hvilket 80er nummer?
Fra : Peter Holm

Dato : 02-04-07 20:49

min hjerne er gået i stå...

et kæmpe 80er hit
sunget på engelsk
midt i sangen er der et break, hvor en fransk pige med kælen stemme hvisker
et par linier

thats it....

Fra : Per Hansen

Dato : 02-04-07 21:52

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> mentioned this

> min hjerne er gået i stå...
>
> et kæmpe 80er hit
> sunget på engelsk
> midt i sangen er der et break, hvor en fransk pige med kælen stemme
> hvisker et par linier
>
> thats it....

Kender 2 der slår an på det:
Eighth Wonder & Patsy Kensit - Im Not Scared
Danielle Deneuve & Gimmix - Le Parisien

--
Per Hansen

Fra : bonfils

Dato : 03-04-07 06:31

Hm. Visage: Fade to Grey?

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jacob

Dato : 03-04-07 10:22

"bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> skrev i en meddelelse

> Hm. Visage: Fade to Grey?

Hmm... der bliver bare ikke rigtigt "hvisket"... Det gør der egentlig heller
ikke på "I'm not scared", men det var umiddelbart også mit bud.

/Jacob E.

Fra : Felix

Dato : 03-04-07 13:57

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> wrote in

> Hmm... der bliver bare ikke rigtigt "hvisket"... Det gør der egentlig
> heller ikke på "I'm not scared", men det var umiddelbart også mit bud.

På Fade to Grey, bliver den engelske tekst repeteret på fransk af en
kvinde. Og som jeg husker det, hvisker hun omkvædet (devenir gris),
ihvertfald i slutningen af sangen.

Felix

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-04-07 16:46

On 03 Apr 2007 12:56:40 GMT, Felix <abc@defg.hi> wrote:

> [...]
>
>På Fade to Grey, bliver den engelske tekst repeteret på fransk af en
>kvinde. Og som jeg husker det, hvisker hun omkvædet (devenir gris),

Her er teksten til den:
Deperir a gris - deperir a gris.
One man on a lonely platform

One case sitting by his side.
Two eyes staring cold and silent

Show fear as he turns to hide.

Ah
we fade to grey - fade to grey
Ah
we fade to grey - fade to grey

Un homme dans une gare desolee

Une valise a ses cotes.
Deux yeux fixes et froids -
Montre de la peur lorsqu'il
Se tourne pour se cacher.

Ah
we fade to grey - fade to grey
Ah
we fade to grey - fade to grey

Sent la pluie comme un ete anglais.
Comme les notes d'une chanson lointaine
Sortant de derriere d'un poster esperant
Que la vie ne fut si longue.

Ah
we fade to grey - fade to grey
Ah
we fade to grey - fade to grey

Feel the rain
like an English summer

Feel the notes from a distant song.
Stepping out from a back shop poster

Wishing life wouldn't be so dull.

Deperir a gris
Ah
we fade to grey - fade to grey
Ah
we fade to grey - fade to grey
Ah
we fade to grey - fade to grey

Deperir a gris
Ah
we fade to grey - fade to grey . . .

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Peter Holm

Dato : 03-04-07 18:09

bonfils wrote:

> Hm. Visage: Fade to Grey?

selvfølgelig!
jeg sad og rodede rundt i Ultravox samlingen og så lå svaret på min
allerførste LP 'Power Pop 80'
Jeg er helt sikkert ved at blive gammel når et så stort nummer kan forsvinde
fra hukommelsen.
Thx!
Peter

Fra : Jacob

Dato : 03-04-07 19:21

"Peter Holm" skrev i en meddelelse

> [...]
> allerførste LP 'Power Pop 80'
> Jeg er helt sikkert ved at blive gammel når et så stort nummer kan

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret... det er et af de mest banebrydende
numre fra 80'erne - 10 år forud for sin tid, efter min mening. Fantastisk
nummer, som jeg ofte selv spiller i "De Fede 80'ere".
Men der hviskes ikke, vel?

Mvh Jacob E.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-04-07 07:18

Jacob wrote:

> [...]
> banebrydende numre fra 80'erne - 10 år forud for sin tid, efter min
> mening. Fantastisk nummer, som jeg ofte selv spiller i "De Fede

ja, næsten pinligt indrømmer jeg.
nej, det var det kælne i stemmen jeg fik gjort til hvisken
mvh
peter