kun
haft et Asus grafikkort som jeg var tilfreds med, resten har skabt problemer
i en eller anden forstand, specielt motherboardsne.