Office i Macbook
Fra : Pico

Dato : 05-04-07 16:27

Har lige været til fødselsdag hos et familiemedlem der nyligt har fået en
Macbook, flot maskine i øvrigt. Jeg spurgte så hvor Office lå, det vidste
hun slet ikke var på. Jeg ved at der er en prøveverision af Office 2004 på
Macbook og fandt også Word, Excel og Poverpoint ved at rode rundt et eller
andet sted der hed programmer i en undermenu, men det nyttede ikke at klikke
eller dobbeltklikke på dem, der skete ikke en pind.
Er der ikke en der vil forklare mig hvordan man får Office programmerne frem
?
Er der ikke noget lig stifinder i styresystemet ? og hvad heder det ?
Det er nok ikke fordi det er svært, men til en fødselsdag er det ret
upopulært at rode for meget med maskinen, de andre keder sig
Det er ikke sådan når man kun er Windows idiot

--
MVH
Pico

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-07 16:54

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> eller dobbeltklikke på dem, der skete ikke en pind.
> Er der ikke en der vil forklare mig hvordan man får Office programmerne frem

Det er muligvis fordi det er prøveversioner og prøvetiden er udløbet.
Man skal være opmærksom på, at prøveversionen *skal* af-installeres (med
den un-installer der ligger i mappen) før man lægger en Office:mac med
licens på.

> Er der ikke noget lig stifinder i styresystemet ? og hvad heder det ?

Finder. Den kører altid. Der er en hurtig-skifter, Command + Tab.
Commandtasten er den tast med et æble (og en firkant med loops i
hjørnet) på - ved siden af mellemrumtasten.

Fra : Pico

Dato : 06-04-07 00:15

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det er muligvis fordi det er prøveversioner og prøvetiden er udløbet.

Det kan jeg ikke tro, maskinen er under en uge gammel ??

> [...]
> Commandtasten er den tast med et æble (og en firkant med loops i
> hjørnet) på - ved siden af mellemrumtasten.

Tak for oplysningen, vil lade det gå videre.
--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-07 08:40

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det kan jeg ikke tro, maskinen er under en uge gammel ??

To i øvrigt - en på hver side af mellemrumstasten.

> Tak for oplysningen, vil lade det gå videre.

Et godt råd i øvrigt: Office 2008 kommer senere i år. Ingen grund til at
indkøbe et snart forældet program, hvis der ikke er en billig
opgraderingsoption.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 13:40

Den 05.04.2007 kl. 17:26 skrev Pico <Selvestemig@hotmail.com>:

> [...]
> eller dobbeltklikke på dem, der skete ikke en pind.
> Er der ikke en der vil forklare mig hvordan man får Office programmerne
++++++++++++++++++
Jeg fatter det simpelt hen ikke.,-) Det svarer til at en turist kommer til
København og meget intenst spørger en af Københavnerne :"Hvordan finder
jeg frem til Empire State Building?-Årh! Vil du ikke nok fortælle mig det,
jeg trygler dig!-Årh! Kom nu med det!"
Nu burde den lokale indbygger give turisten en afmarchordre til lufthavnen
og retur til New York i en hvis fart.

Grunden til at man går over til Mac er vel at man ikke vil være i lommen
på Microsoft. Så hvorfor hulen skulle man søge den første den bedste lomme
at hoppe ned i igen??

HALLOOO!!! Der er noget der hedder OPEN OFFICE og den er gratis og på
dansk. Nedlast den dog! Eller nedlast Neo-Office som er designet til Macs
brugerflade. Også gratis!

Disse programmer er udviklet af firmaer og nørder for at bryde
kontormonopolet som Microsoft forsøger at gennemtvinge. Bryd monopolet og
spar tusindvis af kroner!
Jeg bruger næsten aldrig Office-relaterede programmer. Men jeg har
Neo-Office. Konen bruger Neo Office-GRATIS! GRATIS!-og arbejder næsten
hele tiden i "Excel"-regneark på den. Den kan åbne alle Office dokumenter
hvis Windowsbrugere i det hele taget kan få maskinen til at holde kæft i
den tid det tager at skrive et officedokument!))(der er opdateringer
klar til din computer, vil du installere nu-din computer er i fare-tryk
her-HP vil opgradere-windows kan rydde op på dit skrivebord-tryk på denne
tekst....AVG antivirus er out of date...o.s.v)

God påske
fra
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-07 14:43

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

> Grunden til at man går over til Mac er vel at man ikke vil være i
> lommen på Microsoft. Så hvorfor hulen skulle man søge den første den
> bedste lomme at hoppe ned i igen??

