tomtom Rider
Fra : Martin Z

Dato : 03-04-07 17:58

Jeg har fået mig en tomtom - monteret den på birden (via gevindstang gennem
kronrøret) og det virker bare perfekt!

Endvidere har jeg monteret den i forruden i bilen med tomtom Rider car
kit'et - MEN, hvad med lyden???

Er der nogen fra gruppen, der med held enten har fået Rider'en koblet til
bilens højttalere eller til en eller anden slags bluetooth højttaler?

Pft. Martin

Fra : CL

Dato : 03-04-07 18:26

Martin Z wrote:
> [...]
>
> Er der nogen fra gruppen, der med held enten har fået Rider'en koblet
> til bilens højttalere eller til en eller anden slags bluetooth

Hvad med at bruge en højtaler med et 3,5mm jackstik og slutte den
til BT enheden.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 19:01

CL wrote:

> Hvad med at bruge en højtaler med et 3,5mm jackstik og slutte den
> til BT enheden.

Der skal gerne en ekstern strømforsyning til, BTenheden holder kun strøm i
ca. 2 timer.
Måske skal der også en forstærker på, jeg tror ikke BTenheden kan drive en
forholdsvis stor højtt.enhed.

Men det kan vel også laves?

Mvh Kim

Fra : Martin Z

Dato : 03-04-07 20:24

Tak for tippet - har allerede fået det til at virke med et par gamle
computer-højttalere, Brigittes stemme går igennem loud and clear....

Men, jeg kunne nu godt ønske mig lyden i bilens egne højttalere, så hvis
nogen ligger inde med erfaringer i den retning, så vil de blive modtaget med
kyshånd.

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-04-07 22:47

> [...]
> højttalere, så
> hvis nogen ligger inde med erfaringer i den retning, så vil de blive

Nogle bilradioer har et minijackstik til eksterne kilder, der kunne man evt.
slutte bluetooth enheden til. Så skal du dog nok vælge om du vil lytte til
radio/cd eller navigatoren.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 03-04-07 23:56

"Martin Z" skrev:
> [...]
>
> Men, jeg kunne nu godt ønske mig lyden i bilens egne højttalere, så hvis
> nogen ligger inde med erfaringer i den retning, så vil de blive modtaget

--------

Var det ikke en opgave, som en af de dersens nye FM transmittere vil kunne
klare? Jeg fandt f.eks. denne hos T-Hansen -
http://www.thansen.dk/product.asp?c=817480487&n=702596628&pn=-2053069664

Hilsen
Henrik Nedergaard
SV1000S

Fra : Martin Z

Dato : 04-04-07 08:48

> Var det ikke en opgave, som en af de dersens nye FM transmittere vil kunne
> klare? Jeg fandt f.eks. denne hos T-Hansen -
> [...]

Det lyder fa'me smart - det skal prøves. Så er problemet bare antallet af
"cigarettænderstik" - men det har THansen vel også en løsning på....

Tak for endnu et godt tip.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 11:05

"Martin Z" <nospam@nospam.com> wrote in message

> Det lyder fa'me smart - det skal prøves. Så er problemet bare antallet af
> "cigarettænderstik" - men det har THansen vel også en løsning på....
>
> Tak for endnu et godt tip.
>
> /Martin

Hej, du melder lige tilbage hvis du prøver det ik'?

Hvad med strøm til BT-enheden?
Den kan vel kun holde strøm i ca. 2 timer?

Mvh Kim

Fra : Martin Z

Dato : 04-04-07 11:34

> Hej, du melder lige tilbage hvis du prøver det ik'?
>
> Hvad med strøm til BT-enheden?
> Den kan vel kun holde strøm i ca. 2 timer?
>
> Mvh Kim
Jeps - skal nok melde tilbage.

Ang. BT-enhed og strøm: Jeg ved ikke hvor længe den kan holde strøm, det
står ikke umiddelbart i dokumentationen. Jeg ladede den op i torsdags og har
i hvertfald haft den tændt væsentligt mere end 2 timer siden da. Mon ikke
den er konstrueret til et minimalt strømforbrug bortset fra, når Brigitte
snakker??? Måske "ældre" tomtom-ejere kan komme med lidt erfaring her?

/Martin

Fra : CL

Dato : 04-04-07 21:24

Martin Z wrote:
> [...]
> strømforbrug bortset fra, når Brigitte snakker??? Måske "ældre"
> tomtom-ejere kan komme med lidt erfaring her?

Zappet fra tt
a.. Bluetooth headset battery
- Talktime: 10 hours
- Standby: 250 hours
a.. Alternative power source: 12V motorbike battery

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Martin Z

Dato : 27-04-07 15:45

> Var det ikke en opgave, som en af de dersens nye FM transmittere vil kunne
> klare? Jeg fandt f.eks. denne hos T-Hansen -
> [...]

Ja, så fik jeg taget mig sammen til at få købt den der "FM Transmitter" og
jo den virker, men bare ikke særligt godt. Stemmen fra tomtom'en går meget
skrattende igennem og når den ikke har "sagt" noget i 60 sekunder, så
afbryder Transmitteren forbindelsen med endnu mere skratteri i radioen til
følge. Den genoptager dog automatisk forbindelsen så snart tomtom'en igen
kommer med en besked.

Skratteriet kan muligvis undgås hvis radioen kan indstilles med flere
filtre, end min model. Den er også meget følsom overfor hvor den
"afspillende enhed" placeres - lidt ligesom med et fjernsyn med
stueantenne!!!

Har også prøvet med en mp3-afspiller og her var resultatet det samme: En
elendig (mono?) lydkvalitet med en masse skratteri som ikke engang ungerne
gad høre på...

Summa summarum: Ideen med en transmitter er god, men "sendekvaliteten"
halter pt for meget - ihvertfald med modellen fra THansen.

/Martin Z

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 19:03

> [...]
>
> Summa summarum: Ideen med en transmitter er god, men "sendekvaliteten"
> halter pt for meget - ihvertfald med modellen fra THansen.

Det var en skam - men tak for tilbagemeldingen!

Mvh Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-04-07 11:37

> Hvad med strøm til BT-enheden?
> Den kan vel kun holde strøm i ca. 2 timer?

Min erfaring siger mig at den fint kan holde 3-4 timer, men hvis det ikke er
nok, så skal der strøm til på en eller anden måde. Desværre virker den ikke
når laderen er sluttet til. Så skal man åbne den og modificere den, så den
kan køre med ekstern power supply.

Gad vide om man kan narre Tomtom'en til at tilslutte til et andet BT
headset, evt. hvis det kan lade sig gøre at ændre navnet på denne? Så ville
den smarte løsning jo være en boks med fm-sender som også kunne agere BT
headset. Jeg kunne næsten godt forestille mig at sådan noget ville eksistere
da det ville være en smart måde at spille musik fra sin mobiltelefon/ipod
eller anden enhed med BT.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : H. Brønd

Dato : 06-04-07 18:46

> [...]
> ville eksistere da det ville være en smart måde at spille musik fra sin
> mobiltelefon/ipod eller anden enhed med BT.

Gad vide om denne bil radio med BT duer til opgaven?

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=MEX-BT2500&goto=productinfo&gruppe=Bil-stereo-radio-mp3-cd&undergruppe=Bil-stereo-radio-mp3-cd-A-MP3&mainkategori=Bil-stereo&mainfunc=link&fromgo=yes

H. Brønd