Honda CBR 1100 XX - ingen ABS
Fra : KV

Dato : 01-04-07 21:27

Min drømmecykel er helt klart sådan én men jeg synes den mangler ABS
bremser - er det ikke en stor fejl, at den ikke har det? En anden ting jeg
også gerne så var, at man kunne vælge imellem digital instrumentering og
analog - jeg foretrækker den analoge fremfor et display.

Fra : tp

Dato : 01-04-07 21:56

> Min drømmecykel er helt klart sådan én men jeg synes den mangler ABS
> bremser - er det ikke en stor fejl, at den ikke har det?

Den har DUAL Brakes istedet. En honda opfindelse som virker glimrende...

En anden ting jeg
> også gerne så var, at man kunne vælge imellem digital instrumentering og
> analog - jeg foretrækker den analoge fremfor et display.

Mener det blev digitalt i 1999 eller var det senere.., så køb en før, og du
har analogt...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 22:18

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den har DUAL Brakes istedet. En honda opfindelse som virker glimrende...

Er det en Honda opfindelse ?, Moto Guzzi har da haft det på deres California
i mange år !

Hvordan virker det på Honda'en ?

Jeg er næsten 100% sikker på at det var pga. bremserne at min bror tog en
røvtur på sin Guzzi ! ? en motorvejs afkørsel (snegl), lidt sand/grus tager
lidt bagbremse , (forbremsen rører vi jo ikke i sving !)
uheldig vis tager fodbremsen også ved på den ene skive på forhjulet !
SMÅKAGE så ligger "vi" der ............... ka du se hvor jeg vil hen ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Brian Laursen

Dato : 02-04-07 13:11

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> !) uheldig vis tager fodbremsen også ved på den ene skive på forhjulet !
> SMÅKAGE så ligger "vi" der ............... ka du se hvor jeg vil hen ?

Man tager sku da heller ikke bagbremsen i et sving. tsk tsk.
Jeg har selv kørt BB, og bremserne funker fuldt ud efter alle hensende. Jeg
har aldrig oplevet farlige bremse situationer, pga. dual!

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Niels Pein

Dato : 02-04-07 21:11

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" ...

> ... (forbremsen rører vi jo ikke i sving !)

Hvis der er greb nok til at tage bagbremsen, er der også greb nok til at
tage lidt forbremse. I hvert fald på asfalt. (Men det giver en vældig tendes
til opretning/understyring).
Been there, done that.
--
Mvh. Niels
TransAlp

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 21:28

On Sun, 1 Apr 2007 23:17:50 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Er det en Honda opfindelse ?, Moto Guzzi har da haft det på deres California
> i mange år !

Rudge Whitworth såmænd. Og Du stod lige op ad en igår

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 22:08

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Min drømmecykel er helt klart sådan én men jeg synes den mangler ABS
> bremser - er det ikke en stor fejl, at den ikke har det?

Hej.

Jo det syns jeg også er en fejl, der er nogen herinde der påstår at de ka'
bremse bedre selv !, det ka' man oss når man kører og leger, men det kan man
100% ikke
når dådyret-hunden-bilen lige pludseligt er der, jeg er i hvert fald gla'
ve' mine ABS bremser, for jeg ved at jeg ikke er nogen Valentino Rossi

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 22:39

Hondaen virker på denne måde at når du trækker forbremsen bremser den på 4
ud af 6 kaliber foran og 1 ud af 3 på baghjulet

Fodbremsen modsat 2 ud af 3 på den bagerste skive og 2 ud af 6 på de foreste

Og det hele virker på den måde at der på venstre forgaffel er en lille
trykfølsom pumpe , så når forgaflen dykker åbner der en ventil bag til og
igemmen et meget sindrit system af ventile osv

Men det virker , men er lidt tungt og ikke så nemt at udlufte

Eneste anke er under aktiv kørsel og en dobbelt undvigelse , og pga. af den
sætter sig lidt i røven slår den et lille slag når den retter sig op

Systemet vandt forøvrigt også et GP engang og så blev det forbudt ;))) har
jeg læst engang

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Niels Pein

Dato : 02-04-07 21:04

> [...]
> bremse bedre selv !, det ka' man oss når man kører og leger, men det kan
> man 100% ikke når dådyret-hunden-bilen lige pludseligt er der, ...

