Tanktaske til FZR600
Fra : Rene Joergensen

Dato : 02-04-07 00:14

Hejsa,

Jeg skal have anskaffet mig en tanktaske, så jeg kan slippe for at køre
med rygsæk.

Tanken på en FZR600 er af plastik, da det kun er et cover, som indeholder
benzintank og luftfilter. FZR'en kan her ses uden coveret, og kun med
luftfilteret monteret: http://gallery.fzr.dk/2006/0830/CRW_5581.JPG

Jeg har googlet lidt og fundet følgende muligheder:

a)
   Givi med sugekopper, ser dog umiddelbart ikke ud til at passe på min,
   da tankdækslet sidder for langt tilbage i forhold til udskæringen i
   pladen.
b)
   Held Vario med remme der går ned til sædet, og op til kronrøret.
   Kan ses som 10025052 hos Louis.
c)
   Lime noget metal fast på indersiden af coveret, og så bruge en
   tanktaske. Men er magneterne mon kraftige nok til at "bide" igennem
   en gang plastik? Har umiddelbart ingen ide om hvor kraftige de er.

Et tillægsspørgsmål.
Er der nogen der har erfaringer med 10025340 fra Louis?

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 02-04-07 00:21

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

Hej igen,

> Jeg har googlet lidt og fundet følgende muligheder:

Glemte helt hovedspørgsmålet

Er der andre alternativer?

--
-René

Fra : Armand

Dato : 02-04-07 00:31

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
> Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:
>
> Hej igen,

> Glemte helt hovedspørgsmålet
>
> Er der andre alternativer?

Bagster!
(Google det selv)

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 02-04-07 00:28

Armand <kim-armand@mail.dk> wrote:

> Bagster!
> (Google det selv)

Bagster kender jeg godt. Men så dyr en tanktaske har jeg ikke brug for
Slet ikke til en bedaget FZR600, tænk på hvor mange % af kværnens
pris tanktasken vil udgøre :)

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-04-07 20:46

> [...]

>    tanktaske. Men er magneterne mon kraftige nok til at "bide" igennem
>    en gang plastik? Har umiddelbart ingen ide om hvor kraftige de er.

Det er denne løsning jeg har valgt, da jeg synes at udvalget af
tanktasker til montering med andet end magneter er for tyndt.

Men hvor meget gods skal der være i det jeg limer på indersiden? Er det
f,eks nok med en gang karosseriplade, eller skal det være tykkere?

Og sidst men ikke mindst, hvad for en type lim er bedst at bruge til
formålet?

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 21:21

On 12 Apr 2007 19:45:35 GMT, Rene Joergensen wrote:

> Men hvor meget gods skal der være i det jeg limer på indersiden? Er det
> f,eks nok med en gang karosseriplade, eller skal det være tykkere?

Tykkelsen er næsten ligegyldig. 0,8 mm. karosseriplade er nok. Dit problem
bliver tykkelsen af plasten, jeg tror ikke magneterne vil synes om 2-3 mm.
"luftgab" :-/

> Og sidst men ikke mindst, hvad for en type lim er bedst at bruge til
> formålet?

Araldit/epoxy 2-komponent.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-04-07 21:24

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted> wrote:

> Tykkelsen er næsten ligegyldig. 0,8 mm. karosseriplade er nok. Dit problem
> bliver tykkelsen af plasten, jeg tror ikke magneterne vil synes om 2-3 mm.
> "luftgab" :-/

Det er også det jeg er mest spændt på

Men ifølge Google burde det fungere:

<http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/msg/1385589104143a41?dmode=source>

> Araldit/epoxy 2-komponent.

Takker.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 12-04-07 22:44

> Det er også det jeg er mest spændt på
>
> Men ifølge Google burde det fungere:
>
> <http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/msg/1385589104143a41?dmode=source>

Hvad med felter med burretape med begge "polariteter" limet på hhv.
tanktaske og (touring-)coveret købt til spotpris på Ebay :-/

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-04-07 00:27

Armand <kim-armand@mail.dk> wrote:

> Hvad med felter med burretape med begge "polariteter" limet på hhv.
> tanktaske og (touring-)coveret købt til spotpris på Ebay :-/

Også en mulighed, men jeg vil gerne have en løsning som kan bruges i det
daglige. Det kan den selvfølgelig også, det ser bare ikke så pænt ud

--
-René

Fra : Armand

Dato : 13-04-07 14:44

> Også en mulighed, men jeg vil gerne have en løsning som kan bruges i det
> daglige. Det kan den selvfølgelig også, det ser bare ikke så pænt ud

Daglig brug af tanktaske er vold mod tankens lakering :-|

600'eren har seperat bagsæde, men jag kan ikke huske hvorvidt at dét er
umiddelbart aftageligt - Hvis det er enkelt at afmontere så er bunden fra et
ekstra bagsæde perfekt at fastmontere en mindre (á udseende) topbox på, som
således kan udskiftes med bagsædet efter behov!

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-04-07 15:44

Armand <kim-armand@mail.dk> wrote:

> Daglig brug af tanktaske er vold mod tankens lakering :-|

Jeps, men nu ligner tanken jo noget der er løgn i forvejen, jævnfør mit
indlæg om krakeleret maling på tanken.

> [...]
> ekstra bagsæde perfekt at fastmontere en mindre (á udseende) topbox på, som
> således kan udskiftes med bagsædet efter behov!

Det er lige til at pille af.

Jeg må arbejde videre med alle de ideer jeg har fået herinde, og gøre op
med mig selv om jeg snart gider bruge flere penge på den FZR, eller om
den skal skiftes ud med noget nyere.

--
-René

Fra : carl.dragert@gmail.c~

Dato : 13-04-07 09:49

On 13 Apr., 01:27, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:

> Også en mulighed, men jeg vil gerne have en løsning som kan bruges i det
> daglige. Det kan den selvfølgelig også, det ser bare ikke så pænt ud

Du kan se min løsning på problemet her
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1541

Når tasken ikke er på er der ingen synlige ændringer

mvh Carl

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-07 22:00

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Daglig brug af tanktaske er vold mod tankens lakering :-|

Tanken på Fazeren er ikke specielt ridset efter tæt på 60k km med
tanktaske. Der er et par halvdybe ridse efter at tasken havde opsamlet
metalklumper pga. uforsigtighed, men ellers er det overfladiske ridser
som lakrens og voks skjuler ganske fint. De fine små ridser der ellers
er, de ville nok være der alligevel (sammenlignet med hvordan
glasfibertanke, der jo aldrig har været iført magnettaske, ofte ser
ud).

Hvis man er bekymret for cyklens udseende er en ridset tank fra en
tanktaske i øvrigt også uhyre meget bedre end tasker eller
improviserede løsninger. Ok, Orlas taskeholder på Firestormen ser fin
ud, men det gennemsnitlige wingrack ligner noget katten har slæbt ind.

Men skide være med hvad cyklen ligner, for uanset hvad er den kønnere
end en cykel som man kan se aldrig bliver brugt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R