Grand National
Fra : Claus Rittig

Dato : 02-07-01 22:11

Kan i huske sidste år ved denne tid, da jeg skrev lidt optakt og race report
om Grand National, et stort motocross/enduro i Øvelsesterrænet ved Viborg?

I år køres løbet 29. Juli og det er stadig en udflugt værd, men jeg er for
doven til at skrive en optakt i år, og iøvrigt er jeg ved at anlægge
græsplæne og lave nyt køkken, så jeg har heller ikke tid. Der ville heller
ikke være noget nyt at skrive, for vi er jo stadig en flok kontornussere med
spaghettiarme i pensionist-form der tror vi kan køre marathon race i knap 4
timer uden at blive til grin.

Sidste år skrev jeg mest om Poul, Søren (Lindholt) og jeg, men i år vil jeg
springe over skriverierne, så alle Aalborg rødderne vil blive forbigået i
tavshed. Det generer næppe Poul, for her 3 uger før løbet mener han stadig
ikke hans knæskade fra motocross i det tidlige forår helt er kommet sig
endnu. Han var ganske vist med på 200km off-road tur med bundgas sidste
lørdag og det gik fremragende, men han vil alligevel ikke. Personligt er jeg
jo ikke i tvivl om at det er fordi han omsider har erkendt at jeg banker
ham, og så vil han undgå ydmygelsen! (Okay, han har slået mig hver gang
indtil nu, men i år ville det være gået anderledes, hvis han havde haft
nosser til at stile op - Men sådan er det! Og det er nok derfor vi ikke
kalder ham Poul Pik, og ikke Poul Nosser.)
Der er derimod optræk til en spændende duel mellem SonoSøren (Lindholt) og
Most Wanted (Niels Pein). De kører begge DT125R og de er begge fuldt
overbevist om at de kan slå hinanden. Sidste gang vi var i mulden var ved
Wild West Enduro i Holstebro, og Jens U var ude at heppe - så tag og kig ud
denne gang og hep på både Niels og Søren og lad os se om ikke vi kan få en
god og fair kamp igang! Og hvis der kommer rigtig mange, skal Jens U heller
ikke stå helt alene og heppe, han blev jo helt hæs sidste gang, det lille
skind.

Det hele foregår i militærets øvelsesterræn i Finnerup ved Viborg Søndag d.
29. Juli kl. lidt i 10.00 - og kom ikke senere end 9.45 for starten er et
meget underholdende syn, og der skal lige være tid til at finde startstedet,
det ligger nemlig ikke samme sted hvert år.

Fællesstarten med 2-300 kørere på en gang er et voldsomt syn. Starten i Wild
West havde dog kun 70 kørere, og er alligevel en ret hektisk oplevelse både
for kørere og publikum. "Banen" er omkring 30 km lang, så det er en god ide
at gå en tur ud langs sporet, og finde nogle spændende skrænter eller
mudderhuller som kan byde på god, sund familieunderholdning. Håber nogen af
jer kommer hen og siger hej!

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 02-07-01 23:36

Claus Rittig skrev
> [...]
>ikke stå helt alene og heppe, han blev jo helt hæs sidste gang, det lille

Mmmm....
Nu har jeg et stille gemyt, det var jo første gang jeg var til enduro
og bare finde ud af hvornår i kom forbi var svært nok.

> [...]
>meget underholdende syn, og der skal lige være tid til at finde startstedet,
>det ligger nemlig ikke samme sted hvert år.

Tja, hvis min ferie bliver til noget, så er nok ikke der
ellers kan jeg nok findes i området den dag.

> [...]
>at gå en tur ud langs sporet, og finde nogle spændende skrænter eller
>mudderhuller som kan byde på god, sund familieunderholdning. Håber nogen af

Jeg kan kun sige at det skal opleves, 70 stk. så vildt nok ud,
så 2-300 stk. det kan kun blive ekstremt vildt.

Jeg er sikker på at man kan høre en knappenål falde til jorden,
hvis det ikke var så meget larm fra naturen lige inden starten går

derefter er der kun motormusik tilbage.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Børsen

Dato : 03-07-01 04:49

Jeg har kun en ting at sige : Prøv det!!!

Jeg havde fornøjelsen af at være tilskuer sidste år, det var en stor
oplevelse.

Specielt starten og kampen med de mange mudderhuller. Hvor må det være surt
at sidde fast!

Kim
GSF 600 S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-07-01 08:15

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9hqovr$iqt$1@news.inet.tele.dk>...

> Det hele foregår i militærets øvelsesterræn i Finnerup ved Viborg Søndag
d.
> 29. Juli kl. lidt i 10.00

Hmmm.. Den weekend skal vi også køre RRH Open, men det er garanteret
lørdag.

Hvis det er tilfældet er jeg helt klart på pletten! Så skal vi sku ha'
lavet den helt store skovtur ud af det

--
Mikkel