bondefangeri eller hvad
Fra : oh@paradis.dk

Dato : 05-04-07 08:08

Jeg har fået følgende meddelelse på skærmen som dukker op igen og igen

Meddelelse fra SYSTEM til ALERT,
Den fortæller at Windows har fundet noget kritisk
Og beder mig download registry cleaner fra sysdown.com

Hvordan får jeg den til at forsvinde. Jeg går ud fra at det er en
ulovlig salgsmetode

Hilsen jørgen

fra
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 08:37

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og beder mig download registry cleaner fra sysdown.com
>
> Hvordan får jeg den til at forsvinde. Jeg går ud fra at det er en ulovlig

Mon ikke du i forvejen har noget skidt på PC'en og at dette nu beder dig om
at hente mere skidt?

Fra : Kent Friis

Dato : 05-04-07 09:02

Den Thu, 05 Apr 2007 09:08:08 +0200 skrev oh@paradis.dk:
> Jeg har fået følgende meddelelse på skærmen som dukker op igen og igen
>
> Meddelelse fra SYSTEM til ALERT,
> Den fortæller at Windows har fundet noget kritisk
> Og beder mig download registry cleaner fra sysdown.com

Det ligner "Tjenesten Messenger". Det er ved at være sjældent vi ser
nogen af dem, det hul mener jeg blev lukket med XP Servicepack 2.

Mvh
Kent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-07 09:12

Den 05-04-07 10.01 skrev Kent Friis følgende:

> Det ligner "Tjenesten Messenger". Det er ved at være sjældent vi ser
> nogen af dem, det hul mener jeg blev lukket med XP Servicepack 2.

Også min første tanke, så vi kan jo spørge Jørgen, hvad der står på
titellinjen allerøverst i vinduet.

Hvis der står Tjenesten Messenger, så har du (Jørgen) tilsyneladende
ikke installeret Servide Pack 2 (SP2). I så fald skynd dig at installere
den. Er det Tjenesten Messenger, og du /har/ SP2 installeret, så kan du
slå tjenesten fra manuelt:
http://kimludvigsen.dk//tips-sikkerhed-spyware.html#messenger

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 05-04-07 13:27

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> ikke installeret Servide Pack 2 (SP2). I så fald skynd dig at installere
> den. Er det Tjenesten Messenger, og du /har/ SP2 installeret, så kan du

jo der står Tjenesten Messenger
Jweg har forsøgt for længe siden at installer Servide Pack, men det er
aldrig lykkes.

jeg hat norton antivirus og Zone alarm installeret,

har kørt div. programmer i XP Tools, Ad-Aware, ccleaner og Registry
Mechanic.
Jeg regner med at de overlapper hinanden,.
Skidtet er der stadig,
Hvad gør jeg ? for at få lo,,,, væk
fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-07 13:31

Den 05-04-07 14.27 skrev oh@paradis.dk følgende:

> jo der står Tjenesten Messenger
> Jweg har forsøgt for længe siden at installer Servide Pack, men det er
> aldrig lykkes.

Prøv igen.

> Hvad gør jeg ? for at få lo,,,, væk

Hvis du stadig ikke kan installere SP2, så følger du linket i mit
tidligere indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 05-04-07 13:50

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 05-04-07 14.27 skrev oh@paradis.dk følgende:

> Hvis du stadig ikke kan installere SP2, så følger du linket i mit
> tidligere indlæg.

jeg fulgte din vejledning og det var mulig at deaktivere messenger.
Vil det sige at service pakken er installeret?

Men er der stadig snavs på pcén eller hvad?

Det er ferresten en forrygende god side du har som jeg har brugt flere
gange og selv om man er over 65 er den god at bruge

fra
Jørgen

Fra : Kent Friis

Dato : 05-04-07 13:53

Den Thu, 05 Apr 2007 14:49:52 +0200 skrev oh@paradis.dk:

> jeg fulgte din vejledning og det var mulig at deaktivere messenger.
> Vil det sige at service pakken er installeret?

Nej, det vil sige at den ikke er installeret. Hvis SP2 var installeret
ville den allerede være deaktiveret.

> Men er der stadig snavs på pcén eller hvad?

Nej, tjenesten messenger er en indbygget del af Windows.

Mvh
Kent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-07 14:29

Den 05-04-07 14.53 skrev Kent Friis følgende:

> Nej, det vil sige at den ikke er installeret. Hvis SP2 var installeret
> ville den allerede være deaktiveret.

Man kan ikke afvise, at den var blevet slået til igen - men det er så
åbenbart ikke tilfældet her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : John

Dato : 05-04-07 14:01

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at service pakken er installeret?

Gratis Belarc Advisor afslører soft- og hardware på din pc:

http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

Så behøver du ikke gætte.. :)

John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-04-07 14:06

John skrev:

>Så behøver du ikke gætte.. :)

windows-tast + pause/break tast er da normalt nok til at se om sp2 er
installeret

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John

Dato : 05-04-07 14:23

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> windows-tast + pause/break tast er da normalt nok til at se om
> sp2 er installeret

- jow, men det ku' jo da være, at spørgeren mangler andre
opdateringer til sin windows..

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-07 14:27

Den 05-04-07 14.49 skrev oh@paradis.dk følgende:

> jeg fulgte din vejledning og det var mulig at deaktivere messenger.
> Vil det sige at service pakken er installeret?

Nej, du har kun fået deaktiveret Tjenesten Messenger. Gå ind på Windows
Update for at få installeret SP2: Start => Alle programmer => Windows
Update. Microsoft holder dig i hånden resten af vejen.

> Men er der stadig snavs på pcén eller hvad?

De to ting har intet med hinanden at gøre. Det er ikke snavs på din
computer, der har udløst reklamerne, men en (unødvendig) funktion i
Windows, og den har du nu slået fra. Du kan sagtens have skidt på din
computer, og uden SP2 kan du i hvert fald nemt risikere at få det. SP2
lukker en række sikkerhedshuller i Windows.

> Det er ferresten en forrygende god side du har som jeg har brugt flere
> gange og selv om man er over 65 er den god at bruge

Det er jeg glad for at høre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : John

Dato : 05-04-07 13:55

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg ? for at få lo,,,, væk

Prøv evt en scanning med:

http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

John

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 05-04-07 14:12

oh@paradis.dk skrev:
> [...]
> Og beder mig download registry cleaner fra sysdown.com
>
> Hvordan får jeg den til at forsvinde. Jeg går ud fra at det er en

Jeg siger tak for hjælpen til alle

fra
Jørgen