Grunden til man bruger Mac er vel at man gerne vil have et ordentligt
arbejdsværktøj. Hvis det så indebærer noget der udveksler
Worddokumenter, er det svært at komme uden om Office.

> Disse programmer er udviklet af firmaer og nørder for at bryde
> kontormonopolet som Microsoft forsøger at gennemtvinge. Bryd monopolet
> og spar tusindvis af kroner!

Jeg er overbevist om at Sun oprindeligt sponserede OpenOffice for at
kunne sælge flere af deres maskiner til forskere og andet godtfolk som
mente at det var interessant at kunne arbejde med officedokumenter.

Altså ganske enkelt for at gøre deres skrivebordsprodukt salgbart.

Det der har været den afgørende faktor for OpenOffice frem for andre
kontorprodukter kan siges med et ord: Office-kompatabilitet.

De har så siden skiftet fokus noget (tror jeg) og måske blevet lidt
religiøse. Den eneste pris der er interessant for menigmand her, er
gratis.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-07 14:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Grunden til at man går over til Mac er vel at man ikke vil være i lommen
> på Microsoft. Så hvorfor hulen skulle man søge den første den bedste lomme
> at hoppe ned i igen??

MacOS er bare et bedre styresystem end Windows, og jeg bruger da dagligt
Office-pakken, også på min Mac ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 06-04-07 17:00

Lyrik wrote:
Klip, en hel masse gylle.

> God påske

Tak i lige måde.
Det var så ikke min mening at starte en "religionskrig" og jeg har åbenbart
ikke forklaret det tydeligt nok, jeg er da helt sikker på det er min
formulering og ikke din opfattelse der er noget galt med.
Vedkommende har købt en Macbook til firmabrug som suplement til de 2 Windows
maskiner de har i forvejen (det var det lækre design der trak), det kunne så
være fint hvis der kunne arbejdes i samme formater som på de andre og som
foretningsforbindelserne i fjernøsten, banker og så videre benytter. Selv
brændte jeg mig for nyelig ved at sende et *.docx dokument til Dubai, det
blev retuneret omgående som "ulæseligt" selvom jeg er sikker på vedkommende
internetfirma med lidt velvilje kunne have åbnet det Sådan noget dur
ikke i firmarelationer.
Jeg tvivler ikke på at de anskaffer Office til Macbook'en, det er nok
nødvendigt, men det ville da være rart om de først kunne prøve den trail
udgave der ligger på maskinen, derfor stillede jeg spørgsmålet.
Jeg ved stadig ikke hvordan man åbner Office på Macbook'en, men har da fået
fin hjælp angående Finder og at der kommer en ny udgave af officce snart,
det er da noget man kan kalde god hjælp
Havde jeg rigelig tilgang til Macbook'en skulle jeg nok finde ud af om det
var fordi office skulle aktiveres, startes på en bestemt måde eller noget
andet, det har jeg så ikke og fik da også fruens "kommentare" til
fødselsdagen fordi jeg "lige" skulle prøve den lækre maskine.
--
MVH
Pico

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 18:11

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Klip, en hel masse gylle.

Hmm.....(?)

> Det var så ikke min mening at starte en "religionskrig" og jeg har åbenbart
> ikke forklaret det tydeligt nok,

Nåeh - det gik da fint - religioner har det bare med at starte krige,
ikke sandt?..

> jeg er da helt sikker på det er min
> formulering og ikke din opfattelse der er noget galt med.

Sympatisk indfaldsvinkel, dog ikke nødvendigvis korrekt....

