Batteri kan ikke holde på strømmen
Fra : Simon Viftrup

Dato : 01-04-07 16:46

Hej

Jeg tror mit batteri ikke rigtigt kunne klare denne vinter. Hvis cyklen står
to uger er der ikke strøm nok til at starte. Da jeg har den parkeret på
toppen af en bakke er den dog let at få igang, men det er da en smugle
irriterende. Hvis jeg har kørt på den indenfor de sidste dage starter den
uden problemer, så der bliver altså ladet men det er som om batteriet taber
ladningen.

Betyder det mit batteri er ved at dø?

Skal det skiftes og hvis det skal er der så nogle bestemte mærker man skal
gå efter?

Hos THansen kan man få få et til 300,- "Batteri 12V-8AMP, YTX9-BS,
vedl.frit" er det noget værd?

mvh
Simon

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-04-07 18:43

Simon Viftrup wrote:
> [...]
> uden problemer, så der bliver altså ladet men det er som om batteriet taber

Jow, du kan godt bestille en krans

> Skal det skiftes og hvis det skal er der så nogle bestemte mærker man skal
> gå efter?

Et anerkendt mærke

> Hos THansen kan man få få et til 300,- "Batteri 12V-8AMP, YTX9-BS,
> vedl.frit" er det noget værd?

Find et Mc nøgle katalog. Så finder du det batt. der passer i størrelse
og poler. Dernæst bestiller du hos din lokale pusher, han klargører
endda batteriet for dig. Det eneste du så skal gøre er at montere og
køre en god lang tur. Yausa batt. via mc nøglen er til næsten samme pris
som hos tsvansen, men holder nok længere ved korrekt vedligeholdelse.
Jeg købte tidliger i .de hos louis, men mc nøglen er til næsten samme
pris og servicen er bedre

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-04-07 08:21

Simon Viftrup wrote:
> [...]
> uden problemer, så der bliver altså ladet men det er som om batteriet taber

Det lyder sådan...

> Skal det skiftes og hvis det skal er der så nogle bestemte mærker man skal
> gå efter?

Det er der så delte meninger om:

a: Køb et mærkevarebatteri, og hold det godt ved lige, så holder det
sikkert længe.

eller

b: Køb det billigste du kan finde, kontroller syreniveauet "nu og da" og
hold det nogenlunde rent, det holder nok ikke så længe som "a"

Selv foretrækker jeg "b" - kører pt med et Delo batteri der kostede
omkring 12-13€ (minus syre) købt på tilbud hos Louis, mens det der sad i
cyklen stadig virkede. Det blev sat på i efteråret, og skulle det dø i
løbet af næste vinter, ja, så tvivler jeg på at et "dyrt" batteri kan
slå det mht kr/km (eller kr/sæson).

Det er selvfølgelig bare et spørgsmål om prisfoskellen kan betale de
fordele der er ved et dyrt batteri... svært at sige... afhænger fx af om
man for alt i verden vil undgå at cyklen ikke kan starte, og man må løbe
den i gang - så kan det nok godt være at en "relativ høj" merpris er en
god invistering.

> Hos THansen kan man få få et til 300,- "Batteri 12V-8AMP, YTX9-BS,
> vedl.frit" er det noget værd?

Forekommer mig lidt dyrt.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010