Honda VT500E Hjælp til styr
Fra : Jesper Lynge

Dato : 01-04-07 19:57

Hej.

Min broder har erhvervet sig en sådan maskine, men styret er skævt.
Spørgsmålet er så om man skal til en forhandler og bestille et styr til
netop den maskine, eller om man køber et "universalstyr" evt over nettet
(link, tak)
Styrenderne er skruet fast med 6 mm bolte.

Med venlig hilsen

Jesper Lynge.

Fra : Richard

Dato : 01-04-07 22:26

Jesper Lynge wrote:

> Min broder har erhvervet sig en sådan maskine, men styret er skævt.

Og det kan ikke rettes op? ...

> Spørgsmålet er så om man skal til en forhandler og bestille et styr til
> netop den maskine, eller om man køber et "universalstyr" evt over nettet
> (link, tak)

Mener du, at styret består af to separate styrstubbe / clip-on'er
fastgjort på hver sit gaffelben? - eller et traditionelt styr som VT500C
og -FT Ascot, der bliver fastholdt på gaffelkronen med et overfald med
fire bolte (8x32mm)?

I sidste tilfælde skal blot yder- og inderdiam. passe - aht. hhv.
fastspænding og de indvendige vibrationsdæmpere i styrenederne - og
kablerne kan nå, er der vel frit slag på alle hylder hos den lokale
mc-stumpe-pusher

I første tilfælde kan du sikkert finde et passende hos ophuggere som LC
Racing, MC Huset o.lign. herhjemme eller udenlandske, se Alverdens links
på dmcn.dk - eller på eBay - i begge tilfælde også uoriginale til samme
tykkelse gaffelben

Hvilken diameter taler vi om? - 35mm får du fra Honda til bl.a. GB- og
XBR500, CBX550, VTR250, div. MZ (4takt). Telefix laver også nogle fine -
€€€ - højde- og vinkeljusterbare styrstubbe til de gængse dimensioner

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK