K100RS - mindske larm fra turbulens omkrin~
Fra : OM

Dato : 04-04-07 13:15

Hejsa

Jeg har fået kørt omkring 1000 km nu på min nyerhvervelse og har,
udover lidt for mange begynder vanskeligheder, kun godt at sige om
maskinen.
Nu hvor problemerne er løste kan jeg så begynde at nusse med de mindre
og mere sjove ting. En af dem er at luftstrømmen fra kåben laver en
del larm omkring hjelmen. Jeg er ikke særlig høj (173cm) så jeg skal
bare dukke hovedet 10-15 cm og så er der ingen nævneværdig støj fra
vinden. Det giver dog en noget akavet kørerstilling.
Er der nogen der har lejet med den lille vind ting på toppen af kåben
og fundet ud af den optimale indstilling for denne? Er det minimale
ændringer man skal lave på den vinge for at få resultater eller er det
cm man rykke af gangen?

Jeg har set på et produkt der hedder Laminar Lip og læst at mange har
fået løst deres støj problemer med denne dims. Er der nogen på her på
forummet der har erfaringer med dimsen på en K100RS?
Kan / vil nogen poste billeder eller sende dem på mail så man kan se
hvordan det ser ud?

På forhånd tak
OM

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 13:38

> Jeg har set på et produkt der hedder Laminar Lip og læst at mange har
> fået løst deres støj problemer med denne dims. Er der nogen på her på
> forummet der har erfaringer med dimsen på en K100RS?

Interessant produkt!

Det kan være google kan hjælpe?
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22laminar+lip%22&meta=

Mvh Kim

Fra : OM

Dato : 04-04-07 14:55

On 4 Apr., 14:37, "Kim" <-> wrote:

> Interessant produkt!
>
> Det kan være google kan hjælpe?http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22laminar+lip%22&meta=
>
> Mvh Kim

Jeg har googlet og fundet Laminars egen hjemmeside på forhånd, men der
viser de kun det klare glas og billedet er taget fra siden af. Jeg vil
også gerne se det mørke glas og gerne se det forfra.

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 04-04-07 22:14

Hej med dig

Prøv eventuelt at stille spørgsmålet på www.bmwmcklub.dk Blandt klubbens
900 medlemmer er der ganske mange K100RS kørere - Jeg har set flere
løsninger med forskellige vindskærme, spoilere og hvad det nu alt hedder -
Jeg ved blot ikke hvilke erfaringer ejerne har gjort sig.

Mvh
Lars Mikkelsen
R1200GS

Fra : Armand

Dato : 04-04-07 22:45

"OM" <ole@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare dukke hovedet 10-15 cm og så er der ingen nævneværdig støj fra
> vinden. Det giver dog en noget akavet kørerstilling.....

Nu er det jo en RS og ikke en RT, at du har købt og umiddelbart skulle du
teste hvor højt(!) at du skulle løfte hovedet/kroppen for at komem over(!)
turbolensen og op i fri fartvind!!
Men selv høje kåber som RT'ens giver problemer med turbolens - Det vidner
eksistensen af Laminar Lip om, og det er et spørgsmål om du ikke fejlagatigt
tror at kåber = vindstille som bag forruden i en bil og istedet må vænne dig
til den vind/turbolens det vitterligt forekommer :-/

> Jeg har set på et produkt der hedder Laminar Lip og læst at mange har
> fået løst deres støj problemer med denne dims. Er der nogen på her på
> forummet der har erfaringer med dimsen på en K100RS?

Er det ikke fortrisvis til højere/stejlere kåbeglas á f.eks. K100RT at den
gimmick er skabt til??

--
Armand.

Fra : OM

Dato : 05-04-07 10:46

On 4 Apr., 23:45, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> tror at kåber = vindstille som bag forruden i en bil og istedet må vænne dig
> til den vind/turbolens det vitterligt forekommer :-/

Jeg er ikke ude efter fornemmelsen af at sidde i en bil
Jeg har forsøgt at rejse mig op på forhvilerne og jeg skal et godt
stykke op i luften før den buldren der omkring hjelmen afløses af ren
fartvind.
derimod skal jeg kun sænke hovedet 10 - 15 cm for at vinden forsvinder
og jeg kan hører motoren ved 80-100 km/t.

> Er det ikke fortrisvis til højere/stejlere kåbeglas á f.eks. K100RT at den
> gimmick er skabt til??

på laminar lips hjemmeside er der vist en udgave specielt lavet til
RS.
http://www.laminarlip.com/k100rs.php

Jeg smider en spørger på bmwklubbens forum.

Mvh Ole