> Jeg tvivler ikke på at de anskaffer Office til Macbook'en, det er nok
> nødvendigt, men det ville da være rart om de først kunne prøve den trail
> udgave der ligger på maskinen, derfor stillede jeg spørgsmålet.

Jeg er ikke til megen hjælp hér. Jeg holder bare af at kommentere, men
der var også en 30dages prøveversion af Microsoft Office 2004 på min
installationsDvD, men da jeg ikke ønsker at belaste min maskine med
overflødige installationer, fordi jeg i forvejen er fuldt udstyret med
programmel, der er i stand til at håndtere gængse formater, valgte jeg
ikke at installere den prøveversion.

> Jeg ved stadig ikke hvordan man åbner Office på Macbook'en

Hvis du ikke kan finde de forskellige Officeprogrammer i mappen
Programmer, vil jeg umiddelbart anbefale at smide installationsDvD´en i
igen og finde Office 2004, Mac Edition, trial version under speciel
installering.

Dérunder kan man til- og fravælge, og så kan du måske installere den
igen(?)

>, men har da fået
> fin hjælp angående Finder og at der kommer en ny udgave af officce snart,
> det er da noget man kan kalde god hjælp

Ja, men ikke lige nu, vel?

> Havde jeg rigelig tilgang til Macbook'en skulle jeg nok finde ud af om det
> var fordi office skulle aktiveres, startes på en bestemt måde eller noget
> andet,

Ja, men det er det ikke.

> det har jeg så ikke og fik da også fruens "kommentare" til
> fødselsdagen fordi jeg "lige" skulle prøve den lækre maskine.

Nå da, hvilke kommentarer, he, he.....

M.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 18:15

Hej Pico,

> Jeg ved stadig ikke hvordan man åbner Office på Macbook'en, men har da fået

Lige for at hjælpe dig lidt fremad... Office startes nøjagtigt som alle
andre programmer på Mac.

Man åbner Office ved at dobbeltklikke på ikonet for det program, man vil
åbne (fx Word). Eller man dobbeltklikker på et dokument (fx et regneark
eller et Word-dokument).

For at finde frem til programmerne på en ny maskine, så klikker du på
Finder (dobbelt-ansigt-ikonet) og vælger "Programmer" i baren til
venstre. Her har du (stort set, og normalt) alle dine programmer.

> fin hjælp angående Finder

Det er svært at komme uden om Finder på en ny Mac. Du havde den allerede
i brug, da du i dit første indlæg omtalte "Programmer" (som du ser i
Finder).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-07 17:55

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Grunden til at man går over til Mac er vel at man ikke vil være i lommen
> på Microsoft. Så hvorfor hulen skulle man søge den første den bedste lomme
> at hoppe ned i igen??

Sikke noget pjat. Office for Mac != Office for windows.

Office for mac er et ganske glimrende proukt og Mac teamet hos Microsoft
er nogen af de mest dedikerede mac udviklere på planeten ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 18:32

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> og Mac teamet hos Microsoft
> er nogen af de mest dedikerede mac udviklere på planeten ...
>
> /thomas

Yep, vi er så blot nogle, der ikke har brug for produktet, men jeg er
fuldstændig enig med dig, og jeg har faktisk tænkt mig at købe den nye
2008.......hæ, hæ.....

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-07 18:35

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Yep, vi er så blot nogle, der ikke har brug for produktet, men jeg er
> fuldstændig enig med dig, og jeg har faktisk tænkt mig at købe den nye
> 2008.......hæ, hæ.....

For mig er Office = Entourage ... jeg kunne ikke leve med nogen anden
email / exchange / kerio klient lige for tiden ... Måske det ændrer sig
når 10.5 kommer, hvem ved :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 19:23

> [...]

> For mig er Office = Entourage ... jeg kunne ikke leve med nogen anden
> email / exchange / kerio klient lige for tiden ... Måske det ændrer sig

Ja, om fremtiden er det svært at spå

M.

Fra : Pico

Dato : 06-04-07 23:40

Morten Lind wrote:

> Ja, om fremtiden er det svært at spå
>
> M.

Tak til alle for fedback, jeg vil så gå videre til rette vedkommende med den
nyerhvervede viden
--
MVH
Pico