I de godt 20 år jeg har kørt MC, har jeg prøvet 4 gange at en bil er kørt
direkte ud foran mig (ja ok, den ene gang var det en bil med en trailer der
drejede til venstre mens jeg overhalede, men det er samme princip).

Første gang kiksede det, og jeg røg i asfalten. Den var nu også svær, for
det var midt i en svag kurve.
De tre næste gange lykkedes det faktisk ret perfekt, og jeg tror ikke ABS
kunne have forbedret resultatet. Og det var endda regnvejr den ene gang. Når
man nu kan mærke at der kun lige med nød og næppe stadig er vejgreb, så er
der ikke mere tilbage.
To af de tre endte med påkørsel alligevel (nogle gange lader det sig bare
ikke gøre at undgå), men jeg fik bremset maks. ned uden at gå i asfalten, så
resultatet blev begrænsede materielle skader, og nul personskade. En tur i
asfalten ville være blevet meget dyrere.
Den gang påkørsel helt blev undgået, troede jeg faktisk det ville sige
"bang", men jeg holdt stilen og bremsede maks. op uden at ryge ned, og var
faktisk lidt overrasket over hvor godt operationen lykkedes.

Det kan altså godt lade sig gøre med lidt øvelse og erfaring, at bremse
optimalt uden ABS i selv kritiske situationer. Jeg håber og tror at jeg
stadig kan den slags. En solid vinterkørselerfaring er nok heller ikke
dårligt i den forbindelse.
Og forresten, jeg har blokeret enten for- eller baghjul en del gange uden at
styrte, så jeg ved hvornår der ikke er mere vejgreb. Hvis man kører helt
lige, og er klar til at slippe igen, så kan man sagtens blokere forhjulet
uden at styrte, og det er lærerigt.

Så jeg tror fuldt og fast på at nogen kan bremse lige så godt, måske bedre,
uden ABS end med.
Men alligevel ser jeg nu gerne at min næste MC har ABS.
--
Mvh. Niels
TransAlp

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-04-07 08:56

"tp" <skodskod@yahoo.com> writes:

> Mener det blev digitalt i 1999 eller var det senere.., så køb en
> før, og du har analogt...

Dig. instrumenter kom i 2001 (og indsprøjtning i '99).

Jeg overvejer i øvrigt lidt om jeg selv skal have mig en solsort. Jeg
havde egentlig afskrevet den som en tung gammelmandscykel, men efter
at have kravlet lidt rundt på en til mc-showet i Herning blev jeg
alligevel lidt vild med den. Den passer umiddelbart perfekt og føles
egentlig slet ikke så tung. Med en solsort vejer cyklen jo også kun
2.36 gange min egen vægt, og det svarer jo egentlig til en spirrevip
på en moderne 600'er
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-07 19:21

Jes Vestervang skrev den 02 apr 2007 i news:877isvb472.fsf@gmail.com:

> Med en solsort vejer cyklen jo også kun
> 2.36 gange min egen vægt, og det svarer jo egentlig til en spirrevip
> på en moderne 600'er

Så skulle der hvis det endelig skulle komme til det stykke, være grundlag for
noget seriøs vægttuning

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-04-07 21:40

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jes Vestervang skrev den 02 apr 2007 i

> Så skulle der hvis det endelig skulle komme til det stykke, være
> grundlag for noget seriøs vægttuning

Man kunne nok godt argumentere for at jeg burde smide 10-15 kg før jeg
begynder at bruge penge på at vægtoptimere cyklen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R