Radeon X1950XT eller Geforce 8800GTS?
Fra : Jakob

Dato : 06-04-07 14:29

Hejsa!

Jeg skal til at samle en ny pc, men er temmelig grøn når det kommer til
Grafikkort. Kortet skal bruges til spil (WoW, BF, Hitman etc) + det
sædvanlige, skal være PCI-E og umiddelbart tænkte jeg at det måtte koste
omkring 2000,-. Det skal endvidere kunne håndtere 2 skærme samtidigt, så
jeg f.eks. kan se tv / spille på den ene skærm og have desktoppen på den
anden.

Eftersom jeg regner ikke med at opgradere til Vista lige med det samme,
havde jeg i forvejen afskrevet Geforce 8800 GTS, men det kort kan jo
tilsyneladende erhverves for omkring 2300,- hvilket jo ikke er langt fra
Radeon X1950XT som ifølge Tomshardware også skulle yde godt til prisen.

Se f.eks de følgende:

Inno3D GeForce 8800GTS
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313470 til ca ~2100 kr.

Sapphire RADEON X1950 XT:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255759 til ca ~1600 kr.

Mine spørgsmål:

- Er det ligegyldigt hvilken fabrikant kortet er fra, når man har
besluttet sig for hvilken chip man vil have? Det skal siges at jeg
lægger MEGET vægt på at kortet er så støjsvagt som muligt. Støjer
8800GTS kort mere eller mindre end X1950XT kort? Jeg går ud fra at
passiv køling er out of the question i den forbindelse?

- Hvad mener I giver mest value for money i omegnen af 2000 kr? Forslag
til andre end de to nævnte chips er også velkomne.

- Er Geforce 8800GTS ganske spild af penge hvis man ikke kører Vista?

--
Jakob