forkromning af plastikskjold
Fra : Allan Hansen

Dato : 31-03-07 23:18

jeg har en yamaha xj700 maxim som er rimelig svær at finde dele til , især
et platicskjold som er forkromet. jeg vil gerne prøve at reparere det, og få
det (forkromet), igen da det er revnet, men kan ikke finde en guide til
hvordan det kan gøres, og heller ikke nogle firmaer i dk, der laver det. jeg
ved det kaldes vacuum metalizing, er der nogen der ved noget om det.

mvh

allan hansen

Fra : Finn og Angela

Dato : 01-04-07 12:20

"Allan Hansen" <ahdigitalfjerndette@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan det kan gøres, og heller ikke nogle firmaer i dk, der laver det.
> jeg ved det kaldes vacuum metalizing, er der nogen der ved noget om det.

Kan ikke hjælpe dig med (gen)forkromning af plast, men har du overvejet at
lime det? - jeg går ud fra at det er dækslet på siden af luftfilterkassen
der er tale om (er det først revnet ved en af skruehullerne er det slemt til
at gribe fat i buksebenene, når man stiger af). Mine har det samme problem
og jeg har tænkt mig at forsøge med noget superlim. Alternativt dukker de en
sjælden gang op på Ebay i Usa..

--
Hilsen
Finn Christensen

Fra : Finn og Angela

Dato : 01-04-07 12:32

Nå jo, en kilde til brugte dele kan også være hollandske Marktplaatz.nl:
http://www.marktplaats.nl/ (der er importeret en del Maxim´er fra Usa til
Holland); skriv XJ700 eller XJ 700 (giver forskellige resultater) i
søgefeltet, tryk på "Zoek" og vælg "onderdelen/Yamaha" - der er et par
stykker, der tilsyneladende splitter hele cykler op.

Fra : André S Hansen

Dato : 01-04-07 12:53

> [...]
> problem og jeg har tænkt mig at forsøge med noget superlim. Alternativt
> dukker de en sjælden gang op på Ebay i Usa..

Har laget et foto i dk.binaer.motor
Men jo det er skjold ved luftfilter
Er der nogen der ved, hvorfor sideskjold på motor, er helt alu favet på
nogle Maxim, og ostene er malet sorte på andre, vi snakkede om det kunne
være noget med årgang, altså 1985 helt alu, og 1986 sorte oste, men ?

Mvh

André

Fra : Finn og Angela

Dato : 01-04-07 23:00

"André S Hansen" <bobbleboyfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>er malet sorte på andre, vi snakkede om det kunne være noget med årgang,
>altså 1985 helt alu, og 1986 sorte oste, men ?

Billedet i binaer er fra en Maxim-X, vandkølet. Motorerne på disse er
vistnok altid sorte. På den luftkølede Maxim (uden "X") er motoren alu
på -85 (denne hedder så i øvrigt XJ700N (eller NC, hvis det er en
Californiamodel)) og sortmalet, hvis det er en -86 (XJ700S eller SC).

Fra : Rene

Dato : 02-04-07 16:28

Kig lige her forbi
http://www.starpaint.dk/